Hvor populær er Mac i Danmark?
Fra : Lyrik

Dato : 10-11-08 14:29

Altså på landsplan? Og hvordan står den i omdømme lige nu? Hvad mener I?

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-08 14:44

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Altså på landsplan? Og hvordan står den i omdømme lige nu? Hvad mener I?

Hvilket segment ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 10-11-08 15:36

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket segment ?
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Almindelige forbrugere.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-08 15:43

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Almindelige forbrugere.

5-10% vil jeg tro. (solgte enheder, ikke samlede installationer)

Men der bliver åbenbart solgt nok til at f.eks. Fona bliver ved med at
lave shop-in-shop løsninger og fornyligt har fået deres eget værksted
(Elektronikcenteret) Certificeret så de selv kan håndtere garanti
reperationer ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-11-08 19:35

On 10/11/08 15.42, Thomas von Hassel wrote:
> lave shop-in-shop løsninger og fornyligt har fået deres eget værksted
> (Elektronikcenteret) Certificeret så de selv kan håndtere garanti
> reperationer ...

Som - fyi - er jævnt langsomme. Der er to-tre ugers ventetid alene på
reparationen. Dertil kommer så ventetid på reservedele og transport frem
og tilbage. Det er ynkeligt...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-08 19:49

> Som - fyi - er jævnt langsomme. Der er to-tre ugers ventetid alene på
> reparationen. Dertil kommer så ventetid på reservedele og transport frem
> og tilbage. Det er ynkeligt...

tror mig, jeg har også været der ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-08 20:47

On 2008-11-10 19:35:02 +0100, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Som - fyi - er jævnt langsomme. Der er to-tre ugers ventetid alene på
> reparationen. Dertil kommer så ventetid på reservedele og transport
> frem og tilbage. Det er ynkeligt...

adskiller sig ikke væsenligt fra infocare (som de får reservedele fra)
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-11-08 09:38

On 24/11/08 20.46, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> adskiller sig ikke væsenligt fra infocare (som de får reservedele fra)

Ok. Det er første gang jeg har en Mac til reparation. Jeg synes bare at
minimum tre ugers ventetid alene på reperationen er temmelig lang tid,
hvis man er privatkunde. Ikke alle privatkunder har en ekstra computer,
som kan anvendes i mellemtiden. I mit tilfælde var den samlede
reperationstid (incl. forsendelse, bestilling af reservedele etc.) små
fem uger.

De havde repareret min MBP for 12.500,-, hvilket var meget lækkert, hvis
det ikke var fordi de havde lavet en KÆMPE ridse i låget. Nu er den
sendt ind igen, og der er indtil nu gået 14 dage. Det virker helt grotesk.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 10-11-08 16:47

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Altså på landsplan? Og hvordan står den i omdømme lige nu? Hvad mener I?
>
> Hilsen
> Jens

Enormt meget bedre end i 1992 - hvorfor er det interessant?

M.

Fra : Lyrik

Dato : 10-11-08 19:46

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Enormt meget bedre end i 1992 - hvorfor er det interessant?
,,,,,,,,,,,,,,,
Fordi "Reggie Asworth" (Appdelete) har spurgt mig om det. Men han mener nok
generelt set. Altså er populariteten i fremgang eller tilbagegang?
Jeg har bemærket at sådan en trendsætter som "Nikolaj Sommer" bruger Macbook
Pro og ikke undlader at håne Vista ved enhver lejlighed.
Helt tilfældigt har han PT en anmeldelse af MacBook-den må i altså afspille:
http://gear.comon.dk/index.php/review/plain/id=893

Han har en minimal parantes omkring den manglende firewire, men den drukner
stadigvæk i anprisninger! Selv den enorme pris bliver forbigået i
kommentarer om hvor lækker MacBook er.
Der er stadigvæk ingen slinger i Nikolaj Sommers Mac-valsedrømme.

Hvad er trenden?

Hilsen
Jens

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-11-08 20:11

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Hvad er trenden?

At Mac er sygt! (Tyrkist undersættelse)
Og at det nu også er blevet smart at være i opposition til Apple, for
deres manglende sammenhæng mellem hvad de siger og hvad de gør.
Men jeg tror at markedet vil have bliing, så de hører alligevel ikke en
skid efter

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-08 13:47

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> kommentarer om hvor lækker MacBook er.
> Der er stadigvæk ingen slinger i Nikolaj Sommers Mac-valsedrømme.

Hedder han ikke Nikolaj Sonne? Ellers synes jeg, det er befriende at
høre hans ros af Apples produkter. Han har jo ret. Designmæssigt er de
vognlængder foran alle de andre. Der er simpelthen ingen, der har så
gennemført lækre produkter. Og han har jo helt ret i, at det er det, det
drejer sig om. Folk er da ligeglade med, om der er FireWire i en
computer. Det er derfor helt skudt ved siden af, når anmeldere kører
rundt i den slags tekniske ting.
Hvad det generelle angår, så har Danmark altid være et
Microsoft-land, hvor Apple havde en meget lille markedsandel. Det går
dog stærkt fremad. Nu er Apple en medspiller, der regnes på lige fod med
de andre. Fona og tidl. Merlin forhandler Apple på gågaden i enhver
provinsby. Der er en verden til forskel fra for 10 år siden, hvor man
nærmest fik skældud, hvis man nævnte Apple. Man ser også jævnlig folk
sidde med bærbare fra Apple offentlige steder. Før i tiden var det
ekstremt sjældent, det skete. Mødte man en anden Mac-bruger, udvekslede
man som regel lige et par ord, for man følte på en måde, man var med et
et lille broderskab. Sådan er det slet ikke mere. Det ser man alt for
mange Macintosh'er til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 11-11-08 13:16

On Mon, 10 Nov 2008 20:11:07 +0100, Flemming Rubini <012008fr@gmail.com>
wrote:

> [...]
> deres manglende sammenhæng mellem hvad de siger og hvad de gør.
> Men jeg tror at markedet vil have bliing, så de hører alligevel ikke en
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det var dog en rigtig spradebasse at høre på!

Ordet "tyrkist" er jeg aldrig stødt på før. Hvad betyder det?
Mac er ved at få B&O tatus hvilket vil sige at deres design er så unikt at
de er ophøjet overfor enhver kritik. B&O kan lave en mobiltelefon til 5000
uden ekstra evner. Uden at få kritik over alt det den ikke kan.
Apple kan lave en MacBook hvor de rent diktatorisk fjerner firewire og
samtidig har de strammet designet op til det sublime ifølge anmelderne. De
er snart kommet i B&O klassen.

Det blive aldrig en folkebærbar nu! De er gået et trin op ad den sociale
rangstige. Det er for connoiseur-ene.

--
Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-11-08 13:48

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> er snart kommet i B&O klassen.
>
> Det blive aldrig en folkebærbar nu! De er gået et trin op ad den sociale

Den store forskel er at B&O er noget billigt bras i en fin indpakning,
hvor Apple rent faktisk bruger en masse $$ på ren rå udvikling ... både
hardware og software .. så sammenliges synes jeg ikke de kan på den
måde. Men nej, Apple gider ikke den lave ende af markedet ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-11-08 14:16

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen det var dog en rigtig spradebasse at høre på!

Tak!

> Ordet "tyrkist" er jeg aldrig stødt på før. Hvad betyder det?

Tyrkisk.

> [...]
> Apple kan lave en MacBook hvor de rent diktatorisk fjerner firewire og
> samtidig har de strammet designet op til det sublime ifølge anmelderne. De

Jeg mener ikke man kan sammenligne de to. Hos B&O er design hævet over
funktion når de tvinges. Hos Apple er funktion hævet over design, efter
min mening. Der er undtagelser eller landeforvirring fx Pages (genveje
til bladre sider), tunge tekstbehandlere på en del udgaver af deres
produkter, og generel dårlig kvalitet som opvejes af generel god
kvalitet, samtidigt. Tjah, intet er både godt eller skidt.

> Det blive aldrig en folkebærbar nu! De er gået et trin op ad den sociale
> rangstige. Det er for connoiseur-ene.

Indenfor hjælpemiddelområdet, var der voldsom modvind når man ville
anbefale en Mac. Og de mere erfarne indenfor området havde udviklet til
PC. Hvilket gør at Mac suverænt er ringere stillet i Danmark end i andre
lande. Så en vurdering afhænger meget af segmentet der er på tale.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter BP

Dato : 14-11-08 02:53

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Altså på landsplan? Og hvordan står den i omdømme lige nu? Hvad mener I?
>
> Hilsen
> Jens

Ikke særlig i det store hele. iPod er dog populær på Djævleøen.

--
"Another difference between Milton and myself is that everything
reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of