Kan man nulstille en session uden at lukke~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 09:41

Hej alle

Jeg har lavet nogle forskellige hjemmesider hvor nogle
oplysningen hentes og beregnes én gang for hver session selv om
man henter forskellige sider. Det virker fint nok.

Men mens jeg udvikler er det lidt træls at jeg ikke kan se
ændringer jeg har lavet medmindre jeg lukker browseren og starter
den op på ny.

Er der en måde at nulstille en session på uden at lukke
browseren?

Jeg har ikke mærket emnet med et browsernavn for jeg er
interesseret i svar om alle browsere.

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-08 10:49

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er der en måde at nulstille en session på uden at lukke
> browseren?

I FF og IE kan du bruge Shift-reload (sidstnævnte med musen). Om det er
tilfældet i Opera, Konqueror, Safari og de andre skal jeg ikke kunne sige.

Jesper Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 11:10

Jesper Poulsen skrev:

> I FF og IE kan du bruge Shift-reload (sidstnævnte med musen).

Jeg har prøvet alle tænkelige kombinationer af R og museklik
sammen med alle skiftetasterne. Det gør ingen forskel.

Opera 9.6, FF 3.0 og IE 6.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-10-08 19:24

On Thu, 23 Oct 2008 10:40:52 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Er der en måde at nulstille en session på uden at lukke
> browseren?

Hvordan huskes sessionstilstanden? I en cookie? I så fald kan den jo
slettes inden genindlæsningen af siden... I Opera: Funktioner > Slet privat
data > Midlertidige cookies

Et lille tip kunne være at oprette en genvej til dialogen
(http://operawiki.info/CustomButtons, Delete Private Data Dialog)
og avende en ændret udgave af dialogen, der er hurtigere at anvende
(http://my.opera.com/Tamil/blog/opera-delete-private-data-dialog-tweaks).

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-08 23:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er der en måde at nulstille en session på uden at lukke
> browseren?

Firefox: Funktioner => Fjern private oplysninger =>
cookies/bekræftede sessions
Det kan også gøres via udvidelsen Web Developer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-08 12:20

Kim Ludvigsen skrev:

> Firefox: Funktioner => Fjern private oplysninger

Nej, det løser ikke problemet. Jeg har behov for at nulstille en
session. Hvis nogen er blevet nysgerrig, kan man lave et
testprogram så man kan opleve problemet. Det kræver at man har
adgang til en webserver med PHP:

<?
session_start();
$displaydata='Test af om en session kan afbrydes.';
if (!isset($_SESSION['readtext']))
   $_SESSION['readtext']=$displaydata;

echo $_SESSION['readtext'];
?>

Læg filen ud på serveren og hent den i browseren.

NB! Lad browseren være åben under de følgende operationer.!

Derefter retter du i filen så $displaydata får et andet indhold.
Den ændrede fil lægges ud på serveren.

Bemærk nu at ingen form for genhentning af siden får teksten til
at ændre sig. Den ændrer sig heller ikke af at man benytter
browserens mulighed for at slette personlige oplysninger.

Kun hvis man lukker browseren ned og genstarter den, kan man se
den opdaterede version.

--
Bertel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-10-08 20:55

On Fri, 24 Oct 2008 13:19:39 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>browserens mulighed for at slette personlige oplysninger.
>
>Kun hvis man lukker browseren ned og genstarter den, kan man se

Ovenstående kode sætter en Cookie i din browser. Den cookie indeholder
et id, som identificerer din session på serveren hvor php-koden kører.
Tricket er at slette den cookie ...... i min firefox med Web Developer
extension har jeg en Tools -> Web Developer -> Cookies -> View cookie
information, som viser nøjagtig den cookie din kodestump ovenfor,
sætter. Og herfra kan jeg slette den. Når det er gjort, så opdateres
siden igen.

Men jeg undres nu også lidt over at den session-cookie ikke slettes når
du sletter personlige oplysninger.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/