MS Windows
briani 27239
Netværksproblem i XP
Fra : EnjoyNews

Dato : 17-11-08 01:46

Hej

Jeg har et lille problem med et netværk..

Jeg har 2 computere der sidder til en lille hub, begge med XP installeret.

Opretter jeg en arbejdsgruppe på den ene computer virker det fint, og jeg
kan se computeren selv inde i Microsoft windows-netværk.

Gør jeg det samme på den anden med en anden arbejdergruppe virker det
også...

De kan jo så ikke tale sammen da det er forskellige arbejdsgrupper.

MEN...
Laver jeg dem om til at have samme arbejdsgruppe navn laver den samme fejl
på begge computere, nemlig at når jeg klikker på Microsoft windows-netværk
inde i "Netværkssteder/Hele Netværket" står den længe og tænke før mappen
kommer op hvor jeg kan se navnet på arbejdsgruppen. Klikker jeg så på den
står den igen længe og tænker for så at skrive at den ikke er tilgængelig og
at jeg muligvis ikke har tilladelse til at bruge denne netværksressource.

På den ene computer kan jeg dog godt se computeren selv og åbne den, men på
den anden computer kan jeg ikke engang komme ind i computeren selv.

Jeg har før gjort nøjagtig det samme hvor det har virket, men nu har jeg
skifte bundkort og genindstalleret windows på den ene computer og hub'en er
skiftet ud fra før at have været en router til nu blot at være en hub.

Kan nogen komme med et bud på hvor problemet ligger.
Jeg har prøvet at slå firewall helt fra på begge computere men uden et
anderledes resultat.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-11-08 10:17

EnjoyNews skrev:
> [...]
>

> Kan nogen komme med et bud på hvor problemet ligger.
> Jeg har prøvet at slå firewall helt fra på begge computere men uden et

Det er ikke til at sige. Prøv at følge opskriften i Hjælp på etablering
af lokalnetværk forfra. Ellers benyt den dertil beregnede netværksgruppe.

--
Niels