MS Windows
briani 27239
nedgradering 2000 server til workgroup
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 15:13

Hej i gruppen

På mit arbejde er der dobbelt op på print og fildeling.

Der står en gammel server som fil, client og printdeler (og suger strøm)

Derudover er der internethost, hvor den egentlige fildelig foregår.

Jeg vil gerne lukke den gamle server ned og lave os om til en arbejdsgruppe
i stedet,
Printeren (en Xerox kopimaskine med netværk...) den kan jeg jo bare
installere på
en støj og strømsvag pc og lade den køre.
Men mit problem er at vi logger på den gamle server.

Hvordan kommer jeg fra at logge på den uden at folk mister deres skrivebord
7 stk XP pro og 1 vista - altså væk fra CTRL+ALT+DEL og logge på server
og så over til simpel login

Håber i forstår spørgsmålet og vil hjælpe

Venligst

Keld Villadsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-11-08 18:24

Keld Villadsen skrev:
> [...]
> 7 stk XP pro og 1 vista - altså væk fra CTRL+ALT+DEL og logge på server

Så vidt jeg forstår kører den gamle server bare som domæne controller?
Så der forsvinder ingen skriveborde ved at fjerne den. Kun hvis du kører
Citrix eller lignende, men det lyder ikke sådan.

Netværksgruppen er i øvrigt nok bedre egnet end denne.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 20:44

> [...]
> Citrix eller lignende, men det lyder ikke sådan.
>
> Netværksgruppen er i øvrigt nok bedre egnet end denne.

Hej Niels

Serveren sørger også for accounts.

Jeg slukkede for serveren og kunne selvfølgelig ikke logge ind på
brugerkontierne.
Der håbede jeg så at jeg kunne vælge at logge på lokalt og oprette en bruger
med
samme navn som der blev logget ind på på serveren og dermed få samme
skrivebord, dokumenter etc.... Men jeg var låst

Keld

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-11-08 23:46

Keld Villadsen skrev:

> [...]
> samme navn som der blev logget ind på på serveren og dermed få samme
> skrivebord, dokumenter etc.... Men jeg var låst

Du behøver ikke slukke for serveren. Afmeld en af klienterne fra
domænekontrolleren som forsøg; den overgår automatisk til arbejdsgruppe,
men fungerer ellers som før.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 23:48

> Du behøver ikke slukke for serveren. Afmeld en af klienterne fra
> domænekontrolleren som forsøg; den overgår automatisk til arbejdsgruppe,
> [...]

Tak, det vil jeg prøve

Keld

Fra : Jens

Dato : 20-11-08 20:10

"Keld Villadsen" <villadsensnabelajyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Var det ikke meningen at han ville af med den "gamle" server pga strøm/støj
?

Mvh.
jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-08 21:02

>Var det ikke meningen at han ville af med den "gamle" server pga
>strøm/støj?

Jeg forstår det sådan, at når jeg har arbejdsgruppe, så kan jeg jo bare
skrotte serveren.

Venligst

Keld

Fra : Jens

Dato : 20-11-08 22:08

> Jeg forstår det sådan, at når jeg har arbejdsgruppe, så kan jeg jo bare
> skrotte serveren.

Jo, men div. shares skal jo så sættes op mht. adgang osv i workgroup.

Mvh.
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-08 22:23

> Jo, men div. shares skal jo så sættes op mht. adgang osv i workgroup.
>
> Mvh.
> Jens

Vi har jo vores shares online på hostit, der skal bare være en pc
der er tændt hele tiden, med 2 printere som så deles med de
øvrige.
Så simpelt kan det vel gøres.

venligst

Keld

Fra : Jens

Dato : 20-11-08 23:15

> Vi har jo vores shares online på hostit, der skal bare være en pc
> der er tændt hele tiden, med 2 printere som så deles med de
> øvrige.
> Så simpelt kan det vel gøres.
Jo - så skulle det ikke være noget problem.

V.h.

Fra : N_B_DK

Dato : 20-11-08 08:38

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
>. Afmeld en af klienterne fra
> domænekontrolleren som forsøg; den overgår automatisk til
> arbejdsgruppe, men fungerer ellers som før.

Hvordan fungerer roaming profiles i workgroups ?.....

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 20-11-08 23:20

N_B_DK skrev:

> Hvordan fungerer roaming profiles i workgroups ?.....

Det har der ikke været talt om. (Og som ekspert er du vel klar over at
det ikke gør?)

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-08 07:50

Korrekt, men du skrev:

> . Afmeld en af klienterne fra
> domænekontrolleren som forsøg; den overgår automatisk til
> arbejdsgruppe, men fungerer ellers som før.

Men det lyder ikke som spørger er så meget inde i den del, og så vil
roaming profiles næppe være noget han tænker over (eller kender til), og
derfor er det lidt farligt at sige at alt vil være som det plejer.

(ligeledes vil det være en rigtig god ide at resette den lokale
administrator kode INDEN man melder maskinen ud, da er langt fra alle
der husker hvad de har benyttet af kode måske flere år tidligere).

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-11-08 11:30

N_B_DK skrev:

> Men det lyder ikke som spørger er så meget inde i den del, og så vil
> roaming profiles næppe være noget han tænker over (eller kender til), og
> derfor er det lidt farligt at sige at alt vil være som det plejer.

Jeg læste bare ikke at der blev benyttet roaming profiles.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 11:45

> Jeg læste bare ikke at der blev benyttet roaming profiles.
>
> --
> Niels

Når serveren står for login, er det så roaming profiles?

Keld

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-11-08 12:38

On Fri, 21 Nov 2008 11:44:45 +0100, "Keld Villadsen"
<villadsensnabelajyde.dk> wrote:

>Når serveren står for login, er det så roaming profiles?
Måske, muligheden foreligger. Ind på serveren og kig.

/Hans

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-11-08 14:34

Keld Villadsen skrev:

> Når serveren står for login, er det så roaming profiles?

Nej, det kræver ekstra opsætning og er let at konstatere. Hvis en bruger
kan logge ind på en tilfældig maskine og få sin personlige opsætning er
det tilfældet. Men der sker nu ikke noget alvorligt ved at droppe det
fordi opsætningen selvfølgelig stadig ligger på brugerens sædvanlige
maskine. Den kopieres blot til serveren til brug på andre maskiner.

Men det tror jeg altså i modsætning til vores anden ekspert at I nok
ville have opdaget tidligere.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-08 12:59

> Jeg læste bare ikke at der blev benyttet roaming profiles.

Det står der heller ikke, men vi ved ikke om de faktisk benytter Rp, og
gør de det, så er alt ikke osm det var tidligere.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-11-08 14:36

N_B_DK skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Det står der heller ikke, men vi ved ikke om de faktisk benytter Rp, og
> gør de det, så er alt ikke osm det var tidligere.

Hvem har sagt at alt ville være som før? Det var jo ligesom ikke meningen.

--
Niels

Fra : Jens

Dato : 24-11-08 20:41

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> administrator kode INDEN man melder maskinen ud, da er langt fra alle der
> husker hvad de har benyttet af kode måske flere år tidligere).

Vær opmærksom på at lokalt på den enkelte PC gemmes en domæneprofil for
brugeren. Hvis man afmelder PC'en kan brugeren ikke længere logge ind. Ny
bruger skal oprettes som lokal bruger på PC'en (kræver at man kan logge ind
lokalt på PC'en som lokal administrator) og denne får ikke den tidligere
profil med en ny profil. Har brugeren derfor opsat f.eks. Outlook Express
vil allerede hente e-mails gå tabt. Samme er gældende for andre programmer
med brugeropsætning.

Proceduren for at afmelde PC'en korrekt fra domænet og beholde profilen vil
være at oprette brugeren lokalt først, benytte dette program
http://www.forensit.com/profman/index.htm til at kopiere profilen til den
nye bruger og som samtidig kan afmelde den fra domænet....

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 21:22

> [...]
> http://www.forensit.com/profman/index.htm til at kopiere profilen til den
> nye bruger og som samtidig kan afmelde den fra domænet....

Tusind tak, super hjælp

Keld

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-08 22:43

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote in message

> [...]
> f.eks. Outlook Express vil allerede hente e-mails gå tabt. Samme er
> gældende for andre programmer med brugeropsætning.

Korrekt, og det skyldes maskinen får et nyt SID.

> [...]
> program http://www.forensit.com/profman/index.htm til at kopiere
> profilen til den nye bruger og som samtidig kan afmelde den fra

Det er nu nemmere bare at kopiere profilen uden 3 part programmer.

Fra : Jens

Dato : 19-11-08 23:12

"Keld Villadsen" <villadsensnabela.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skrivebord
> 7 stk XP pro og 1 vista - altså væk fra CTRL+ALT+DEL og logge på server

Du kan vist ikke gå fra "domæne" til workgroup med et lille snuptag som du
"beskriver"
Hvis det er strømslugeren der er problemet kan du jo bare lade den "nye" du
vil installere printer på være server i stedet for den gamle.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 23:47

> [...]
> du
> vil installere printer på være server i stedet for den gamle.

øv, det var det svar jeg ikke ville høre - håber en kan hjælpe lidt
men tak for dit input

Keld