/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Overvejer Dell
Fra : steffena2


Dato : 23-10-08 17:37

Hej

Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de ydre
tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en
hensigtsmæssig måde.

Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent
kvalitet.

Er det OK, eller er det



 
 
Holst (23-10-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 23-10-08 19:45


steffena2 wrote:

> Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de ydre
> tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en
> hensigtsmæssig måde.
>
> Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent
> kvalitet.
>
> Er det OK, eller er det

Jeg kan ikke udtale mig om Dells stationære computere, men jeg har selv
haft et par Dell-laptops. De har begge været god og robust kvalitet, der
virker upåklageligt. I begge computere har blæseren været så støjsvag,
at man overhovedet ikke lægger mærke til den, medmindre man decideret
lytter efter den. Min brors firmabetalte - og ifølge ham kvalitetslaptop
- lyder som en jetjager i sammenligning med min Dell.

Men om det samme gør sig gældende med Dells stationære og XPS 420
specifikt, aner jeg ikke.

Paul Østerby Sørense~ (23-10-2008)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 23-10-08 20:24

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4900c620$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> steffena2 wrote:
>
>> Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har
>> de ydre tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret
>> på en hensigtsmæssig måde.
>>
>> Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere,
>> komponent kvalitet.
>>
>> Er det OK, eller er det
>
> Jeg kan ikke udtale mig om Dells stationære computere, men jeg har
> selv haft et par Dell-laptops. De har begge været god og robust
> kvalitet, der virker upåklageligt. I begge computere har blæseren
> været så støjsvag, at man overhovedet ikke lægger mærke til den,
> medmindre man decideret lytter efter den. Min brors firmabetalte - og
> ifølge ham kvalitetslaptop - lyder som en jetjager i sammenligning med
> min Dell.
>
> Men om det samme gør sig gældende med Dells stationære og XPS 420
> specifikt, aner jeg ikke.
>
Sidder til daglig foran en Optiplex 755 core2quad og den siger ikke
meget, havde fat i en XPS til en kunde for nogen tid siden men lagde
ikke mærke til om den larmede så det har den vel ikke gjort Hvis jeg
rejser mig lidt i sædet på arbejde kan jeg vel se en ca. 15 Dell
stationære plus ca. 5 bærbare og det er ganske gode og fornuftige
maskiner.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as



Claus Tersgov (24-10-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 24-10-08 10:45

Paul Østerby Sørensen skrev bl.a.:

> ikke mærke til om den larmede så det har den vel ikke gjort Hvis
> jeg rejser mig lidt i sædet på arbejde kan jeg vel se en ca. 15 Dell
> stationære plus ca. 5 bærbare og det er ganske gode og fornuftige
> maskiner.

Dell bliver i megastor stil brugt i samtlige banker, børser,
forsikringsselskaber samt pentagon, så hvis de larmede unødigt, så ville de
ikke blive være så populærere...

Der er antageligvis tonsvis af kontorlokaliteter verden over med mere end
150+ Dell maskiner..

Claus



Optimus Prime (24-10-2008)
Kommentar
Fra : Optimus Prime


Dato : 24-10-08 08:11

steffena2 skrev:
> Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de ydre
> tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en
> hensigtsmæssig måde.
>
> Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent
> kvalitet.
>
> Er det OK, eller er det

Jeg er med til at vedligeholde knap 3000 klienter dagligt, af dem er 150
Dell Optiplex GX620 - det er nogen af dem vi har færrest problemer med
og de er dejligt støjsvage.

Men det beviser jo kun at Dell KAN levere ordentlige computere - siger
desværre ikke noget om den model du spørger til...

Til sammenligning har vi en del IBM udstyr - deriblandt flere modeller
som giver en del problemer og andre der kører fejlfrit, så tror ikke du
kan bruge det til specielt meget desværre

Holst (24-10-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 24-10-08 09:36


Optimus Prime wrote:

>> Er det OK, eller er det
>
> Jeg er med til at vedligeholde knap 3000 klienter dagligt, af dem er 150
> Dell Optiplex GX620 - det er nogen af dem vi har færrest problemer med
> og de er dejligt støjsvage.
>
> Men det beviser jo kun at Dell KAN levere ordentlige computere - siger
> desværre ikke noget om den model du spørger til...
>
> Til sammenligning har vi en del IBM udstyr - deriblandt flere modeller
> som giver en del problemer og andre der kører fejlfrit, så tror ikke du
> kan bruge det til specielt meget desværre

Jeg tror, man skal huske at tænke på, at køber man en fabrikants dyrere
modeller, så er der ofte en forskel derfra og til de billigere modeller.

Og så er det nok ligegyldigt, om man vælger Dell, IBM eller noget helt
tredje. Vælger man det billigste produkt, er der helt bestemt en
mulighed for, at der sidder en billigere og mere støjende blæser i
maskine end i maskinen, der koster det dobbelte.

Kenneth (24-10-2008)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 24-10-08 23:28

Holst wrote:
> Og så er det nok ligegyldigt, om man vælger Dell, IBM eller
> noget helt tredje. Vælger man det billigste produkt, er der
> helt bestemt en mulighed for, at der sidder en billigere og
> mere støjende blæser i maskine end i maskinen, der koster det
> dobbelte.

Jeg sidder med en Dell XPS bærbar som kostede, godt nok
inklusiv taske og extra batteri, godt og vel 27000.

Den larmer som et gammelt nedslidt køleskab når
der bliver gamet så jeg er glad for at jeg har
et 5.1 headset på der :)

Min pointe er så at der tit er andre årsager til dette
end bare billig / dyr. Det er rent faktisk temmelig
dyre blæsere der sidder i min XPS.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


Claus Tersgov (24-10-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 24-10-08 10:42

steffena2 skrev bl.a.:


> Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere,
> komponent kvalitet.
> Er det OK, eller er det

Du får ikke noget bedre!

Delle og HP er absolut det ypperligste, der findes. Min Dell server som
kører videoredigering er så hamrende solid og stabil. Til gengæld er den
også dobbelt så tung som en hjemmesamlet bambusmaskine. Kabinettet er ganske
enkelt mange gange mere solidt.

Claus



Poul (24-10-2008)
Kommentar
Fra : Poul


Dato : 24-10-08 08:55

On 23 Okt., 18:37, "steffena2" <steffe...@mail.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, ...

Jeg købte i januar en Dell XPS 420 og har været godt tilfreds med den.

MEN ...! Efter leveringen - og en gang senere - har jeg haft behov for
at stille nogle spørgsmål til support. Først prøvede jeg at sende
adskillige mails, men har aldrig fået nogen svar (og heller ikke en
kvittering for modagelse af mine mails). Så prøvede jeg at ringe.Her
blev jeg hver gang sat om til XPS support, som er et eller andet sted
i verden, hvor man taler "lokal engelsk". Dette prøvede jeg flere
gange (da man ikke i Danmark under nogen omstændigheder ville yde
support på XPS). Hvis det endelig lykkedes mig at komme igennem, så
var forbindelsen så ringe (lavpris ip-telefoni?) at man ikke kune føre
en forståelig samtale.

Så jeg håber ikke at jeg nogensinde får virkelig brug for min XPS
support, da den, efter min erfaring, er ikke-eksisterende. Af denne
grund vil jeg ikke fremover købe mine pc'er hos Dell, som jeg ellers
har brugt i mange år og været godt tilfreds med.

Mvh. Poul

Kenneth (24-10-2008)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 24-10-08 23:42

Poul wrote:
> Jeg købte i januar en Dell XPS 420 og har været godt tilfreds
> med den.
>
> MEN ...! Efter leveringen - og en gang senere - har jeg haft
> behov for at stille nogle spørgsmål til support. Først prøvede
> jeg at sende adskillige mails, men har aldrig fået nogen svar
> (og heller ikke en kvittering for modagelse af mine mails). Så
> prøvede jeg at ringe.Her blev jeg hver gang sat om til XPS
> support, som er et eller andet sted i verden, hvor man taler
> "lokal engelsk". Dette prøvede jeg flere gange (da man ikke i
> Danmark under nogen omstændigheder ville yde support på XPS).
> Hvis det endelig lykkedes mig at komme igennem, så var
> forbindelsen så ringe (lavpris ip-telefoni?) at man ikke kune
> føre en forståelig samtale.
>
> Så jeg håber ikke at jeg nogensinde får virkelig brug for min
> XPS support, da den, efter min erfaring, er ikke-eksisterende.
> Af denne grund vil jeg ikke fremover købe mine pc'er hos Dell,
> som jeg ellers har brugt i mange år og været godt tilfreds med.

Jeg er delvist enig med ovenstående. Jeg havde også brug for
support,
da jeg havde et grafikkort der stod af. Selvom Dell normaltvis
ikke yder
support på XPS serien, så forsøgte de stadig at hjælpe med at
finde
fejlen (jeg havde nu fundet den, men de vil have det prøvet en
extra gang)

Jeg blev smidt rundt i de forskellige afdelinger i første omgang,
og
endte med den danske Inspiron afdeling. De var også enige med mig
i, at det var grafikkort som var problemet, og de sendte mig så
videre i systemet, da de åbenbart ikke kunne bestille
dele/tekniker til den.

På dette tidspunkt var der så gået ca. 45 minutter med dette.

Efter 25 minutters venten, så endte jeg med en kvindelig
supporter i
Irland, som jeg havde nogle problemer med at forstå. Skummel
dialekt :)
Kan iøvrigt tilføje at jeg ikke fik at vide i DK afdelingen, at
jeg ville
blive viderestillet til en udenlandsk support.

Men det endte så med at det hele skulle testes igen, og hun mente
så til sidst at det måtte være grafikkortet..

Jeg vil tro at der gik ca. 30 minutter med testning.

Efter dette blev en tekniker bestilt + grafikkort, som var ude
ved mig dagen efter. Det var jo som sådant fint... men hvorfor
de ikke kunne ordne det i DK, undrer mig meget.

Nu vil jeg så sige, at den type XPS som jeg har ikke er noget man
ser tit i DK. Teknikeren havde rent faktisk aldrig set den model
før.
Men hvorfor de ikke har lavet en XPS support i nyere tid med alle
de forskellige XPS modeller de efterhånden sælger forstår jeg
ikke.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen


steffena2 (25-10-2008)
Kommentar
Fra : steffena2


Dato : 25-10-08 07:15

tak for indlæggene - bestiller en i dag

mvh steffen


"steffena2" <steffena2@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4900a841$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en Dell XPS 420, primært fordi kabinettet har de
> ydre tilslutningsmuligheder jeg har brug for, og at de er placeret på en
> hensigtsmæssig måde.
>
> Men hvad siger I til samlekvalitet, støjniveau fra div blæsere, komponent
> kvalitet.
>
> Er det OK, eller er det
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste