Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Undgå about: blank i IE7
Fra : Kristian Jensen

Dato : 21-10-08 16:11

Er der nogen der ved hvordan man undgår about: blank i IE7 ???
Når man er vant til FF så er det da noget så hulens irriterende hver
gang at skulle slette dette åndsvage "about: blank" før man kan paste
en adresse ind.
Er de komplet gale der ovre på MS?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-10-08 16:15

"Kristian Jensen" <spamspamspam@spamspamspam.spam> skrev

> Når man er vant til FF så er det da noget så hulens irriterende hver
> gang at skulle slette dette åndsvage "about: blank" før man kan paste
> en adresse ind.

Bliver hele teksten "about:blank" ikke markeret, når du sætter musemarkøren
i adressefeltet?
Så er det jo bare at paste adressen ind dirkete.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-10-08 17:26

Kristian Jensen skrev:
> [...]
> Når man er vant til FF så er det da noget så hulens irriterende hver
> gang at skulle slette dette åndsvage "about: blank" før man kan paste
Funktione --> Indstllinger --> Generelt
Indtast adressen på den hjemmeside, du
vil have som startside.
Det er en ganske almindelig browser-
funktion, ikke speciel for IE.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-08 18:12

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Indtast adressen på den hjemmeside, du
> vil have som startside.

Og hvis feltet er blankt?

> Det er en ganske almindelig browser-
> funktion, ikke speciel for IE.

Jo, about:blank er noget helt specielt for IE. Alle andre browsere kan
starte med en blank adresselinie.

Jesper Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-08 17:53

Kristian Jensen skrev:

> Når man er vant til FF så er det da noget så hulens irriterende hver
> gang at skulle slette dette åndsvage "about: blank"

Så lad være. Bare skriv med det samme.

> Er de komplet gale der ovre på MS?

Ja, men lige på det punkt har de lavet en forbedring fra IE 6.
Der er teksten nemlig ikke markeret fra starten.

--
Bertel

Fra : Pico

Dato : 21-10-08 21:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> Så lad være. Bare skriv med det samme.

> Ja, men lige på det punkt har de lavet en forbedring fra IE 6.
> Der er teksten nemlig ikke markeret fra starten.

Kan man så ikke bare trykke ALT+D og så skrive ?
--
MVH
Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-08 22:42

Pico skrev:

> Kan man så ikke bare trykke ALT+D og så skrive ?

Jo, sørme jo. Den kendte jeg ikke, men jeg bruger nu heller ikke
IE som primær browser.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-10-08 05:34

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> Kan man så ikke bare trykke ALT+D og så skrive ?

Hos mig rykkes fokus over på printer-knappen, hvis jeg trykker ALT+D i IE7.
Men i Firefox og Opera virker ALT+D præcis som du siger hos mig.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-10-08 05:36

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev

> Hos mig rykkes fokus over på printer-knappen, hvis jeg trykker ALT+D i
> IE7.
> Men i Firefox og Opera virker ALT+D præcis som du siger hos mig.

I ie7 gør F6 derimod det som du siger at ALT+D skulle gøre. (flytter fokus
op i adresselinjen med hele teksten markeret).

Fra : Kristian Jensen

Dato : 22-10-08 18:53

On Wed, 22 Oct 2008 06:36:00 +0200, "Philip Nunnegaard"
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> I ie7 gør F6 derimod det som du siger at ALT+D skulle gøre. (flytter fokus
> op i adresselinjen med hele teksten markeret).

Det ville være smart hvis der bare ikke var noget at der skulle
slettes. Hvad hulen skal man bruge "about:blank" til ?????????

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-10-08 18:55

"Kristian Jensen" <spamspamspam@spamspamspam.spam> skrev

> Det ville være smart hvis der bare ikke var noget at der skulle
> slettes. Hvad hulen skal man bruge "about:blank" til ?????????

Du skal jo ikke slette. Du skal bare skrive oveni. Så sletter det sig selv.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-08 21:33

Philip Nunnegaard wrote:

> Du skal jo ikke slette. Du skal bare skrive oveni. Så sletter det sig selv.

Og det øjeblik at man kikser noget i den forbindelse, så skal der
fjernes noget alligevel. Hvad skal about:blank gøre godt for?

Jesper Poulsen

Fra : Kristian Jensen

Dato : 23-10-08 08:41

On Wed, 22 Oct 2008 22:32:39 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Og det øjeblik at man kikser noget i den forbindelse, så skal der
> fjernes noget alligevel. Hvad skal about:blank gøre godt for?

Det er lige nøjagtigt det der sker.
Jeg kopierer fx et link fra FF3 og åbner IE7 med KB shortcut, så snart
IE åbner kopierer jeg linket ind, men ikke altid forsvinder about
blank.
Så er er nu holdt helt op med at bruge IE bortset fra at jeg nu
benytter en funktion i FF: vis denne side i IE ...............
Microsoft, min bare røv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 09:46

Jesper Poulsen skrev:

> Hvad skal about:blank gøre godt for?

Det er en rapport om programmørens mentale tilstand i det øjeblik
han udarbejdede programmet.

I det hele taget er "about" en sær overskrift også til de
tekniske sider man kan slå op (som f.eks. about:config).

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-08 10:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> I det hele taget er "about" en sær overskrift også til de
> tekniske sider man kan slå op (som f.eks. about:config).

About config - omkring configuration, hvad sært er der i det?

Jesper Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 11:02

Jesper Poulsen skrev:

> About config - omkring configuration, hvad sært er der i det?

Det er jo ikke en tekst der handler om konfigurationen. Det *er*
konfigurationen.

Står der "About BIOS" når du trykker F2 ved systemopstart?

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-08 13:17

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er jo ikke en tekst der handler om konfigurationen. Det *er*
> konfigurationen.

Ja, og?
Det er stadig omkring konfigurationen.

Jesper Poulsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-10-08 14:02

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev

> Og det øjeblik at man kikser noget i den forbindelse, så skal der
> fjernes noget alligevel. Hvad skal about:blank gøre godt for?

Kikser?
Så trippelklikker du bare.