MS Windows
briani 27239
Slipstreamet XP CD - Er det muligt fra opg~
Fra : JBJ

Dato : 24-10-08 13:28

Hejsa, jeg er klar over hvordan man laver en slipstreamet version af en XP
SP2 CD med S-ATA drivere og har da også lavet en. Men er det muligt at lave
en Slipstreamet CD fra en XP (første version uden service packs - 2002)
opgraderings CD - altså sådan at den ikke behøver at "smage" på en gammel
version(98SE), sådan at det er lagt i, og sådan at alle Service packs
bliver installeret fra start og at den understøtter S-ATA og alm.
P-ATA(IDE)?

Og vil Produktnøglen så stadig virke?

Det er en XP Pro DK Opgradering version 2002.

JBJ

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-10-08 22:58

JBJ skrev bl.a.:

> [...]
> i, og sådan at alle Service packs bliver installeret fra start og at
> den understøtter S-ATA og alm. P-ATA(IDE)?

Ja. jeg har lige gjort det i går. Jeg tog et XP ISO. Brugte Power ISO til
at ændre i filerne. Du skal først lægge din SATA driver, f.eks iostor.sys
over i I386 mappen, derefter skal du tilføje nogle ændringer i TXTSETUP.SIF
som ligger i I386. Ændringerne er forskellig fra driver til driver, men de
fleste parametre kan du finde i .inf filen for den pågældende driver.

Det er lidt langhåret, men forholdsvis ligetil.

Claus

Fra : JBJ

Dato : 25-10-08 13:03

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> pågældende driver.
>
> Det er lidt langhåret, men forholdsvis ligetil.

Hej Claus kunne jeg ikke få dig til at skrive en step by step vejledning
her:) Så er der også andre der kan bruge den:)

På forhånd tak:)

JBJ

Fra : Mogens Johansen

Dato : 25-10-08 18:49

Hej

Brug Nlite fra www.nliteos.com
Har brugt den i flere år med stor succes. Er også nem at gå til. Der er
nogle få opdateringer den ikke kan æde, men tager de fleste, også
servicepacks. Har dog ikke prvet med nr. 3. Derudover er der mange
muligheder for at finpudse systemet.
Mogens

Fra : JBJ

Dato : 27-10-08 13:50

"Mogens Johansen" <mons.johansen@sofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogle få opdateringer den ikke kan æde, men tager de fleste, også
> servicepacks. Har dog ikke prvet med nr. 3. Derudover er der mange

Hejsa, jeg har selv brugt nLite før men denne gang var der jo tale om en XP
opgraderings CD hvor "ældre OS" skulle implementeres samt alle SP2 og S-ATA
drivere.

Og så gik spørgsmålet også på om produktnøglen så stadig ville kunne
bruges:)

Jeg ved godt den er lidt underlig men når man nu har en original XP pro DK
så kan den ligeså godt bruges:)

Hvordan ser man i øvrigt forskel på om ens Opgraderings pakke er Retail
eller OEM. Den er købt hos IT butikken i sin tid, og kom i en kasse som
ligner den retail udgaven kommer i. Noget lign. denne
http://www.edbbiksen.dk/images/ms_xp_pro.jpg

JBJ

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-10-08 14:09

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev :

>Hvordan ser man i øvrigt forskel på om ens Opgraderings pakke er Retail
>eller OEM.

En upgrade er aldrig OEM.
--
Kerim