MBP ankommet, men skærm løs
Fra : rt

Dato : 12-11-08 13:54

Endelig kom dagen, hvor UPS-manden ringede.

Min nye MBP er ankommet, og hold da ferie hvor er den flot.

Men, jeg havde jo hørt rygter om at nogle MBP'er var med for løse
hængsler til skærmen. Og sammen lignet med kærestens MB, sidder den
temmelig løs. Når jeg løfter maskinen og vipper den, vipper skærmen
henholdsvis ned eller op. Den lukker ikke helt i, men hvis jeg holder
maskinen lodret, er det tæt på. Skærmen på kærestens MB bevæger sig
overhovedet ikke, ligegyldigt hvilken vinkel maskinen holdes i.

Skal jeg bare acceptere at der er forskel på de to modeller, eller
kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?

Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19 kilo.

Hvad ville I gøre?

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : rt

Dato : 12-11-08 13:55

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote in

> [...]
> eller kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
>
> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19

Glemte lige at sige, at jeg har tændt den osv. Tænkte først over
det med skærmen efterfølgende. Er det et problem?

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-08 14:03

rt wrote:
> rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote in

> Glemte lige at sige, at jeg har tændt den osv. Tænkte først over
> det med skærmen efterfølgende. Er det et problem?

Nej, det betyder ikke noget, om du har haft den tændt eller ikke.
Kontakt AppleStore på 80240835 eller AppleSupport/AppleCare på 70102007
mht. tilbagesendelse for ombtning. - Det er en fejl ved modtagelse, så
det er en bytter.

mvh. Erik Richard

Fra : rt

Dato : 12-11-08 14:07

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in

> Nej, det betyder ikke noget, om du har haft den tændt eller
> ikke.

Også selvom jeg har fået færdiginstalleret Mac OS X, brugt den
lidt osv?

> Kontakt AppleStore på 80240835 eller
> AppleSupport/AppleCare på 70102007 mht. tilbagesendelse for
> ombtning. - Det er en fejl ved modtagelse, så det er en bytter.

Ja, ik? Det vil jeg også mene, men var i tvivl om hvor meget man
"skal finde sig i".

I øvrigt kunne det være rart at høre fra andre, der har købt den
nye MBP, hvordan deres skærm sidder...

Tak for svar.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 14:07

frt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kan jeg forlange den repareret eller udskiftet?
>
> Jeg synes sgu' det er lidt for dårligt på en maskine til ca. 19 kilo.

det er svært at vurdere .. jeg har lige haft en i hænderne og jeg synes
ikke den føles løsere en min gamle MBP. Jeg kan f.eks. sænke låget til
vel et par cm fra at den lukker og lade den hænge der uden at den
klapper i eller bevæger sig mere. Hvis jeg løfter maskinen og holder den
lodret så lukker skærmen sammen ca. halvejs .. men det gjore min gamle
også ...

/thomas

Fra : rt

Dato : 12-11-08 14:12

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> [...]
> løfter maskinen og holder den lodret så lukker skærmen sammen
> ca. halvejs .. men det gjore min gamle også ...

Ja, det er svært at vurdere.

Hvis jeg åbner skærmen helt op, og løfter maskinen og holder den
lodret, klapper skærmen i til en vinkel på ca. 45 grader. Vel
nogenlunde som du beskriver det. Jeg kan også lade den stå i alle
positioner, uden at den klapper i - det er ikke problemet.
Problemet er, når jeg vipper maskinen, så vipper skærmen med. Og
det gør den overhovedet ikke på MacBook'en. Ville jo gerne have
den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
den.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 14:16

> [...]

> det gør den overhovedet ikke på MacBook'en. Ville jo gerne have
> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på

Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-11-08 14:17

> Det lyder nøjagtig som alle de MBP'er (nye og gamle) jeg har set ...

Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 14:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Min kan godt holde hovedet oppe. (MB133, Early 2008).

Det kan godt være der er er lidt forskel .. men jeg kan godt garantere
dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke
bytte den ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-11-08 14:52

> [...]
> dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
> vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke

Wall-Street kunne vist heller ikke holde hoved oppe ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-08 16:11

Flemming Rubini wrote:

> Wall-Street kunne vist heller ikke holde hoved oppe ...

Dér var den sidste, jeg ikke kunne huske udover PB 500, 190 og et par
serier i TiBook... Men hænglserne blev da byttet ud uden problemer og
uden omkostninger.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-08 16:02

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> dig at hvis den ikke glider frem og tilbage og kan positioneres som man
> vil sålænge maskinen står plant eller næsten plant så vil Apple ikke

Det skal da ikke være sådan, at skærm/låg bare står og flytter/vipper,
det mindste man rører eller flytter rundt på den, - det er da altså en
bærbar, der er beregnet til at bruge _bærbart_! - Problemet minder
mistænkeligt om problemet med PB 500, PB 190 og et par serier i de først
TiBooks. - De blev da byttet alle til hobe! - Jeg fik da selv nye
hænglser i min PB 190 uden det kostede en rød reje!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 16:14

> [...]
> TiBooks. - De blev da byttet alle til hobe! - Jeg fik da selv nye
> hænglser i min PB 190 uden det kostede en rød reje!

Så løse har dem jeg haft i hænderne ikke været ... det er først når du
sætter den på højkant at den klapper ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 14:24

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> Ville jo gerne have
> den helt stram, så den ikke bevæger sig, når man bærer rundt på
> den.

Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)

/thomas

Fra : rt

Dato : 12-11-08 14:38

> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har
> set hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende
> macbook(pro)

Ja, det kan selvfølgelig være rigtigt. Mend et var også mere
princippet. Eller når man ligger på sofaen, med MBP'en liggende på
ens bøjede ben i en vinkel der gør, at skærm vipper. Det ligner en
kikser fra Apple. Har læst lidt i en tråd på apple discussions,
omhandlende dette problem - rigtig mange brokker sig over det. Suk.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 14:43

> [...]

> kikser fra Apple. Har læst lidt i en tråd på apple discussions,
> omhandlende dette problem - rigtig mange brokker sig over det. Suk.

min gamle MBP opførte sig ca. på samme måde som du siger, og havde ingen
problemer med at bruge den i sofa'en ...

/thomas

Fra : rt

Dato : 13-11-08 09:17

> min gamle MBP opførte sig ca. på samme måde som du siger, og
> havde ingen problemer med at bruge den i sofa'en ...

Talte i øvrigt lige med min bror, der har en MBP med 2-3 år på
bagen. Hans skærm sidder helt stramt, den bevæger sig stort set
ikke, ligegyldigt hvordan han vinkler maskinen.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-08 16:08

Thomas von Hassel wrote:

> Når du bærer rundt på den så klap låget i ... tro mig jeg har set
> hvordan de ser ud når man snubler med en åbnet og kørende macbook(pro)

Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...

mvh. Erik richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 16:14

> Enig, men det er jo en noget andet scenarim end bare det at flytte den
> fra ét sted på et skrivebord til et andet sted på samme skrivebord...

Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan
bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-08 16:28

Thomas von Hassel wrote:

> Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ... jeg kan
> bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..

Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
identiske modeller....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 16:30

> Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
> egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
> identiske modeller....

Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu større
og tungere end en MB.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-11-08 16:36

> Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu større
> og tungere end en MB.

Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.
De riges problemer , ak , ak , ak,

FUT dk.edb.whiskybæltet

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 16:39

> Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.
> De riges problemer , ak , ak , ak,

sikke da en mærkelig kommentar. Må man så heller ikke snakke om Xserves
og MacPro'er ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 12-11-08 16:41

> sikke da en mærkelig kommentar. Må man så heller ikke snakke om Xserves og
> MacPro'er ?

Nope, og heller ikke om rønnebær ...

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 16:42

> Nope, og heller ikke om rønnebær ...

nå så det er bare missundelse ? ... det er jo en grim ting ;)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-08 17:47

Flemming Rubini wrote:

> Nope, og heller ikke om rønnebær ...

Mener du de gule eller de røde?

mvh. Erik Richard

Fra : rt

Dato : 12-11-08 18:46

> Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.
> De riges problemer , ak , ak , ak,
>
> FUT dk.edb.whiskybæltet

Haha. Jeg bor i Nordvest, er studerende og bestemt ikke rig :) Slet
ikke nu.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-11-08 00:55

> [...]

> Og er vi forresten ikke enig om at den nye MacBook Pro er en
> conniseur-computer og derfor off-topic i denne gruppe.

Altså min TiBook var dobbelt så dyr - i 2002. Der var da ingen, der
protesterede mod, at vi talte om TiBook her i gruppen, da det var en
almindelig computer. Faktisk koster en MacBook Pro ikke meget mere end
en iBook dengang. Så egentlig er det jo en billig computer. Jeg er da
gået over til at skifte dem ud hvert år
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : rt

Dato : 12-11-08 18:44

> Nu er den ene en MB og den anden er en MBP .. MBP's skærm er nu
> større og tungere end en MB.

Ja, det er klart. Men det er da ingen undskyldning, så må de bare
stramme lidt ekstra.

Jeg tror desværre, at de ikke sådan lige kan repareres. Jeg tror at
det kræver en ændring i den måde hængslerne fungerer på.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Morten Lind

Dato : 12-11-08 17:45

> Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes og hans
> egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke være på to ellers
> identiske modeller....
>
> mvh. Erik Richard

Og nu er det nu, hvor rt fortæller, hvad den/han/hende hedder, hvor
den/han/hende bor, hvor den/han/hende arbejder, hvad den/han/hende
interesserer sig for, hvorfor den/han/hende er hér og iøvrigt informerer
familien om sine gøremål

M.

Fra : rt

Dato : 12-11-08 18:47

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote in

> [...]
> den/han/hende interesserer sig for, hvorfor den/han/hende er hér
> og iøvrigt informerer familien om sine gøremål

Morten, jeg forstår simpelthen ikke din kommentar - sorry.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Morten Lind

Dato : 13-11-08 04:11

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> Morten, jeg forstår simpelthen ikke din kommentar - sorry.

Det er også ligemeget, Rune - jeg var helt væk i en anden tråd, så det
er mig, der er sorry

M.

Fra : rt

Dato : 13-11-08 08:41

> Det er også ligemeget, Rune - jeg var helt væk i en anden tråd,
> så det er mig, der er sorry

Ok :)

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : rt

Dato : 12-11-08 18:42

> Som rt skrev det, forstår jeg det sådan, at både hans kærestes
> og hans egen MBP er ens, og så meget forskel må der altså ikke
> være på to ellers identiske modeller....

Kærestens er en spritny MacBook. Her sidder skærmen _helt_ stramt,
den bevæger sig stort set ikke, selvom du drejer maskinen 180 grader!

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : rt

Dato : 12-11-08 18:41

> Det kan du også sagtens ... på dem jeg har haft med at gøre ...
> jeg kan bare ikke vurdere hvor slemt rt's opfører sig ..

Det kan jeg heller ikke. Jeg sammenligner den direkte med en spritny
MacBook, og dér er der meget forskel. Den klapper som sagt ikke helt
i, men ned til en 30-35 grader, når man holder maskinen lodret.
Selvom det altid er usikkert, kan jeg sagtens se mig selv til et møde
af en eller anden slags, hvor jeg skal flytte mig rundt, flytte
computeren med skærmen åben. Jeg synes simpelthen, at det er for
dårligt at den er så løs.

Jeg har bedt om en ombytning, selvom jeg virkelig ikke orker at vente
igen, og selvom jeg virkelig tvivler på, om en ny vil være
anderledes. Det vil tiden vise.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-08 19:07

> [...]
>
> Jeg har bedt om en ombytning, selvom jeg virkelig ikke orker at vente
> igen, og selvom jeg virkelig tvivler på, om en ny vil være

jeg var nok gået ned i en Humac/Fona og havde kigget på hvordan de
opfører sig inden jeg sender den tilbage ..

/thomas