male loft
Fra : tnk

Dato : 21-10-08 21:01

Går og tænker på at male mit loft lyst. Det er et loft bestående af brændte
fyrbrædder. Nogen der har erfaring med noget sådant...

mvh tove

www.forlaget-sol.dk

Fra : Kåre

Dato : 21-10-08 21:20

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Går og tænker på at male mit loft lyst. Det er et loft bestående af
> brændte fyrbrædder. Nogen der har erfaring med noget sådant...
>
> mvh tove

Det kan du sagtens. Men hvis det er sådan nogle ru nogen som jeg har malet
for et par år siden, så beregn gerne dobbelt så meget maling som du plejer.
Det suger helt vildt...

mvh
Kåre

Fra : tnk

Dato : 21-10-08 21:32

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det kan du sagtens. Men hvis det er sådan nogle ru nogen som jeg har malet
> for et par år siden, så beregn gerne dobbelt så meget maling som du

Tænkte nok det vil suge voldsomt. Mon jeg skal grunde først?

Fra : marlene

Dato : 21-10-08 22:12

> Tænkte nok det vil suge voldsomt. Mon jeg skal grunde først? det ville
> være dumt andet, med den rigtige grunder hindrer du genneslag og grimme
> skjolder og
du får en bedre bund får de næste to lag,
jeg har rigtig god erfaring med kvikstop fra dyrup.- som grunder

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-10-08 06:46

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i meddelelsen

> du får en bedre bund får de næste to lag,
> jeg har rigtig god erfaring med kvikstop fra dyrup.- som grunder

Alternativt laver flügger en maling der spærrer grunder og dækker i et lag.
Vi bruger den når røgfyldte lejligheder skal males.

- Martin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-10-08 08:00

"tnk" skrev

> Går og tænker på at male mit loft lyst. Det er et loft bestående af
> brændte fyrbrædder. Nogen der har erfaring med noget sådant...

Med heldækkende maling eller bare lysnes?

Jeg har med held behandlet fyrretræslofter ved at vaske dem ned (tidligere
ejere var rygere) og efterfølgende behandle med panelhvid fra triptrap
NB Der skal males vådt i vådt for at undgå striber etc

- Peter

Fra : tnk

Dato : 25-10-08 12:14

Tak for alle svarene.