Compaq Armada E700 / M700 ejer søges - Hjæ~
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-07-01 22:01

Hej NG

Jeg er kommet i en svært uheldig situation...
Derfor søger jeg en Armada E700 / M700 ejer, helst i KBH's området, men
resten af Sjælland er absolut ikke udelukket........

Min M/700 er brudt sammen, den vil ikke tænde og jeg har behov for at få
nogle enkelte dokumenter ud akut... (jeg kan ikke nå at få den repareret
hurtigt nok)

Min bøn er at der er en Armada M700 eller E700 ejer som vil lade mig sætte
min HD i sin maskine for en kort bemærkning og kopiere mine dokumenter over
på en diskette...

På forhånd tak......
--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 24-07-01 23:14

> Min bøn er at der er en Armada M700 eller E700 ejer som vil lade mig sætte
> min HD i sin maskine for en kort bemærkning og kopiere mine dokumenter
over
> på en diskette...

Det er da ikke en specielharddisk der sidder i? Kan du ike bruge alle
maskiner?

// Søren

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-07-01 23:47

"Søren Aaholm Møller skrev i >
> Det er da ikke en specielharddisk der sidder i? Kan du ike bruge alle
> maskiner?
>
> // Søren

Jo ,det er en bærbar.......

Thore

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 24-07-01 23:50

> "Søren Aaholm Møller skrev i >
> >
> Jo ,det er en bærbar.......

Hehe - ja, okay =) Det var jeg godt klar over -men skal det live være E700
fra Compaq? Kan det ikke lgie så godt være en A22p fra IBM?

// Søren

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 25-07-01 00:15

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe - ja, okay =) Det var jeg godt klar over -men skal det live være E700
> fra Compaq? Kan det ikke lgie så godt være en A22p fra IBM?
>
> // Søren

Ah... Nu er jeg med, jeg var et øjeblik bange for at du troede der var tale
om en stationær......

Problemet ifølge compaq er bredden, men jeg kan da oplyse at HD'en er en IBM
travelstar model DCXA-210000, 10,5 gb

Thore

Fra : Henning

Dato : 25-07-01 10:22

> [...]
>om en stationær......
>
>Problemet ifølge compaq er bredden, men jeg kan da oplyse at HD'en er en IBM

Tag disken ud, sæt en konverter på stikket (fåes i den nærmeste
elektronikshop til en 50'er), og sæt den i din stationære PC som
sekundær disk.
Skúffen til disken er speciel til M700'eren, men selve disken er
standard 2.5"

Henning

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 25-07-01 16:13

"Henning" <Ingen@mail.tx> skrev i en meddelelse

> Skúffen til disken er speciel til M700'eren, men selve disken er
> standard 2.5"

Nix, jeg har lige beset et sådan stik som du omtaler og det passer slet ikke
på min HD.....

Se evt. billedet i dk.binaer under titlen IBM travelstar

Thore

Fra : Kenson

Dato : 26-07-01 00:26

> [...]
ikke
> på min HD.....
>
> Se evt. billedet i dk.binaer under titlen IBM travelstar

Som Henning skrev, er det skuffen som selve harddisken er skruet fast i,
der er speciel.
Hvis du skruer disken løs kan du bruge før omtalte stik !
Der findes også en USB Boks, som du kan sætte 2,5" harddiske i,
jeg bruger en til en ekstra disk til min notebook.
Mvh
Kenson.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-07-01 09:14

"Kenson" <pkp49@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der findes også en USB Boks, som du kan sætte 2,5" harddiske i,
> jeg bruger en til en ekstra disk til min notebook.

Har du overhovedet kigget på billedet i dk.binaer ?

Der er løjerligt stik på den HD !!!!!!

Thore

Fra : Kenson

Dato : 26-07-01 18:11

> Har du overhovedet kigget på billedet i dk.binaer ?
>
> Der er løjerligt stik på den HD !!!!!!
>
> Thore

Hej Thore
Ja jeg har kigget på billedet, og det er ikke disken der har et underligt
stik !
Det er den ramme eller skuffe som den er skruet fast i....
Til højre og venstre for stikket er der to skruer, ( ikke dem der holder
stikket ) ligeså på den anden side,
skru dem ud og du kan løfte disken ud af rammen ( pas på det stik der
forbinder disken med
stikket på rammen ) Når du har disken fri, sidder der et stik i den ene ende
med 43 ben
og fire ben separat til jumpere hvor du kan stille "master-slave eller cable
select , hvilket du kan
se beskrevet på tegningen, øverst på selve disken på det billede du har
sendt ind.
Håber dette er beskrevet så du forstår det, ellers læg en besked i gruppen
eller send en mail.
Mvh
Kenson

Fra : Kenson

Dato : 26-07-01 18:16

"Kenson" <pkp49@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Det er den ramme eller skuffe som den er skruet fast i....
> Til højre og venstre for stikket er der to skruer, ( ikke dem der holder

Hej igen
Efter at have kigget på billedet igen, ser jeg lige at den modsatte side er
kabinet siden, så de to skruer sidder nok i bunden i den side
Mvh
Kenson

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-07-01 22:46

> [...]
er
> kabinet siden, så de to skruer sidder nok i bunden i den side

Tusind tak, Kenson jeg har fået den splittet og søreme om der ikke gemte sig
et alm 2.5" HD stik inde under alt scumpaq skidtet.

Tusind tak

Fra : Henning

Dato : 26-07-01 20:33

>Har du overhovedet kigget på billedet i dk.binaer ?
>
>Der er løjerligt stik på den HD !!!!!!

Jeg kender altså M700'eren - og det er en ganske almindelig 2.5" disk
der er brugt.
Ok, du skal pille den ud af rammen, som er klistret på disken! Lidt
besværligt, men absolut ikke umuligt

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-07-01 22:47

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er brugt.
> Ok, du skal pille den ud af rammen, som er klistret på disken! Lidt

Du havde helt ret, Kenson skulle bare lige lede mig på rette vej, med den
ramme