Trådløse øretelefoner til iTunes
Fra : Snorre Berg

Dato : 01-11-08 20:20

Jeg liker å høre musikk når jeg surfer og njuser. Til det bruker jeg
selvsagt iTunes, som en sann rettroende skal gjøre.

For ikke å forstyrre omverdenen, pleier jeg å sitte med ørepropper eller
øretelefoner på. Disse har flere ulemper.

For det første må de kobles til maskinen med en ledning. Slike er i
veien når man skal lette trykket etter for mye øl, eller når man skal ut
på terassen etter mer.

Dessuten er lyden ofte for lav. Jeg kunne tenke med øretelefoner med
egen volumkontroll.

iTunes er slik at lyden kan sendes til en trådløsenhet, som en Airport
Express, for eksempel.

Burde det ikke ikke gå an å lage øretelefoner som virker over Airport også?

Til chatting burde vel øretelefonene i tillegg ha en mikrofon, og
kanskje en knapp for å godta oppkallinger når man ikke sitter ved maskinen.

Det hadde vært noe det.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-11-08 20:33

Snorre Berg skrev:
> [...]
> på terassen etter mer.
>
> Dessuten er lyden ofte for lav. Jeg kunne tenke med øretelefoner med

Har du overvejet sårn en "iPod" dims? De kan tages med!

(kun i d.e.m, fordi sunsite er sippet)

Fra : Thomas Lundquist

Dato : 01-11-08 20:52

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> writes:

> iTunes er slik at lyden kan sendes til en trådløsenhet, som en
> Airport Express, for eksempel.
>
> Burde det ikke ikke gå an å lage øretelefoner som virker over Airport også?

Wifi-telefoner? i teorien men det blir både dyrt og ete mere
strøm enn man liker.

Det er vanlig med blåtann til sånt.

> Til chatting burde vel øretelefonene i tillegg ha en mikrofon, og
> kanskje en knapp for å godta oppkallinger når man ikke sitter
> ved maskinen.

Jeg har denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317754

Men den har de ikke lenger ser det ut til. Jeg hakke brukt den mye og
på Minien min får jeg ikke stereo siden den ikke støtter
A2DP, noe som visstnok har kommet i Leo.

Nokia har noen også:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347115
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332511

Ifølge noen er Nokia sine bedre enn Plantronics.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html

Fra : Morten Dreier

Dato : 02-11-08 13:29

Thomas Lundquist <erik@zelow.no> wrote:

> Wifi-telefoner? i teorien men det blir både dyrt og ete mere
> strøm enn man liker.

....og ikke nødvendigvis noe man vil ha tett inne mot øret (og hjernen).

--
Morten Dreier
http://morten.dreier.no/

Fra : Thomas Lundquist

Dato : 02-11-08 14:06

morten@nowhere.fast.invalid (Morten Dreier) writes:

> ...og ikke nødvendigvis noe man vil ha tett inne mot øret (og hjernen).

Poeng.

ez

Fra : jaknudsen@gmail.com

Dato : 02-11-08 03:40

On 1 Nov, 20:20, Snorre Berg <snorrebergf...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Til chatting burde vel øretelefonene i tillegg ha en mikrofon, og
> kanskje en knapp for å godta oppkallinger når man ikke sitter ved maskinen.

Jeg har denne, som går over Blåtann:
http://www.jabra.com/Sites/Jabra/ee-uk/Headsets/Pages/JabraBT3030.aspx

Funker både til musikk og via Skype etc.

--
Andreas

Fra : Arve Løken

Dato : 02-11-08 17:14

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Til chatting burde vel øretelefonene i tillegg ha en mikrofon, og
> kanskje en knapp for å godta oppkallinger når man ikke sitter ved maskinen.

Logitech ClearChat PC Wireless har mye av det du ønsker deg, MEN de har
sin egen overføring via en USB-dongle, og ingen svar-knapp. Til
gjengjeld har de volumkontroll og mikrofon-mute.

Virker både på Mac og Windows, jeg bruker dem mest på Windows fordi
Skype på Mac suger.

Fra : Øyvind Segrov

Dato : 02-11-08 09:49

> [...]
>
> Til chatting burde vel øretelefonene i tillegg ha en mikrofon, og
> kanskje en knapp for å godta oppkallinger når man ikke sitter ved maskinen.

For musikk i heimen er vel heller slike greier å anbefale:
http://www.devhardware.com/c/a/PC-Speakers/Sennheiser-RS-120-Review/

Fra : BBO

Dato : 04-11-08 09:10

På Sat, 01 Nov 2008 20:51:41 +0100, skrev Thomas Lundquist <erik@zelow.no>:
> Nokia har noen også:
>
> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347115

Jeg har hatt denne. Bra lyd, men det døde etter kort tid etter at jeg
glemte å skru det av og det ville ikke ta lading etterpå. Regner med
batteriet ikke tålte utladingen. Noe som overrasket meg da det vanligvis
er batterivakt på slike applikasjoner. Disse headsettene bruker typisk
li-ion eller li-poly batterier, og de tåler ikke å bli overladet eller
utladet.

> Ifølge noen er Nokia sine bedre enn Plantronics.

Tjah, vet ikke det. Lyden var forsåvidt bra, men jeg har et headset fra
Plantronics (ikke bluetooth) som sitter mye bedre på hodet enn Nokias.

PS. Har nettopp åpnet Nokia headset'et og det inneholder et 3.7V Li-Poly
batteri.

--
BBO