MySQL
Fra : MiG

Dato : 25-07-01 07:45

Hvis man kun vil hente fra en række, hvad gør man så?? Er det her rigtigt??

$result = mysql_query("select * from users where user = $user");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "User: ".$row['user']."<br>
Pass: ".$row['pass']."";
}

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-07-01 09:05

MiG wrote:

> Hvis man kun vil hente fra en række, hvad gør man så?? Er det her rigtigt??
>
> $result = mysql_query("select * from users where user = $user");

Det kommer bestemt an på definitionen og indholdet af tabellen users.
Hvis du er sikker på, at der kun findes en række pr. user, så er det
korrekt.

(Personligt foretrækker jeg dog at man eksplicit angiver hvilke felter
man ønsker at trække ud - også selv om man ønsker dem alle sammen.)

<snip nonsens, der intet har med databaser at skaffe>

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@cgey.dk | http://www.thehungersite.com