IP styring, Server -> Client imellem
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-01-01 21:15

Denne Post er sendt til de 3 grupper hvor jeg tror at der sidder folk der
måske har forstand på følgende:

Spørgsmålet er faktisk ret simpelt:
Er det muligt at lave et Script på et webserver som kan få serveren til at
åbne en IP forbindele med en anden PC og overfører nogle data til denne.

Formålet med denne er at jeg sidder med nogle planer om at lave noget IP
styring af eksempel en Bil via en hjemmeside. Jeg vil da have at man kan
logge på min side og via den styrer en lille Legobil. Min forløbige løsning
er at skrive de forskellige "movements" til en fil, hvorefter et program på
PC'en som har forbindelse til bilen, læser i denne fil og giver ordre til
Bilen. Bilen er Styret af en 8031 MicroProcessor.

Mvh
Thomas Pedersen
DVD-Centrum

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 09-01-01 17:53

Thomas Pedersen wrote:

> Denne Post er sendt til de 3 grupper hvor jeg tror at der sidder
> folk der måske har forstand på følgende:

Når du gør det, så husk at FUT'te til en enkelt gruppe.

> Spørgsmålet er faktisk ret simpelt:
> Er det muligt at lave et Script på et webserver som kan få
> serveren til at åbne en IP forbindele med en anden PC og
> overfører nogle data til denne.

Ja, men da du ikke skriver noget om, hvad du vil programmerer dette i
(hvilket sprog) eller hvilken server, det drejer sig om (windows/unix)
er det svært at komme vidre. Men i de fleste sprog er der mulighed for
at åbne en socket.

--
Lauritz