Lave hjemmeside
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 16-11-08 08:29

Hej

Kan SeaMonkey være et program der er velegnet til at lave en hjemmeside
med? Eller er der bedre valg.

Hjemmesiden skal ikke være fancy men det er vigtigt at den skal kunne
dukke op i Google.
Der skal være en del lydfiler på hjemmesiden i mp3 format.

mvh

Leif

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-11-08 08:49

Leif Hesselberg wrote:
> Kan SeaMonkey være et program der er velegnet til at lave en hjemmeside
> med? Eller er der bedre valg.

Den er efter min mening udemærket. Andre har sikkert andre forslag.

> Hjemmesiden skal ikke være fancy men det er vigtigt at den skal kunne
> dukke op i Google.

Google bestemmer selv hvem, der dukker op og i hvilken rækkefølge.
Vigtigt er det at andre relevante sider linker til den.

/Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-11-08 10:43

Leif Hesselberg skrev:
> [...]
> dukke op i Google.
> Der skal være en del lydfiler på hjemmesiden i mp3 format.

Rå html er det lige meget hvordan man får fabrikeret, men hvis man
ønsker et værktøj som kan lette arbejdsgangen afhænger det jo af hvad
"velegnet" dækker.

Jeg sad og rodede lidt med iWeb i går. Det kan vist det meste af alt
det sjove, understøtter lyd- og billedfiler, og snakker dansk. Måske
var det noget?

/Thorbjørn

Fra : Jon

Dato : 16-11-08 11:01

> [...]
>
> Jeg sad og rodede lidt med iWeb i går. Det kan vist det meste af alt
> det sjove, understøtter lyd- og billedfiler, og snakker dansk. Måske

Jeg tror det. Først trodde jeg iWeb kun måtte brukes med .Mac/MobileMe,
men i og med at man kan "publisere til mapper", så kan man også overføre
det ferdige produktet - filhierarkiet i mappen - til en annen webserver
og publisere det derfra. Det man har publisert i en egen mappe, kan man
jo også se på selv med Macens innebyggede Apache-server, som er svært
standard. Kan ikke se hvorfor det ikke skulle gå fint, dersom man altså
ellers er fornøyd med iWebs funksjonalitet. (Det betaler seg f.ø. å
studere brukerveiledningen til iWeb. Noen funksjoner virker litt
bortgjemte. Jeg tror at iWorks-brukere vil kjenne igjen en del.)
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Steen BJ

Dato : 16-11-08 11:04

> [...]
>
> Jeg sad og rodede lidt med iWeb i går. Det kan vist det meste af alt
> det sjove, understøtter lyd- og billedfiler, og snakker dansk. Måske

Jeg har prøvet iWeb tidligere - det er glimrende, jeg havde bare lidt
problemer med tegnsætningen, der ikke velvilligt viste danske bogstaver.
Det har nok været en enlig svale, for jeg har ikke hørt om andre med
dette problem.
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 16-11-08 12:27

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Hej
>
> Kan SeaMonkey være et program der er velegnet til at lave en hjemmeside
> med? Eller er der bedre valg.

Hvis du ikke vil bruke iWeb, kan du prøve Taco HTML eller PageSpinner.
Eller TextWrangler hvis du vet hvilken koder du skal bruke. Alle tre
bruker farger til å vise hva du holder på med, noe jeg synes er en
fordel.

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-08 14:26

On 2008-11-16 12:27:09 +0100, keera.ann.fox@gmail.com.invalid (Keera
Ann Fox) said:

> [...]
> Eller TextWrangler hvis du vet hvilken koder du skal bruke. Alle tre
> bruker farger til å vise hva du holder på med, noe jeg synes er en

Du kan også vælge et af de mange færdigt udviklede systemer, og så
ellers bare fylde "indhold" i disse.
Går du på nettet og leder efter CMS, og vælger alle de kommercielle
fra, vil du finde ud af at der er flere tusind af slagsen, der - som
regel - kan langt mere end det du har brug for.
Omvendt kan du finde systemer der er så simple, at de KUN kan vise html sider.
Flere af disse kommer fra kina/indien, og er netop udtænkt ( de fleste
er dog stadig database baserede) til folk der kun har ganske små behov.
I den forbindelse, er information ( og vist også andre DK aviser)
bygget direkte på drupal ( .org)
Et sådan system, er langt mere avanceret end det du har brug for, men
kan sagtens bruges i en meget simpel form, og så udvides, når behovet
kommer..
Skal tingene være en smule mere avanceret ( og kun i ren html) mener
jeg stadig at det er muligt at bruge dreamweawer ( der er lidt
besværligt at komme igang med) gratis i 30-60 dage.
En periode der er lang nok til at få produceret en fin side ( ikke
database baseret) og så overgå til andre gratis løsninger, som sea
monkey..

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-11-08 15:45

ecozyz skrev:

> Du kan også vælge et af de mange færdigt udviklede systemer, og så
> ellers bare fylde "indhold" i disse.

Det er min erfaring med den slags at de som regel enten er meget tunge
at danse med, har problemer med at ændre layout, eller på andre måder
påtvinger en en bestemt arbejds- eller tankegang.

Det er ikke altid lige morsomt i det lange løb.

Inden man vælger et sådant, vil jeg anbefale man laver en lille
prøveopgave i praksis. Herunder bygge den om :)

Fra : Peter BP

Dato : 16-11-08 15:02

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Hej
>
> Kan SeaMonkey være et program der er velegnet til at lave en hjemmeside
> med? Eller er der bedre valg.

SeaMoneky hører stort set til på et museum.

Til hjemmesider kan du bruge Rapidweaver, Freeway, iWeb (Apple),
Dreamweaver (prof, men hulens dyrt, og ikke det værd for hjemmebrugere),
skal du have blog kan du bruge Wordpress som du får en gratis hjemmeside
med blogdatabase på wordpress.com.

--
"Another difference between Milton and myself is that everything
reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of