Olietank
Fra : tnk

Dato : 23-10-08 18:41

Har lige kigget i gamle tråde.... Fandt en omkring olietanke der er
nedgravet.
Jeg sidder og får det helt dårligt... Jeg har en nedgravet tank - mener der
er blevet sagt det er en glasfibertank. eller hvad husker jeg... i alt fald
ikke en tank af jern. Den er fra 1979. Hvordan skal jeg forholde mig med
sådan en fætter, når den skal slettes. Har faktisk ladet ig fortælle at den
bare kan blive liggende og at jeg ikke behøver at fylde den op... Korrekt?

Med venlig hilsen Tove

www.forlaget-sol.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-10-08 18:50

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med sådan en fætter, når den skal slettes. Har faktisk ladet ig fortælle
> at den bare kan blive liggende og at jeg ikke behøver at fylde den op...

Ikke i følge dette link:
http://www.mst.dk/Jord/Miljoeregler+for+olietanke/Villaolietanke/Sloejfningsterminer.htm

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Mureren

Dato : 24-10-08 07:22

> [...]
> med sådan en fætter, når den skal slettes. Har faktisk ladet ig fortælle
> at den bare kan blive liggende og at jeg ikke behøver at fylde den op...

Du skal finde ud af hvilken tank du har!
Måske er du heldig at typeskiltet sidder omkring
pejlerør/påfyldningsrør/udluftningsrør. Ellers ringer du først til kommunen,
og spørg om de har disse oplysninger, og om de eventuelt har papirer på den
_er_ sløjfet. Sidste mulighed, så er det ud med spaden/skovlen og grave til
du finder et typeskilt.
Hvis du har en alm. plasttank fra 1979, skal den så vidt jeg husker sløjfes
senest den 31. december 2009.
Hvis du har en kugleformet plasttank fra 1979, af typen AJVA-Plast, så
skulle den allerede have været sløjfet! (de skal som hovedregel sløjfes
efter 20 år)

Spørg din kommune hvordan tanken skal sløjfes. De kan formentlig også hjælpe
dig med at få fat i et firma der udfører den slags arbejde, og vel at mærke
gør det ordentligt, inkl certifikater og attester som DU også skal have
kopier af!

Mvh.
Mureren

Fra : tnk