Hvorfor får jeg kun et rødt kryds i stedet~
Fra : ecdk

Dato : 24-10-08 14:02

Jeg bruger IE7, og går ud fra, at der er tale om et banal opsætningsproblem,
men har efterhånden spurgt overalt. I øvrigt uden at støde på nogen, som har
set problemet før.

mvh/Erik Christensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-10-08 15:03

ecdk wrote:
> Jeg bruger IE7, og går ud fra, at der er tale om et banal opsætningsproblem,
> men har efterhånden spurgt overalt. I øvrigt uden at støde på nogen, som har
> set problemet før.

Krydset kommer af at IE ikke kan vise billedet. I mange år dukkede
problemet op når browser-cache'n var overfyldt. Jeg ved ikke om det
stadig er tilfældet, men du kan da prøve at sætte den ned til ca. 5MiB.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-10-08 16:17

"ecdk" <ecDK@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg bruger IE7, og går ud fra, at der er tale om et banal
> opsætningsproblem, men har efterhånden spurgt overalt. I øvrigt uden at
> støde på nogen, som har set problemet før.
>
> mvh/Erik Christensen

Prøv at kigge i IE7 egenskaber / Avanceret
Rul ned og se om du har et flueben i Vis Billeder.

--
venlig hilsen
Bc

Fra : ecdk

Dato : 24-10-08 16:30

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge i IE7 egenskaber / Avanceret
> Rul ned og se om du har et flueben i Vis Billeder.
>
> --
> venlig hilsen
> Bc

Jeg var nok for upræcis i mit spørgsmål. Det er ikke alle billeder. Det er
et problem, som opstår en gang imellem, og kun på nogle sider. Det er
årsagen til, at jeg forsøgte mig med "opsætningsproblemer", idet jeg -
rigtigt eller forkert - antog, at det måske havde noget med billedtype
eller - størrelse at gøre.

mvh/Erik Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-08 16:46

ecdk skrev:

> Jeg var nok for upræcis i mit spørgsmål. Det er ikke alle billeder. Det er
> et problem, som opstår en gang imellem, og kun på nogle sider.

Giv os et link til sådan en side.

--
Bertel

Fra : ecdk

Dato : 24-10-08 17:27

> Giv os et link til sådan en side.
>
> --
> Bertel

F.eks. denne:

http://www.jernbanen.dk/motor_solo.asp?s=133&lokid=272

mvh/Erik Christensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-10-08 17:41

"ecdk" <ecDK@post.tele.dk> skrev :

>F.eks. denne:
>
>http://www.jernbanen.dk/motor_solo.asp?s=133&lokid=272

Det kan vi andre heller ikke.

Billedet skulle ligge i mappen
http://www.jernbanen.dk/tegninger/mini/pbane/FFJ/, men den findes
ikke.

Så det er webmasteren på siden, du skal klage over.
--
Kerim

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-10-08 17:53

> F.eks. denne:
>
> http://www.jernbanen.dk/motor_solo.asp?s=133&lokid=272
>
> mvh/Erik Christensen
Jeg får også et rødt kryds på FFJ_M1201.gif"
Helt sikkert en fejl i html billed linken på siden.
Bc

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-08 15:21

"ecdk" <ecDK@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> F.eks. denne:
>
> http://www.jernbanen.dk/motor_solo.asp?s=133&lokid=272
>
> mvh/Erik Christensen

___

Tjahh, der er et rødt kryds øverst. Mystisk. Her er det også kun en sjælden
gang. at der er det krydseri-værk.

Hilsen Åge

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-10-08 15:47

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> skrev :

>Tjahh, der er et rødt kryds øverst. Mystisk.

Næh, stien til billedet er forkert.

Det ser ud til, at siderne er lavet om til at blive vist med
noget database og her har man ikke fået ændret linket.
--
Kerim

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-10-08 16:47

> [...]
> årsagen til, at jeg forsøgte mig med "opsætningsproblemer", idet jeg -
> rigtigt eller forkert - antog, at det måske havde noget med billedtype

Det kan jo også være en fejl på den / de hjemmesider
du kigger på
Bc

Fra : Jubii

Dato : 24-10-08 17:32

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> "ecdk" <ecDK@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan jo også være en fejl på den / de hjemmesider
> du kigger på

Billederne er vel blevet flyttet fra den plads de havde da siden blev
lavet.

Fra : ecdk

Dato : 24-10-08 21:09

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> Billederne er vel blevet flyttet fra den plads de havde da siden blev
> lavet.

Tak for svarene - og hjælpen.

Jeg har checket de stder, hvor jeg - så godt jeg husker - har mødt
problemet, og alle stederne ender link'et blindt.

Jeg var faktisk ikke opmærksom på, at den oplysning var tilgængelig.
Beklager.

mvh/Erik Christensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-08 15:19

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> Prøv at kigge i IE7 egenskaber / Avanceret
> Rul ned og se om du har et flueben i Vis Billeder.

> [...]

____________

SV

Jeg er ude for dety samme når jeg f.eks. får mail fra HP. Da er der også
røde krydser i stedet for billeder.

Men det er ligesom om de godt ved at der kan være problemer, for de skriver
altid:
"Hvis du har problemer med at se denne mail korrekt, så klik her".
Det gør jeg då og ryger ind på HPs hjemmeside.

Det undrer mig at der skulle kunne være problemer. Hvorfor skulle der KUNNE
være det. Jeg bruger Windows Vista.
Der er ellers aldrig problemer med røde krydser.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-08 15:26

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> KUNNE være det. Jeg bruger Windows Vista.
> Der er ellers aldrig problemer med røde krydser.

____________

Her er eksemplet på de mail jeg får fra HP. Her er røde krydser for alle
pengene. Det er da mystisk, når det er fra HP, som er verdens førende og
største comåputerfabrikant.
Bemærk hvordan de øverst skriver; "Vis denne mail ikke modtages korrekt,
skal du klikke her". Ved dog ikke om de røde krydser kommer med når jeg
sender dette indlæg.

Hvis denne e-mail ikke vises korrekt, skal du klikke her.
Du modtager dette nyhedsbrev, fordi du er registreret hos HP.
Klik her for at administrere dine abonnementer.

September 2008

Kære læser,

I denne måneds Extranews har vi et super tilbud på
en trådløs printer til dig, som køber en HP bærbar PC. Med en HP trådløs
printer er det nemt at udskrive fra et hvilket som helst sted i hjemmet -
helt uden kabelrod. Se også, hvordan du kan finde din indre gamer frem og
deltage i Danmarks største gamer turnering.

Dine links

» Opdatér din profil
» Søg HP
» Køb HP
» Kontakt os
» Udskriv nyhedsbrevet

Support

» Web -support til dit produkt: Ofte stillede
spørgsmål, download drivere, software og meget mere.

En god notebook fortjener en god trådløs printer!
En bærbar er ikke længere særlig bærbar, hvis der stikker
kabler ud til højre og venstre. Så hvorfor ikke kombinere din nye HP
Notebook med en ny HP Photosmart trådløs All-in-One printer, når du oven i
købet kan spare op til 700 kroner?
» Se hvordan du kan spare op til 700 kr.

Din families sikkerhed online
Vi kan ikke altid passe på vores børn, og derfor er det
vigtigt at give dem en viden, der sætter dem i stand til at tage de rigtige
beslutninger i potentielt farlige situationer.
» Læs mere

HP er hovedsponsor i Danmarks største gaming turnering
Danmarks Bedste Gamer 2008 er i gang, og det er nu, du
finder din indre gamer frem. Turneringen er åben for alle. Der er spænding
og sjov på alle niveauer samt en regn af fede præmier - med en ny
konkurrence næsten hver uge. Deltagerne dyster i 12 forskellige spil.
» Find ud af mere

HP lancerer Supplies TV - prøv det i dag!
Har du brug for oplysninger om, hvordan du vælger den
rigtige patron? Vil du gerne vide, hvorfor originalt HP blæk er mere
pålideligt og giver mere værdi for pengene end kompatible blækpatroner?
Dette og meget mere får du svar på, hvis du stiller ind på HP's nye online
Tv-kanal, hvor du kan se videoer om originalt HP printertilbehør.
» Se Supplies TV nu

Hold kontakten, når som helst og hvor som helst
Din AOL | HP hjemmeside giver dig alt, hvad du skal bruge
for at få størst udbytte af internettet. Brugervenlige værktøjer som AOL
Mail® og AIM® gør det nemt at holde kontakten.
» Find ud af mere

Lækker som en "high end mobiltelefon"
Annettes mand giver konens PC 4 stjerner: "Det er en meget
lady-lækker PC. Overflade og tastatur i metal farvetilpasset mus og
stof-sleeve. Tastaturet er toppen! Hvorfor ikke 5 stjerner? Fordi den
sammenlignet med DV9840eo giver mindre ydelse for pengene. 9840 har 17"
skærm og Blu-Ray, samt HDMI udgang. Til en billigere pris. Men indrømmet, så
har denne 2,4Ghtz processor hvor den anden har 2,1G og så er kvaliteten på
denne maskine ufattelig høj. Annette er meget glad for den."
» Læs her om HP's Special Edition PC i rød metallic

Hewlett-Packard website: http://www.hp.dk/

Fortrolighedserklæring:
http://welcome.hp.com/country/dk/da/privacy_intent.html
Notits om personlige oplysninger:
http://h41112.www4.hp.com/privacynotice/dk/da/info.html

Ønsker du ikke længere at modtage vores mails, kan du klikke på
følgende adresse eller kopiere den ind i din browser:
http://app.foryou.hp.com/unsub/global/unsub.cfm?lc=DA&cc=DK&c=ARKUF1&e=aa.h@post.tele.dk&n=MNEFU&l=61865223

Hewlett-Packard ApS Engholm Parkvej 8 3450 Allerod Denmark
Company registration number: 47240018

Ønsker du at ændre dine tilmeldingsdata, kan du klikke på eller
kopiere linket:
http://www.hp.com/go/VPUpdateprofile?cc=DK&language=da

© 2008 Hewlett-Packard Development Company, L.P. Alt information
i denne mail kan blive ændret uden forvarsel.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-10-08 15:45

> Her er eksemplet på de mail jeg får fra HP. Her er røde krydser for alle
> pengene.
--------

Sv til mig selv:

Nu fandt jeg ud hvad hvad de manglende billeder skyldes her os mig. Altså i
brevene fra HP. Jeg havde ikke lagt mærke til en linie hvor der stod,
at nogle billederne var blevet blokeret, for at sikre at ingen kunne
identificere min computer og så var der et ikon som jeg kunne klikke på,
hvis jeg ville se billederne alligevel.
Men her er der jo tale om billeder i en e-mail og ikke på en decideret
hjemmeside.

Hilsen Åge

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-10-08 15:46

> [...]

>Her er eksemplet på de mail jeg får fra HP. Her er røde krydser for alle
>pengene. Det er da mystisk, når det er fra HP, som er verdens førende og

Det er din Windows Mail, der af sikkerhedshensyn, blokerer for
billederne.

Du skal ændre det i dine indstillinger, ved ikke lige hvordan i
Windows Mail, men der er vel et punkt, der hedder sikkerhed, hvor
det kan ændres.
--
Kerim

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-10-08 09:51

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Du skal ændre det i dine indstillinger, ved ikke lige hvordan i
> Windows Mail, men der er vel et punkt, der hedder sikkerhed, hvor
> [...]

_________

Vil dety sige at det kan være lige så farligt at åbe et mail-billede, som
det kan være at åbne en ukendt mail-fil. Altså at der kan smugles noget
snavs ind ad den vej?

Hilsen Åge

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-10-08 12:19

> [...]

>Vil dety sige at det kan være lige så farligt at åbe et mail-billede, som
>det kan være at åbne en ukendt mail-fil. Altså at der kan smugles noget

Næppe, men spammere kan bruge et eksternt billede til at
verificere at en mailadresse er gyldig eller ej.

a@a.dk har set billedet, mailadressen virker.
b@b.dk har ikke set billedet, mailadressen virker ikke.
--
Kerim

Fra : Bjarne Chr

Dato : 25-10-08 15:51

> [...]
> KUNNE være det. Jeg bruger Windows Vista.
> Der er ellers aldrig problemer med røde krydser.

Hej Åge
Det er noget helt andet i mails
om de så er fra HP eller Microsoft. Radio Skive
Det er en sikkerheds indstilling i mail programmet.
Prøv at kig i Funktioner / Indstillinger / Sikkerhed
Der har du et flueben i
Bloker billeder og andet eksternt indhold i HTML e-mail
--
venlig hilsen
Bc

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-10-08 16:09

> [...]

> Prøv at kig i Funktioner / Indstillinger / Sikkerhed
> Der har du et flueben i
> Bloker billeder og andet eksternt indhold i HTML e-mail

Og ønsker man at bevare indstillingen, kan man bare klikke på den hvide
bjælke over mailen for at få vist billederne.