ny på 10.5..
Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 14:38

Gode ideer til hvad jeg kan bruge de mange features til..
Jeg har endelig fået en ny maskine, der kan håndtere det "nyeste" OS.
Og så er jeg faldet over spaces, time machine. og mere.
Spaces, virker interessant, men jeg har jo sjældent "flere jobs" igang,
på min kontor maskine, hvad kan jeg ellers bruge spaces til.. eg.
billeder i et skrivebord, safari i et andet etc..
Time machine er jeg - ind til videre - ikke voldsom frisk på, da jeg jo
har back up af alting, og lidt til.
De par filer, der ville blive væk, på en dag eller to, vil ydermere
typisk være backet up..
så hvad kan jeg ellers bruge det.
Slutteligt har jeg installeret menu meter, og kan se at jeg efter et
døgn ( tændt) ligger på et ram forbrug på 1953MB..
Er det ikke lidt i overkanten ( bevares jeg har 4 at gøre med, men alligevel)
Har ikke haft nogle adobe produkter tændt, kun safari, opera, firefox
QT tekst og lyd og lidt til men ikke meget mere.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 13-11-08 14:50

> [...]
> Har ikke haft nogle adobe produkter tændt, kun safari, opera, firefox
> QT tekst og lyd og lidt til men ikke meget mere.

Prøv med Activity Monitor - hvad siger den?
- Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 15:46

On 2008-11-13 14:49:34 +0100, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> Prøv med Activity Monitor - hvad siger den?
> - Mikael

Det ligner en fejl/noget swop disk noget..
Safari bruger kun 560MB og mail 200MB.
Jeg kan jo bare genstarte..

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-11-08 09:58

On Nov 13, 5:37 am, ecozyz wrote:

> Time machine er jeg - ind til videre - ikke voldsom frisk på, da jeg jo
> har back up af alting, og lidt til.

Hvis du i forvejen har en god backup-løsning, kan jeg godt forstå, at
Time Machine måske ikke virker så fristende. Selv begyndte jeg først
at tage backup, da jeg købte en Time Capsule. Jeg var (og er stadig)
imponeret over, hvor godt det fungerer. Det virker bare "out of the
box", og det er perfekt integreret med resten af OS X. Det tiltaler
mig især, at der er tale om "incremental backup", og at alt foregår
automatisk, så man ikke skal spilde tid på at tænke på det.

--
Michael Knudsen