FF 3 Adressefelt
Fra : Per H

Dato : 20-11-08 19:48

Nu har jeg haft FF i langt tid, men de adresser der er i
adressefeltet, er altid de samme, og ændrer sig ikke overhoved. Der er
stjerner ved nogle af dem, som jeg så har slettet, efter at have læst
anden tråd. Men det er desværre kun stjernen jeg kan slette. Selv når
jeg taster "delete" kommer de igen. Der må da være en nem metode at
fjerne dem på for altid, så der er plads til nye? Det er jeg ret
sikker på at man kunne i tidligere FF.

Jeg har spurgt engang tidligere, uden resulstat.
nu håber jeg...

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-08 22:43

Per H skrev:
> Nu har jeg haft FF i langt tid, men de adresser der er i
> adressefeltet, er altid de samme, og ændrer sig ikke overhoved.

Når du klikker på den lille sorte pil til højre for
adressefeltet? Så vidt jeg lige husker, viser listen de
senest indtastede adresser.

> Der er stjerner ved nogle af dem

Det er sider, du har bogmærket.

> Der må da være en nem metode at
> fjerne dem på for altid, så der er plads til nye? Det er jeg ret
> sikker på at man kunne i tidligere FF.

Funktionen er ændret i forhold til Firefox 2. Brug
bogmærkefunktionen til at gemme sider, du gerne vil have
adgang til. Eller brug den nye smarte søgefunktion ved at
skrive en del af adressen i adressefeltet.

Mere om det nye adressefelt:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.php#adressefelt

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Per H

Dato : 23-11-08 23:23

On Sun, 23 Nov 2008 22:42:55 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Når du klikker på den lille sorte pil til højre for
>adressefeltet? Så vidt jeg lige husker, viser listen de
>senest indtastede adresser.

der står de adresser, som da jeg instalerede ver. 3.
det er vel meningen at de skiftes ud med de nyeste sider jeg har
været inde på?

per

Fra : Kristian Jensen

Dato : 24-11-08 16:26

On Sun, 23 Nov 2008 23:23:14 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> der står de adresser, som da jeg instalerede ver. 3.
> det er vel meningen at de skiftes ud med de nyeste sider jeg har
> været inde på?

Jeg forestiller mig at det skulle være TOP 10 eller TOP 20 (mest
besøgte) men her er det også listen fra omkring installationen af FF3.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-08 19:10

Kristian Jensen skrev:

> Jeg forestiller mig at det skulle være TOP 10 eller TOP 20 (mest
> besøgte) men her er det også listen fra omkring installationen af FF3.

Det er det også, men kun med manuelt indtastede adresser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kristian Jensen

Dato : 24-11-08 23:12

On Mon, 24 Nov 2008 19:09:35 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Det er det også, men kun med manuelt indtastede adresser.

Gu' ve' hva' jeg skal bruge en liste adresser til,
som er flere måneder gammel.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-08 09:36

Kristian Jensen skrev:

> Gu' ve' hva' jeg skal bruge en liste adresser til,
> som er flere måneder gammel.

Jeg bruger aldrig adresselisten. Men den er måske meget
praktisk for brugere der ofte indtaster adresser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kristian Jensen

Dato : 24-11-08 23:19

On Mon, 24 Nov 2008 19:09:35 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Det er det også, men kun med manuelt indtastede adresser.
Uanset hvad jeg taster af nye adresser, så rokker den flere gamle
måneder liste sig ikke, der kommer ingen nye adresser ind.
FF 3.0.4

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-08 09:35

Kristian Jensen skrev:

> Uanset hvad jeg taster af nye adresser, så rokker den flere gamle
> måneder liste sig ikke, der kommer ingen nye adresser ind.
> FF 3.0.4

Prøv at åbne historikken: Historik => Vis historik =>
Visninger => Vis kolonner => Besøgstal. Du kan nu se
antallet af besøg på de enkelte sites i historikken. Klik på
kolonneoverskriften Besøgstal for at få sorteret listen. Jeg
vil blive overrasket, hvis du har nogle sites med højere
besøgstal end de gamle adresser på adresselisten.

Bemærk, at du kun kan bruge historikken til at sammenligne
de gamle adresser på adresselisten, og de nye du har
indtastet. Historikken indeholder /alle/ sider, også dem du
har klikket dig ind på, så du kan sagtens have sider med
flere besøg end de manuelt indtastede sider - de vises blot
ikke på adresselisten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Per H

Dato : 23-11-08 23:47

On Sun, 23 Nov 2008 22:42:55 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Mere om det nye adressefelt:
>http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.php#adressefelt

""
Der er desværre en lille fejl i Firefox 3. I ældre versioner af
Firefox kunne du slette sider på listen ved at markere dem og trykke
på tasterne Skift+Delete. Det kan fx være en fordel, hvis du deler
computer med andre, og du ikke ønsker, de skal kunne se, hvilke sider
du har besøgt. Men selvo
""

hvornår mon det rettes??
Kan jeg selv slette det fra et eller andet sted?

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-08 19:11

Per H skrev:

> [...]
> på tasterne Skift+Delete. Det kan fx være en fordel, hvis du deler
> computer med andre, og du ikke ønsker, de skal kunne se, hvilke sider

Jeg har lige testet med Firefox 3.04, og det ser ud til at
være rettet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Per H

Dato : 24-11-08 19:48

On Mon, 24 Nov 2008 19:10:35 +0100, Kim Ludvigsen

Man kan stadig ikke slette dem..

per

Fra : Per H

Dato : 24-11-08 20:01

On Mon, 24 Nov 2008 19:10:35 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Jeg har lige testet med Firefox 3.04, og det ser ud til at
>være rettet.

du kan slette de nye i 3.04, men de gamle er der stadig, og kan ikke
fjernes. Der må ligge en fil et sted, som kan slette det.?

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-08 09:40

Per H skrev:

> du kan slette de nye i 3.04, men de gamle er der stadig, og kan ikke
> fjernes. Der må ligge en fil et sted, som kan slette det.?

Historik => Vis historik => prøv at slette de uønskede sider
fra oversigten i højre rude. Du kan evt. bruge søgefeltet
øverst i vinduet til at få vist færre sider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kristian Jensen

Dato : 25-11-08 17:11

On Tue, 25 Nov 2008 09:39:48 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Historik => Vis historik => prøv at slette de uønskede sider
> fra oversigten i højre rude. Du kan evt. bruge søgefeltet
> øverst i vinduet til at få vist færre sider.

Har du prøvet det ?

Jeg har slette hele historikken, men de tolv uønskede links er der
stadigvæk.

Fra : Per H

Dato : 25-11-08 17:19

On Tue, 25 Nov 2008 17:10:50 +0100, Kristian Jensen
<pam@spamspamspamspam> skrev:

>Har du prøvet det ?
>
>Jeg har slette hele historikken, men de tolv uønskede links er der
>stadigvæk.

præsis. Jeg har søgt i regedit.exe. og der kan de slet ikke findes.

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-08 18:03

Per H skrev:

> præsis. Jeg har søgt i regedit.exe. og der kan de slet ikke findes.

Firefox gemmer ikke noget i registreringsdatabasen. Se mit
svar til Kristian for en forklaring på, hvorfor ikke alle
adresser kan slettes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-08 18:02

Kristian Jensen skrev:

> Har du prøvet det ?

Ja.

> Jeg har slette hele historikken, men de tolv uønskede links er der
> stadigvæk.

Lad mig gætte: Det er alle bogmærker? (markeret med en gul
stjerne)

Bogmærkerne slettes ikke fra listen, selvom historikken
slettes. Firefox-folkene har indset, at dette ikke er så
smart, så i Firefox 3.1, der vist udsendes i starten af det
nye år, har brugeren mere kontrol over adresselisten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Per H

Dato : 25-11-08 18:52

On Tue, 25 Nov 2008 18:01:56 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Ja.

>Lad mig gætte: Det er alle bogmærker? (markeret med en gul
>stjerne)

Jeg har en der ikke er stjerne ved, og den findes ikke i bogmærker
eller i historien.

den ligger altid som nummer et, i adresselinien.

per

Fra : Kristian Jensen

Dato : 25-11-08 20:09

On Tue, 25 Nov 2008 18:01:56 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Lad mig gætte: Det er alle bogmærker? (markeret med en gul
> stjerne)

Du gætter forkert.
Hele historikken er slettet, alle bogmærker er intakte, -
hvorfor skulle de slettes fordi man sletter historikken?

Men alle tolv links der fremkommer ved at trykke på pilen yderst t.h.
er der stadigvæk.

De har ikke ændret sig en dyt siden, sikkert, for flere måneder siden.

Og dog efter mere ihærdig test; hvis jeg sletter de tolv ved at vælge
den første (eller en anden) og holde DEL nede til alle er slettet, og
trykker på pilen igen, så er de første fire de samme hver gang, -
resten er nye!!

Det kan jeg blive ved med i en næsten uendelighed, de fleste har gul
stjerne.

Selv om jeg har markeret: Ryd mine private data, bliver de stående.

Nu har jeg slette de tolv måske 30-40 gange, og der kommer ikke flere
nye til syne når jeg har slettet, men KLART det skal da være muligt at
slette i den liste.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-11-08 20:17

Kristian Jensen skrev:

>Men alle tolv links der fremkommer ved at trykke på pilen yderst t.h.
>er der stadigvæk.

prøv med Old location bar
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7637

Awsomebar *SUCKS*

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 25-11-08 20:20

jeg mener ikke det hjælper

per

Fra : Per H

Dato : 25-11-08 22:19

On Tue, 25 Nov 2008 20:19:52 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> skrev:

> [...]
jeg indstalerede det, og slettede de url i adresselinien jeg ønskede,
og så afinstalerede jeg det igen, så jeg var tilbage til den originale
, og det ser ud til at virke,

per