MS Windows
briani 27239
Login vanvid i XP?
Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-08 17:29

Jeg har denne maskine som driller mig temmeligt meget. Jeg har en
ftp server kørende på port 21, hvis jeg lukker serverprogrammet
ned og folk taster min ip adresse i et browservindue, så kommer
en af de der login vinduer hvor man skal skrive user og password.
Det samme sker hvis man taster min ipadresse /80 så kommer samme
login vindue. Hvorfor dukker den op, hvad genererer login
vinduet?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 07:57

Henning Lund skrev bl.a.:

> [...]
> Det samme sker hvis man taster min ipadresse /80 så kommer samme
> login vindue. Hvorfor dukker den op, hvad genererer login

Det kunne måske være din router...

Du kan ændre default porten i dens opsætning.

Claus

Fra : Henning Lund

Dato : 15-11-08 08:23

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> skrev:

> Det kunne måske være din router...
>
> Du kan ændre default porten i dens opsætning.

Jeg har mistænkt den avekat, jeg roder videre, tak.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 10:07

Henning Lund skrev bl.a.:

> Jeg har mistænkt den avekat, jeg roder videre, tak.

Du kan evt. slå WAN adgang fra. Hvis du ikke har behov for at tilgå din
router, når du er ude af huset, så slå det fra, så du kun har aktiveret LAN
adgangen. Og bruge evt. port 8080 eller en anden port.

Claus

Fra : Henning Lund

Dato : 15-11-08 13:54

> [...]

> tilgå din router, når du er ude af huset, så slå det fra, så
> du kun har aktiveret LAN adgangen. Og bruge evt. port 8080

Jeg prøver.