nye ram. Indstillinger?
Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-08 16:24

Jeg har lige udskiftet mine ram i min MacBook. De 2 X 256 ram er byttet
ud med 2 X 512 ram.
Men når jeg går ind i æble-menuen siger den stadig kun 512 ram - og
når jeg går videre ind i 'flere oplysninger' under hukommelse, viser den
at Bank 0 er tom og bank 1 har 512 ram.
er der noget jeg skal gøre for at aktivere den dér bank 0?
mvh
erling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-08 16:50

Erling Hansen <preeh-dh@mail.dkspree> wrote:

> [...]
> at Bank 0 er tom og bank 1 har 512 ram.
> er der noget jeg skal gøre for at aktivere den dér bank 0?

de skal trykkes godt ind så de sidder ordenltligt ..

/thomas

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-08 16:53

> de skal trykkes godt ind så de sidder ordenltligt ..
>
> /thomas

OK - tak for rådet - og 'bottoms up again'....
mvh
erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-10-08 17:00

> OK - tak for rådet - og 'bottoms up again'....
> mvh
> erling

OK - og det hjalp! også på maskinens tempo.
mvh
erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-08 23:17

Erling Hansen <preeh-dh@mail.dkspree> wrote:

> OK - og det hjalp! også på maskinens tempo.

Vær glad for, at det kun er en MacBook. Jeg lavede engang samme nummer
med en original iMac. Den er noget mere besværlig at skille ad igen for
at trykke Ram'en ordentligt fast. Ha, jeg har såmænd også engang sat en
ny harddisk i den og samlet det hele med forkerte jumper-indstillinger.
Den var jeg bare rigtig heldig med. Til gengæld kan jeg efterhånden
adskille og samle den i mørke med hænderne bundet på ryggen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-10-08 00:29

> [...]
> var jeg bare rigtig heldig med. Til gengæld kan jeg efterhånden adskille
> og samle den i mørke med hænderne bundet på ryggen.

Jeg har lige læst lidt på lektien, og jeg tror jeg vil afholde mig fra
at opgradere min iMac fra 1 til 2 GB - jeg tror aldrig en ekstra Giga
Ram kan indhente den tid jeg skal bruge for at sætte den i. erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-08 06:16

> [...]

> at opgradere min iMac fra 1 til 2 GB - jeg tror aldrig en ekstra Giga
> Ram kan indhente den tid jeg skal bruge for at sætte den i. erling

Synes du, det ser svært ud? Jeg har lige skifter RAM i en ny iMac, og
det var såmænd meget let. Jeg mener da, det foregår på samme måde i din
iMac. Det er svært at gøre gevinsten op i tid. Det er også et spørgsmål
om, hvor behageligt det er at bruge computeren. Tidsmæssigt tror jeg nu
nok, det kan betale sig. Det er godt nok mange gange, man sparer et
sekund eller to
Min helt subjektive erfaring med dagens programmers krav og
relativt let brug uden store grafik-filer og video er, at man godt kan
mærke forskel på, om man har 1 eller 2GB RAM, mens jeg ikke umiddelbart
kan mærke nogen forskel på 2 og 4 GB RAM. Det kommer naturligvis alt
sammen an på, hvordan man bruger sin computer. Jeg har heller aldrig
haft en G5. Det er først vores Intel-modeller, der har kunnet tage mere
end 1 GB RAM, så før Intel har jeg ingen erfaring med større mængder
RAM.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 28-10-08 09:12

Erling Hansen skrev:

> Jeg har lige læst lidt på lektien, og jeg tror jeg vil afholde mig fra
> at opgradere min iMac fra 1 til 2 GB - jeg tror aldrig en ekstra Giga
> Ram kan indhente den tid jeg skal bruge for at sætte den i. erling

Det kommer an på hvor meget du ser badebolden snurre.

Man kan også bestikke andre til at gøre det - det er måske en ide?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-10-08 09:25

> Det kommer an på hvor meget du ser badebolden snurre.
>
> Man kan også bestikke andre til at gøre det - det er måske en ide?

Jeg gør alt for en god belgisk øl eller rødvin
- Mikael

Fra : Jon

Dato : 28-10-08 10:38

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Jeg gør alt for en god belgisk øl eller rødvin

Belgisk rødvin?

Seriøst: Jeg har en PPC-basert Mac med 1,25GB RAM, og jeg tror neppe jeg
vil spare mye på mer. Nå er det maks på min maskin, så spørsmålet er kun
akademisk. Men derimot vil nok mine foreldres MacBook tjene på å doble
fra 1 til 2.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-10-08 14:24

> Belgisk rødvin?

Nej Italiensk eller fransk

Fra : Jon

Dato : 28-10-08 15:01

> Nej Italiensk eller fransk

Det var da godt. <puh>

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-08 20:47

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Belgisk rødvin?

Øv, jeg må lære at læse tråden, inden jeg replicerer

M.

Fra : Snorre Berg

Dato : 28-10-08 12:20

nospamtoMike [8000 C] skreiv:

> Jeg gør alt for en god belgisk øl eller rødvin
> - Mikael

En god belgisk øl? Mener Duvel? ;)

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-08 13:31

Snorre Berg <snorremacberg@gmail.no> wrote:

> nospamtoMike [8000 C] skreiv:

> En god belgisk øl? Mener Duvel? ;)

Stella Artois?

Ja, jeg kan godt lide den; englænderne kan ikke udstå den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-08 20:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Stella Artois?
>
> Ja, jeg kan godt lide den; englænderne kan ikke udstå den.

Lidt pjasket, er den ikke?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-08 07:47

> Lidt pjasket, er den ikke?

Dejligt frisk; ikke doven som en Hof eller en engelsk øl.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Snorre Berg

Dato : 01-11-08 20:37

Per Rønne skrev:

> Dejligt frisk; ikke doven som en Hof eller en engelsk øl.

Dovent engelsk øl?

Det er ALE som er ØL.

Lager som lavt humlet og høyt primet blir man bare oppblåst av. Visst
finnes det god lager, men bitter, schwartzbier, pale ale, porter,
altbier, bayer, bock, weißbier, rauchbier eller stout smaker det så
uendelig mye mer av.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-10-08 14:35

> nospamtoMike [8000 C] skreiv:

> En god belgisk øl? Mener Duvel? ;)

Duvel er ok.
Saint-Feuillien, Tripel Karmeliet, Leffe, Westmalle Tripel, Westvleteren 12
og 8, og mange flere får mine tænder til at løbe i vand...
- Mikael

Fra : Snorre Berg

Dato : 28-10-08 15:30

nospamtoMike [8000 C] skreiv:

> Duvel er ok.
> Saint-Feuillien, Tripel Karmeliet, Leffe, Westmalle Tripel, Westvleteren 12
> og 8, og mange flere får mine tænder til at løbe i vand...
> - Mikael

Jeg fikk hele Carolus-serien av min svoger efterat han hadde vært på
forretningsreise der nede.

Belgierne kan øl.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-08 20:50

Snorre Berg <snorremacberg@gmail.no> wrote:

> Belgierne kan øl.

Europa kan øl

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-10-08 20:46

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Jeg gør alt for en god belgisk øl eller rødvin
> - Mikael

Belgisk rødvin? ( ).

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 28-10-08 09:11

Henrik Münster skrev:

> Den var jeg bare rigtig heldig med. Til gengæld kan jeg efterhånden
> adskille og samle den i mørke med hænderne bundet på ryggen.

Begge hænder? Det vil jeg godt se en video af (infrarød, åbenbart).

Må være et syn for guder!

Fra : Per

Dato : 28-10-08 20:35

Tænderne kan mere end man tror !

Nogle mennesker kan åbne en bajer med tænderne andre kan muligvis
rekonfigurere en MacBook

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 28-10-08 20:41

Per skrev:
> Tænderne kan mere end man tror !
>
> Nogle mennesker kan åbne en bajer med tænderne andre kan muligvis
> rekonfigurere en MacBook

Kan de åbne en bajer uden at holde? Det vil jeg OGSÅ godt se en video af :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-08 23:31

> Begge hænder? Det vil jeg godt se en video af (infrarød, åbenbart).
>
> Må være et syn for guder!

Det var et udtryk man brugte, da jeg var soldat. Man skulle kunne
adskille og samle sit våben i mørke med begge hænder bundet på ryggen.
Man skulle naturligvis bruge hænderne alligevel og ikke tænderne, som
nogen foreslår. Helt urimeligt var det trods alt ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Snorre Berg

Dato : 29-10-08 14:29

Henrik Münster skreiv:

> [...]
> Man skulle naturligvis bruge hænderne alligevel og ikke tænderne, som
> nogen foreslår. Helt urimeligt var det trods alt ikke.

Og dere hadde også Heckler & Koch G3?

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 29-10-08 18:28

Snorre Berg skrev:
> Henrik Münster skreiv:

> Og dere hadde også Heckler & Koch G3?

Troede det hed iMac G3?

Kastes mod den intetanende fjende - bonk...

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-08 19:09

Snorre Berg <snorremacberg@gmail.no> wrote:

> Henrik Münster skreiv:

> Og dere hadde også Heckler & Koch G3?

<http://en.wikipedia.org/wiki/HK_G3>

Den ser ellers smart ud, men så avancerede var vi ikke. Vi havde Garand
M1, der i den danske hær hedder gevær M55. Jeg var jo læge, så vi fik
bare det gamle udstyr. Jeg var rekrut i 1986, så det undrer mig, at der
står i Wikipedia, at geværet kun blev brugt til 1966. Jeg kan huske, at
en af de andre havde en bajonet, der var utroligt gammel. Jeg tror, der
stod 1927 eller sådan noget på den. Man kan ikke påstå, at hæren skifter
udstyr ud særlig ofte.

<http://en.wikipedia.org/wiki/M1_Garand_rifle>

Senere fik vi Neuhausen 9 mm, og de var noget mere handy. Jeg kan se, at
de også er ret gamle, og at de hedder noget helt andet officielt:

<http://en.wikipedia.org/wiki/SIG_P210>
<http://www.geocities.com/dkhuntercorp/p210.html>
<http://www.hjv.dk/Org/HHV/TFRK/HHD%2bNORDSJÆLLAND/HVK%2bSSR/materiel-ud
rustning-vaaben/pistol.htm>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Snorre Berg

Dato : 30-10-08 12:42

Henrik Münster skreiv:

> [...]
>
> Senere fik vi Neuhausen 9 mm, og de var noget mere handy. Jeg kan se, at
> de også er ret gamle, og at de hedder noget helt andet officielt:

Interessant.

Jeg synes å huske fra min tid i Bosnia Herzegovina som FN-soldat midt på
nittitallet at de danske drenge brukte G3. (Som sanitetssoldat hadde
jeg en 9 mm Glock.)

Imidlertid har jeg som reservist i Heimevernet en G3, og jeg tror
fremdeles de er i bruk hos Hjemmevernet også.

Dette er gamle børser, men de virker. Det kan ikke sies om all moderne
teknologi. (Som Windows Vista for eksempel)