MS Windows
briani 27239
Windows installer problem
Fra : Vinther2

Dato : 14-11-08 10:56

Hej i gruppen.

Til orientering. Jeg kører xp med fuld opdatering, dvs. sp3 og alle nye
opdateringer fra windows update og computeren kører fint, men jeg har
følgende problem:

Efter at have installeret Frontpage 2003 (Har office 2000 pakken ) hvorunder
den gamle frontpage blev afinstalleret, fortrød jeg at have Frontpage 2003,
selvom den kørte fint, så jeg gik til tilføj/fjern og afinstallerede den.
Nu vil jeg så installere den gamle Frontpage 2000 igen fra min CD rom, men
det kunne jeg ikke. CDèn ville ikke starte op og der kom en fejlmeddelse at
jeg skulle opdatere windows installer. Jeg har været inde og se hvilken
windows installer jeg har og det er version 3.1.4001.5512, så det skulle vel
være i orden.

Hvordan får jeg installeret Frontpage igen fra min CD og hvorfor kommer der
en fejlmeddelse op om windows installer?

På forhånd tak.
Vinther2

Fra : John

Dato : 14-11-08 11:45

"Vinther2" <persletdette@winther.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har været inde og se hvilken windows installer jeg har og det er
> version 3.1.4001.5512, så det skulle vel være i orden.

Windows Installer 4.5 is available
http://support.microsoft.com/kb/942288

Mere:

"Bottom line: if you try to install a new program on your computer and it
says it needs Windows Installer, then download this package"
http://www.softwarepatch.com/windows/wininstallnt.html

John

Fra : Vinther2

Dato : 15-11-08 00:27

> [...]
>
> "Bottom line: if you try to install a new program on your computer and it
> says it needs Windows Installer, then download this package"

Hej John.
Har prøvet begge dele,- hjælper ikke.
CD hvor officepakken er på vil ikke starte op, den bliver ved med at spørge
efter den sidste nye windows installer,- og det har den jo lige nu fået.
Andre forslag?
Vinther2

Fra : John

Dato : 15-11-08 06:49

"Vinther2" <persletdette@winther.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har prøvet begge dele,- hjælper ikke.
> CD hvor officepakken er på vil ikke starte op, den bliver ved med at
> spørge efter den sidste nye windows installer

Du har selvfølgelig genstartet pc'en? Godt!

Der skal nok ryddes lidt op. Prøvt at slette alt vedr. den mislykkede
Frontpage install.

Ledte efter et Microsoft værktøj til at slette Office komponenter, men kan
da ikke lige finde det.

Til gengæld har Microsoft et gratis værktøj til at muge ud i Windows
Installer, måske værd at forsøge:

Beskrivelse af oprydningsværktøjet til Windows Installer:
http://support.microsoft.com/kb/290301

John

Fra : Vinther2

Dato : 15-11-08 18:40

Har prøvet at rydde op så der intet er tilbage og har også kørt Ccleaner.
Har også brugt det program til "Udmugning" fra Microsoft, men intet hjælper.
Jeg har tænkte på at afinstallere hele Officepakken (2000) og så prøve en ny
installation, men tør sku ikke, for hvis computeren stadigvæk ikke vil
ta`CDen, så står jeg uden word,power point, mv.
Mange vil nok sige hvad i alt verden jeg vil med Frontpage 2000!,- Det er
fordi jeg kender programmet til bunds og ikke er interesseret i at starte
påny med at lære et andet program. Regnede med at Frontpage 2003 bare var en
lille opdatering til 2000, men det er faktisk et helt andet program, hvor
man bl.a. ikke kan bruge at gemme sine ting fra stifinder og derfra uploade
dem med et FTP program, som jeg er vant til. Man er vel et vanedyr

Hilsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-11-08 19:31

"Vinther2" <persletdette@winther.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> uploade dem med et FTP program, som jeg er vant til. Man er vel et vanedyr

Jeg har lige haft en pc på besøg med samme problematik. Ingen programmer
kunne installeres og opdatering af installer hjalp ikke.
Jeg lavede så en geninstallering oveni xp, den såkaldte
reparationsinstallation, hvor man bare husker, at man siger nej første gang
man tilbydes en reparation og så siger ja, når den har fundet den
eksisterende installation og igen tilbyder reparation.
Alle programmer og filer bevares, men der plejer at smutte et par drivere,
og man skal køre update igen bagefter. Men alt i alt en forholdsvis
smertefuld vej til at komme ud af problemerne.

Kurt

Fra : Vinther2

Dato : 15-11-08 21:15

> [...]
> og man skal køre update igen bagefter. Men alt i alt en forholdsvis
> smertefuld vej til at komme ud af problemerne.

Vil overveje geninstallation og håber det kan lade sig gøre da alt er
præinstalleret,- det er en Medion, 2 år gammel.
Ang. systemgendannelse er det selvfølgeligt forsøgt,- ikonet til Frontpage
kommer frem på skrivebordet, men så er det det.

God weekend til alle og tak for jeres venlighed.
vinther2

Fra : John

Dato : 15-11-08 23:18

"Vinther2" <persletdette@winther.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ang. systemgendannelse er det selvfølgeligt forsøgt,- ikonet til Frontpage
> kommer frem på skrivebordet, men så er det det.

Har du mon prøvet Office Repair funktionen ? (Hjælp>Reparer..)

Prøv evt også at klage din nød i: dk.edb.proprampakker.ms-office

> God weekend til alle og tak for jeres venlighed.

Ilm!

John

Fra : Rado

Dato : 15-11-08 19:36

On Sat, 15 Nov 2008 00:26:55 +0100, "Vinther2"
<persletdette@winther.mail.dk> wrote:

>Andre forslag?

System gendannelse?

Personligt, når den slags sker, kører jeg bare det seneste image jeg
har lavet af systemet mens det var velfungerende ind på disken, og så
er alt normalt igen. Nemt og hurtigt, og mere pålideligt end
systemgendannelse.

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Vinther2

Dato : 16-11-08 14:29

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> You are the salt of the earth. You can change your destiny!
> You can give birth to a new civilization or you can create

Problemet er løst.
Efter at have brugt timevis af forskellige metoder på at få installeret
Frontpage ind på computeren igen, viste det sig at den CD jeg havde med
Officepakken og som jeg ofte havde brugt,- var defekt!
Det er faktisk lidt foruroligende at tænke på,- hvad så med alle de billeder
vi gemmer på cd/dvd og måske så vil tage frem igen efter en del år, kan vi
så heller ikke få den cd eller dvd til at køre? På en måde var det bedre i
gamle dage da man fik lavet papirbilleder.

Hilsen
Vinther2

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-11-08 14:36

Vinther2 wrote:

> Det er faktisk lidt foruroligende at tænke på,- hvad så med alle de
> billeder vi gemmer på cd/dvd og måske så vil tage frem igen efter en
> del år, kan vi så heller ikke få den cd eller dvd til at køre?

Det er en risiko som altid bør tages i betragtning.

> På en måde var det bedre i gamle dage da man fik lavet
> papirbilleder.

Nej, hvis det var farvebilleder gik de også til.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Rado

Dato : 16-11-08 17:48

On Sun, 16 Nov 2008 14:28:32 +0100, "Vinther2"
> [...]

>så heller ikke få den cd eller dvd til at køre? På en måde var det bedre i
>gamle dage da man fik lavet papirbilleder.

Jeg har selv mistet en del ting på grund af dårlige skiver. Det eneste
råd er nok at købe kvalitetsskiver, hvis det er vigtige data, og så
håbe det bedste. Verbatim har lavet nogle DVDer der skulle være ekstra
holdbare:

http://www.mediecentralen.dk/?page=products&product_id=1208

Eller gemme på backup HD, gerne to eller flere kopier på forskellige
diske. Det er sikrere efter min mening.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Vinther2

Dato : 16-11-08 21:14

> [...]
>

> --
> Rado
>
> "The obvious is that which is never seen

Ja,- det lyder også helt fint, men skal man tænke ud i fremtiden er det ikke
en holdbar løsning. Jeg har f.eks. en del billeder fra min morfars tid,
omkring 1940 og hvordan ser verden ud hvis vi skal regne ca. 70 år ud i
fremtiden! Så tror jeg ikke at det nytter noget at man har dem på en
harddisk eller for den sags skyld på CD/DVD. Så vil den eneste mulighed for
at se dem nok være på, til den tid, et museum.

Det er det jeg mener med at det bedste ville være hvis man havde
papirbilleder.
Så min anbefaling vil være at hvis der er noget man vil gemme, så få dem
"fremkaldt" rigtigt, med rigtigt fotopapir,-- og så gemme dem. Alt det andet
dur ikke,- det bliver ret hurtigt forældet.

Hilsen
Vinther2

Fra : Rado

Dato : 17-11-08 09:02

On Sun, 16 Nov 2008 21:13:50 +0100, "Vinther2"
> [...]

>harddisk eller for den sags skyld på CD/DVD. Så vil den eneste mulighed for
>at se dem nok være på, til den tid, et museum.

Man skal selvfølgelig løbende konvertere sine billeder og data til
nyere filformater, og flytte dem over på nyere typer medier, når
sådanne bliver lavet og erstatter de gamle. På den måde er der ingen
tidsbegrænsning.

Det kan der selvfølgelig være noget om.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915