EPS outlined?
Fra : Kell Christensen

Dato : 18-11-08 20:38

Skulle her mon være en EPS-ørn?

Jeg har et logo som tiff, men trykkeren forlanger en EPS outlined.

Hvad er fremgangsmåden for konvertering. Har CS3-PS + AI + FH11

Kell

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-08 21:43

Kell Christensen <4200SLET@info.dk> wrote:

> Skulle her mon være en EPS-ørn?
>
> Jeg har et logo som tiff, men trykkeren forlanger en EPS outlined.
>
> Hvad er fremgangsmåden for konvertering. Har CS3-PS + AI + FH11

eh .. TIFF er et bitmap billede ... det kan du ikke "bare lige" lave om
til en outline.

Hvis du ikke har andet så må du den "hårde" vej og få det rentegnet i
f.eks. Illustrator

/thomas

Fra : Ole V Jensen

Dato : 18-11-08 21:53

Kell Christensen <4200SLET@info.dk> wrote:

> Jeg har et logo som tiff, men trykkeren forlanger en EPS outlined.

Hvis ellers opløsningen er høj nok, så skulle det ikke være noget
problem at bruge logoet som tiff.

Med mindre specielle forhold gør sig gældende. F.eks, at der er en hvid
baggrund, som ikke må være der.

Er det et vanskeligt logo at rentegne? Eller er det bare rene farver?

Hiv det ind i AI og rentegn det. Evt. ved hjælp af trace-værktøjet.

mvh
Ole-J

Fra : Kell Christensen

Dato : 18-11-08 22:00

Ole V Jensen <not@available.dk> wrote:

> [...]
>
> Er det et vanskeligt logo at rentegne? Eller er det bare rene farver?
>
> Hiv det ind i AI og rentegn det. Evt. ved hjælp af trace-værktøjet.

Tak til jer - tænkte nok at det var løsningen - på med vanten...

Kell

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 18-11-08 23:01

On Tue, 18 Nov 2008 20:37:56 +0100, Kell Christensen <4200SLET@info.dk>
wrote:

> Skulle her mon være en EPS-ørn?
>
> Jeg har et logo som tiff, men trykkeren forlanger en EPS outlined.
>
> Hvad er fremgangsmåden for konvertering. Har CS3-PS + AI + FH11
>
> Kell
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
EPS? er det Postscript så kan du udskrive Tiff billedet med en Postscript
printerdriver. Adobe har en:
http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=1483&fileID=1421

Jeg har lige gjort det. Filen skal pakkes ud med Stuffit expander og når
du udskriver er det den lille "rullegardinspil" i nederste venstre hjørne
på Printervalgsfladen. der hvor du også kan udskrive som PDF.

Jeg er ikke ekspert, men jeg havde en kammerat som engang havde et
trykkeri.
Håber du kan bruge det til noget. det handler om at UDSKRIVE til
postscript.Alt kan udskrives.

--
Hilsen
Jens

Fra : Kell Christensen

Dato : 18-11-08 23:39

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> trykkeri.
> Håber du kan bruge det til noget. det handler om at UDSKRIVE til

Jep, det bruger jeg ofte, men denne gang kræves altså "EPS outlined".
Men du skal have tak.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-11-08 10:03

In article <1iqmbni.aaeduwc1s4c4N%4200SLET@info.dk>,
4200SLET@info.dk (Kell Christensen) wrote:

> Skulle her mon være en EPS-ørn?
>
> Jeg har et logo som tiff, men trykkeren forlanger en EPS outlined.
>
> Hvad er fremgangsmåden for konvertering. Har CS3-PS + AI + FH11

I CS2 Illustrator hiver du billedet ind som en template med File / Place
og outliner den med Object / Live Trace.

Venlig hilsen
Kurt Brixen