A trip down memory lane
Fra : Peter BP

Dato : 16-11-08 20:16

Brugte eftermiddagen på at rydde op i beholdningen af gamle Mac'er.
Bl.a. fandt jeg en PowerBook 5300cs, som iøvrigt er glacial sløv med Mac
OS 8.6 når QuickDraw3D, AppleShare, Appletalk og Virtuel Hukommelse alle
er slået til. Nå, men så kigger jeg af hysgerrighed i kontrolpanet
TCP/IP (forgængeren for "Netværk") og hvad sker der så?

IP!!!!!!

Jep, den herlige gamle alarmlyd som egentligt er tituleret "Fugl" men
lyder som en der råber efter en person ved navn Ib. :)

Sjovere bliver det så da kontrolpanelet åbner (første fejlbesked var
pga. TCP/IP var inaktiv), og så kan jeg læse (ikke citeret ordret):

"Netværksforbindelsen "Ethernet (PC Card)" kunne ikke findes. Vil du
skifte til MacIP?"

SÅ kan jeg kun tænke... ja... den alarmlyd var yderst passende valgt til
denne anledning. :)

Hvem husker ikke Frø, Fugl og Almindeligt Dyt? :)

--
"Another difference between Milton and myself is that everything
reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-11-08 22:08

Peter BP skrev:
> Brugte eftermiddagen på at rydde op i beholdningen af gamle Mac'er.
> Bl.a. fandt jeg en PowerBook 5300cs, som iøvrigt er glacial sløv med Mac

Pjat, den i Jakobshavn har været oppe på 12,6 km/år i 2002. Nu ikke
give PowerBook'en storhedsvanvid.

Mht lydende fandt jeg engang et arkiv med dem i på nettet. Nogen var
lige så nostalgiske som dig, og ville gerne bevare dem for eftertiden.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 16-11-08 23:31

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Pjat, den i Jakobshavn har været oppe på 12,6 km/år i 2002. Nu ikke
> give PowerBook'en storhedsvanvid.

Hva' så med en PB 165 årgang 1993, der giver en MacPro baghjul.?

> Mht lydende fandt jeg engang et arkiv med dem i på nettet. Nogen var
> lige så nostalgiske som dig, og ville gerne bevare dem for eftertiden.

Det er vi da mange, der stadig er.

MacOS Classic Sound Pack 1.4
System 6 & 7 beep sounds for OS X
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24858

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-11-08 23:02

null@nada.net (Peter BP) writes:

> Hvem husker ikke Frø, Fugl og Almindeligt Dyt? :)

Tag et paa
http://code.google.com/p/stevenjaycohen/downloads/detail?name=macossounds.zip&can=2&q=

Det er de gamle klassiske lyde i Mac OS X format.

I øvrigt læste jeg om eep lyden, at det var en af lydingeniørerne hos
Apple, hvis kone havde udstødt lyden, og han blev så begejstret, at
han tvang hende til at bruge hele aftenen til at optage en perfekt
udgave af lyden. Noget han bittert fortrød et års tid senere, da alle
på udviklingsholdet benyttede lyden til alarmlyd, og han var midt i en
smertefuld skilsmisse med konen...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Peter BP

Dato : 17-11-08 01:10

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> [...]
> Apple, hvis kone havde udstødt lyden, og han blev så begejstret, at han
> tvang hende til at bruge hele aftenen til at optage en perfekt udgave af

snip

Jeg bør vist ikke spørge om yderligere detaljer... :)))))

Fra : Morten Lind

Dato : 17-11-08 04:56

Peter BP <null@nada.net> wrote:

> Hvem husker ikke Frø, Fugl og Almindeligt Dyt? :)

Som nu lever videre i iPhone

M.

Fra : Peter BP

Dato : 17-11-08 13:26