sunket gulv i bade værlse
Fra : 3falke@mail.dk

Dato : 25-10-08 16:09

hej
er der nogler der kan hjælpe mit gulv i badeværelset er sunket i det
ene hjørne, har fået undersøgt alle rør og gulv varmerør men de er
ok.den er dunket ca 1 cm i det en hjørne og en indermur er revnet
p.g.a. det. hvad gør man er der en forsikring der dækker ? dem der
bygge huset i sin tid er selfølgelig gået konkurs (det gør de alle jo
så de ikke hænger på noget) er der nogen hjælp at hente
økonomisk ?????
søren

Fra : Elmand

Dato : 26-10-08 01:39

<3falke@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du må da selv vide, hvad du har af forsikringer.
Firmaet uretek kan sikkert hjælpe dig, hvis det er et betongulv i jordplan der
er sunket.
www.uretek.dk
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Armand

Dato : 26-10-08 10:18

Elmand skrev:
> [...]
>
> Du må da selv vide, hvad du har af forsikringer.
> Firmaet uretek kan sikkert hjælpe dig, hvis det er et betongulv i jordplan der

I det hele taget ville det være rart at blive oplyst hvilken
konstruktion at huset er af!

Men det lyder mærkeligt at kun gulvet er sunket og ikke fundamentet og
dét kan jeg kun få til at hænge sammen med:
- At badeværelset er bygget på træ, som nu er rådnet væk i dét hjørne
p.g.a. gennemsivende vand.
- At det ikke er gulvhjørnet der er sunket, men derimod fundamentet og
dermed muren der er løftet (p.g.a. trærødder!)!

--
Armand.

Fra : Carsten

Dato : 26-10-08 11:33

> [...]
> at huset er af!
>
> Men det lyder mærkeligt at kun gulvet er sunket og ikke fundamentet og dét

Hmmm, jeg har ikke forstand på bygningskonstruktion men er det ikke sådan at
gulvene inde i huset slet ikke har fat i væggene og derfor ikke nødvendigvis
bevæger sig bare fordi væggene (og fundamentet hertil) bevæger sig ? Kunne
det derfor ikke tænkes at sandet og styrolitten under badeværelset har sat
sig lidt (fordi entreprenøren ikke har stampet sandet ordentligt) ? Det
passer dog ikke med at spørgeren skriver noget med "indermur revnet" - det
tyder mere på at hjørnet af huset er sunket (hvis badeværelset ligger i
hjørnet).

Carsten

Fra : hifiall@gmail.com

Dato : 28-10-08 02:30

On 25 Okt., 23:09, 3fa...@mail.dk wrote:
> [...]
> bygge huset i sin tid er selfølgelig gået konkurs (det gør de alle jo
> så de ikke hænger på noget) er der nogen hjælp at hente

Jeg har haft noget lignende på mit hus
http://groups.google.com/group/dk.fritid.hus-og-have/browse_thread/thread/80c4d4947ef04b90/ba1fbe4577fe9a69?hl=da#ba1fbe4577fe9a69

Der var det dog en gammel skade som netop skyldtes at sandpuden ikke
blev stampet ordentligt da huset blev bygget (i '69). Den tidligere
ejer som har haft huset fra næsten nyt, har så valgt bare at leve med
det/glemt det (sandsynligvis i mere end 20 år). Tilstandsrapportmanden
opdagede det ikke, vores håndværkerer opdagede det heller ikke. Ikke
før gulvtæppet kom af, kunne vi se at den var helt gal.

Som du kan læse klarede ejerskifteforsikringen det hele med at få
brækket gulvet op til jord, lavet ny sandpude, isoleret på ny og støbt
nyt betondæk.