Sønnen har pillet - IE ser mærkelig ud
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 10:43

Min søn har trykket på en masse taster, og pludselig ser IE mærkelig ud.

Hvordan får jeg den tilbage til det oprindelige? Jeg bruger IE 7.0

Se billede af skærm her:
http://www.gratisupload.dk/download/17538/

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-11-08 10:51

Trekroner skrev:

>Min søn har trykket på en masse taster, og pludselig ser IE mærkelig ud.

Syntes den ligner min, bortset at den er ulåst

>Hvordan får jeg den tilbage til det oprindelige? Jeg bruger IE 7.0

Højreklik et eller andet sted over siden og under adresselinjen, fjern
flueben ved menulinjen og sæt et ved lås værktøjslinjerne, muligvis skal
der også et flueben ved statuslinje, men det er ved det højreklik at du
ændrer på det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 10:57

Ivan V. Klattrup wrote:
> Syntes den ligner min, bortset at den er ulåst

Jeg kører med to brugere og den anden ser sådan ud:

http://www.gratisupload.dk/download/17539/

Startknappen er anderedes og fanerne er ikke så firkantede

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-11-08 11:04

Trekroner skrev:

>Startknappen er anderedes og fanerne er ikke så firkantede

Det kunne ligne at han har ændret tema i windows, det må så være et
vilkårligt højreklik på skrivebordet, vælge Egenskaber, og så vælge et
tema som du kan li'

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 11:11

Ivan V. Klattrup wrote:
> Det kunne ligne at han har ændret tema i windows, det må så være et
> vilkårligt højreklik på skrivebordet, vælge Egenskaber, og så vælge
> et tema som du kan li'

Det kom jeg også frem til ved at lede lidt. Problemet nu er at XP-temaet
ikke er tilgængeligt på den brugergruppe hvor han har pillet.

Søger lidt videre....

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 11:02

On Sun, 9 Nov 2008 10:43:00 +0100, "Trekroner" <xx> wrote:

>Min søn har trykket på en masse taster, og pludselig ser IE mærkelig ud.
>
>Hvordan får jeg den tilbage til det oprindelige? Jeg bruger IE 7.0

Går tilbage til nærmeste restorepoint før din søns pilleri

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-11-08 11:05

Henning skrev:

>Går tilbage til nærmeste restorepoint før din søns pilleri

Det gør man da ikke, systemgendannelse er jo selvfølgelig ikke aktivt, da
det alligevel er værdiløst.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 11:55

On 09 Nov 2008 10:05:13 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Det gør man da ikke, systemgendannelse er jo selvfølgelig ikke aktivt, da
>det alligevel er værdiløst.

Det er så din mening, heldigvis er der ikke mange der deler den

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-11-08 11:59

Henning skrev:

>Det er så din mening, heldigvis er der ikke mange der deler den

Der er jo åbenbart mange der godt kan lide at have problemer så.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 09-11-08 12:07

Ivan V. Klattrup skrev:

> Der er jo åbenbart mange der godt kan lide at have problemer så.

Vil du uddybe det? Det har altid virket for mig, når jeg har
eksperimenteret mig ud i problemer.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 13:20

On 09 Nov 2008 10:58:55 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Der er jo åbenbart mange der godt kan lide at have problemer så.

Hvilke problemer oplever du med restore-punkter?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-11-08 13:29

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det gør man da ikke, systemgendannelse er jo selvfølgelig ikke aktivt, da
> det alligevel er værdiløst.

Præcist. Det er også det første jeg deaktiverer på en XP-installation.

Jesper Poulsen

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 17:22

On Sun, 09 Nov 2008 13:28:34 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Præcist. Det er også det første jeg deaktiverer på en XP-installation.

Men du sværger jo også til selv-byg uden support

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-11-08 21:18

Henning wrote:

> Men du sværger jo også til selv-byg uden support

Der er stadig support på de stumper man indkøber.

Jesper Poulsen

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 22:14

On Sun, 09 Nov 2008 21:17:39 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Der er stadig support på de stumper man indkøber.

Ikke support, der er garanti eller reklamationsret. Spiller tingene
ikke sammen, er man temmelig meget på skideren, rent ud sagt. Den
enkelte sælger eller producent vil hævde det er "de andres skyld".

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-11-08 09:31

Henning wrote:

> Ikke support, der er garanti eller reklamationsret. Spiller tingene
> ikke sammen, er man temmelig meget på skideren, rent ud sagt. Den
> enkelte sælger eller producent vil hævde det er "de andres skyld".

Det er jo ikke anderledes end at man køber en mærkevare-PC og ikke kan
få sin printer til at virke.

Jeg har samlet PC'ere i 15 år og har aldrig haft noget der ikke har
fungeret sammen.

Der har været større problemer med mærkevare-PC'erne hos min familie.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 11:05

Henning wrote:

> Går tilbage til nærmeste restorepoint før din søns pilleri

_Den_ må du lige forklare.

Fra : Henning

Dato : 09-11-08 11:59

On Sun, 9 Nov 2008 11:05:17 +0100, "Trekroner" <xx> wrote:

>_Den_ må du lige forklare.

Windows oprette jævnligt restore-punkter netop til disse tilfælde hvor
der sker uplanlagte ting. Når du genskaber systemet til en given dato
går du tilbage til hvordan systemet så ud på netop dette tidspunkt. Du
mister ikke data, mails, dokumenter o.a. kun evt. tilføjede programmer
siden denne dato.
Start - Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Systemgendannelse.
Vælg at gendanne til en dato/klokkeslet hvor du ved maskinne
fungerede. Såre simpelt, tager ~10 minutter.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-08 14:54

Henning wrote:
> [...]
> Vælg at gendanne til en dato/klokkeslet hvor du ved maskinne
> fungerede. Såre simpelt, tager ~10 minutter.

Det løste problemet! Takker - så lærte jeg også lidt i dag.