Flytte iTunes musik til ny computer
Fra : Mac_11

Dato : 06-11-08 08:32

Hej

Har købt ny computer og vil naturligvis gerne have alt min musik i
iTunes med over på den nye. En del af det musik jeg har på min gamle
compuer er CD'er der bare er lavet om til MP3. Men jeg har også købt en
hel del numre gennem iTunes.

Kan det bare flyttes over på den ny computer uden problemer mht
licensrettigheder. Mener det er noget med at man kun kan brænde et vist
antal kopier af hver købt sang i iTunes, hvordan er det med kopiering
til ny computer.

Søren

Fra : Terje Rydland

Dato : 06-11-08 09:18

Mac_11 <srl_fjern_dette@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan det bare flyttes over på den ny computer uden problemer mht
> licensrettigheder. Mener det er noget med at man kun kan brænde et vist

Du kan vel brenne så mange CDer av sanger du bare vil. Det er en
begrensning på 7 ganger (tror jeg) pr. "spilleliste" som inneholder en
kjøpt sang, men det kommer man rundt ved å opprette en ny spilleliste
som man så kan brenne 7 ganger til (den nye spillelisten kan godt være
identisk med den gamle).

> hvordan er det med kopiering
> til ny computer.

Du kan ha sangene på 5 maskiner samtidig. Disse maskinene må registreres
hos iTS. Hvis du allerede har 5 registrerte maskiner hos iTS, må en av
dem avregistreres før du kan registrere den nye maskinen.

Terje

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-11-08 17:35

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Du kan ha sangene på 5 maskiner samtidig. Disse maskinene må registreres
> hos iTS. Hvis du allerede har 5 registrerte maskiner hos iTS, må en av
> dem avregistreres før du kan registrere den nye maskinen.

Når man sælger eller kasserer en computer, skal man endelig huske at
fjerne godkendelsen til at bruge ens iTunes-sange. Ellers kan man løbe
tør for computere, da man kun må have fem godkendt. Sker det, skal man
slette godkendelsen af sine computere hos Apple, og det kan man kun én
gang om året.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 06-11-08 17:46

Mac_11 skrev:

> [...]
> licensrettigheder. Mener det er noget med at man kun kan brænde et vist
> antal kopier af hver købt sang i iTunes, hvordan er det med kopiering

Der er en facilitet i dybet på iTunes der tillader dig at brænde en
sikkerhedskopi af dit bibliotek, og den kan du så sluge ind på den nye
maskine. Den skal så autoriseres i iTunes store, men det er hurtigt
gjort. Jeg havde ikke medier da jeg skulle flytte fra pc til mac, så
jeg kopierede bare de rå filer over - det var ikke så fikst, alle
metadata røg. De skulle komme med i sikkerhedskopioen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-08 20:05

> [...]
> jeg kopierede bare de rå filer over - det var ikke så fikst, alle
> metadata røg. De skulle komme med i sikkerhedskopioen.

hmm, metadata skulle gerne ligge i filerne .. dvs. alt undtaget "last
played" og stjernerating .. alt andet er jo bare ID4 tags ..

/thomas