hjælp til udtræk fra access database
Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 10-11-08 06:09

Hej jeg prøver at udtrække data fra min access database, som har
nogle kolonner der heder således
1, 2, 3, osv., jeg gør følgende:

(version 1 = http://www.birkealleen.dk/test/test1.asp)
strSQL= "Select* From LAGER where '9' = 'x'"
Set rs= Conn.Execute(strSQL)
strAktiv = rs("aktiv")
Response.write strAktiv

(version 2 = http://www.birkealleen.dk/test/test2.asp)
strSQL= "Select* From LAGER where '9' = 'x'"
Set rs= Conn.Execute(strSQL)
strAktiv = rs("aktiv")
Response.write strAktiv

Det er tallet 9 som jeg har døbt min kolonne så giver problemer.
Kan man ikke døbe sine kolonner med tal?

Har prøvet de 2 ovenstående eksempler, i version 2 kan den så
ikke finde noget indhold i databasen.

Mvh Bjarne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 10-11-08 06:11

Mig igen

hvis i trykker på linket for at se mine test, så vær venlig at
fjerne den sidste parantes ) eller virker linket ikke. æv

Fra : Christian Theilmann

Dato : 10-11-08 09:55

Hej Bjarne
Prøv Evt.

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-08 11:17

"Bjarne Lambrecht Sørensen" <bjarne.birkealleen@hotmail.com> skrev
> [...]
> 1, 2, 3, osv., jeg gør følgende:
>
> (version 1 = http://www.birkealleen.dk/test/test1.asp)
> strSQL= "Select* From LAGER where '9' = 'x'"

Prøv denne:
strSQL= "Select * From LAGER where 9 = 'x'" - forudsat, at 'x' datatype er
et tekstfelt

> [...]
> Response.write strAktiv
>
> Det er tallet 9 som jeg har døbt min kolonne så giver problemer.
> Kan man ikke døbe sine kolonner med tal?

Jo, man kan døbe kolonner med tal, men det er jo stort set intetsigende...
Istedet for 9, kunne du jo bruge eks. VareNummer eller et andet sigende
navn...

> Har prøvet de 2 ovenstående eksempler, i version 2 kan den så
> ikke finde noget indhold i databasen.

Lav et tjek på om der er poster i recordsættet...
If rs.eof Then
response.write "Ingen poster..."
End If
Sæt dette ind lige efter "Set rs= Conn.Execute(strSQL)"

Hilsen
Din navnebroder...