Finde oplysninger om min Mac på apple.com
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-10-08 18:06

Hej,

Jeg har købt en brugt MBP, men sælger har fået originalkvitteringen væk.

Er der ikke noget med, at man et eller andet sted på apple.com, kan se,
hvornår maskinen er købt, hvem den har været registreret til etc.?

Kan nogen huske linket?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 26-10-08 18:45

> [...]
>
> Er der ikke noget med, at man et eller andet sted på apple.com, kan se,
> hvornår maskinen er købt, hvem den har været registreret til etc.?

Kommer her :

<http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-08 19:00

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Kommer her :
>
> <http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html>

Og Apple's egen side:

<https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do>

Men ingen steder kan du få registerings oplysninger ... der skal du
snakke med Apple direkte.

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-10-08 19:28

On 26/10/08 19.00, Thomas von Hassel wrote:

> Og Apple's egen side:
>
> <https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do>

Tak. Mogens' link er sjovere, da der er flere oplysninger (hvis man da
ellers kan regne med dem :P).

> Men ingen steder kan du få registerings oplysninger ... der skal du
> snakke med Apple direkte.

Ok. Det er egentlig heller ikke fordi, jeg har brug for dem.
--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-08 19:35

> Tak. Mogens' link er sjovere, da der er flere oplysninger (hvis man da
> ellers kan regne med dem :P).

Det blot udregnet ud fra serienummeret som indeholder model type +
produktions dato (eller uge som det nu er)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-10-08 20:11

On 26/10/08 19.35, Thomas von Hassel wrote:

> Det blot udregnet ud fra serienummeret som indeholder model type +
> produktions dato (eller uge som det nu er)

Mmh, men det var dét, jeg skulle bruge ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-08 20:20

> Mmh, men det var dét, jeg skulle bruge ;)

jojo .. men det er jo ikke sikkert at det er det samme som den dato
garanti'en regnes fra .. hvis den er ny nok til at være dækket ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-10-08 19:27

On 26/10/08 18.44, Mogens Thyregod wrote:

> Kommer her :
>
> <http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html>

Tak!

--