Slukke for iDisk i OS X 10.3.9
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-11-08 20:13

Jeg har aldrig brugt iDisk, men jeg kan se i min routers log at min PB
med OS X 10.3.9 jævnligt forbinder til idisk.apple.com og aktiverer
idisk.mac.com.private lokalt på computeren.

Det der sker er vel, at computeren kontakter idisk.mac.com og så prøver
at læse noget logon data.

Men det er ikke så lidt mystisk, fordi jeg har sat følgende linie ind i
hosts:

127.0.0.1 idisk.mac.com

(og kørt niload - NetInfo loader)

Så OS X skulle slet ikke kunne finde ip adressen for idisk.mac.com og
forbinde. Men det kan den på een eller anden måde alligevel.

Går jeg ind i .Mac i System Preferences og vælger iDisk - for at slå
"noget" der fra får jeg bare en dialogboks der siger, at jeg ikke har et
iDisk ab - og det er jo korrekt.

Hvordan forhindrer jeg, at OS X kontakter idisk.mac.com?

--
.rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-08 20:19

> [...]
> iDisk ab - og det er jo korrekt.
>
> Hvordan forhindrer jeg, at OS X kontakter idisk.mac.com?

er det et problem ?

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-11-08 22:36

Thomas von Hassel:

<snip>

> er det et problem ?

Ja, for H...! Jeg kan ikke li' det, når min computer selv finder på at lave
noget.

Men hvorfor virker hosts ikke?

Er det virkeli' nødvendigt at blokere for adgang til adressen i min router?

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-08 22:40

> [...]
>
> Men hvorfor virker hosts ikke?
>
> Er det virkeli' nødvendigt at blokere for adgang til adressen i min router?

synes måske bare det er meget at gøre for noget som ikke betyder noget
... de par bits overlever du nok .. og det er jo ikke fordi den sender
dine bankkonto til apple ...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-11-08 01:32

Axel Hammerschmidt:

<snip>

> Hvordan forhindrer jeg, at OS X kontakter idisk.mac.com?

Hvilke(n) port(e) bruger idisk?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-11-08 01:49

Axel Hammerschmidt:

> Axel Hammerschmidt:
>
> <snip>

> Hvilke(n) port(e) bruger idisk?

Øv! De bruger port 80

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-11-08 02:13

> Axel Hammerschmidt:

> Øv! De bruger port 80

Men så kan man bruge URL filtering - aka et børnepornofilter.

: 20081107(02:59:33):[URL]:From [ip] access idisk.mac.com block.

PLONK! Steve Jobs

--
.rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH