trinlyddæmpning til trægulv med fulvvarme
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-08 13:27

Hej

Har bestilt et HARBO plankegulv til mit betongulv med istøbt gulvvarme
(vand).

Dertil har jeg bestilt noget trinlyddæmpning og dampspærre. Men synes
ikke det virker helt gennemtænkt at et 3mm hårdskum fra pergo (Smart
Underlay Art. Nr.    45057) som skulle lyddæmpe rigtigt godt...

Men altså der reklameres med det, at det fjerne kulde fra gulvet... og
dermed efter min logik også en del af effekten fra gulvvarmen???

findes der ikke et godt underlag med god lyddæmpning som ikke isolere?

Har forespurgt på Kork, men det sagde de nej til hos BYGMA.. sikkert
fordi de ikke har det... Men hvad siger i...

Mvh. bjarke

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-10-08 20:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det er intet problem med skum under, i forhold til varmen.

Nu ved jeg ikke med Harbo, men Junckers foreskriver dobbelt dampspærre (når
der er beton/gulvvarme under) hvis deres garantibestemmelser skal
overholdes. Så det skal du måske lige undersøge også.

- Martin