MS Windows
briani 27239
Driver IRQL NOT LESS OR EQUAL
Fra : Thomsen

Dato : 19-10-08 11:46

Hej
Når jeg er på nettet sker det at skærmen går i blåt og skriver "Driver IRQL
NOT LESS OR EQUAL"

Har tjekket lidt op på det og fundet ud af at det muligvis kan være noget
med grafikkortdriveren eller ram-fejl.
Men jeg har prøvet at opdatere grafikkortdriveren og jeg har tjekket
rammenen som skulle være i orden, men fejlen popper frem igen.

Kan jeg komme tættere på hvad fejlen kan være?

mvh Ole

Fra : Nicolai

Dato : 19-10-08 12:08

> [...]
> IRQL NOT LESS OR EQUAL"
>
> Har tjekket lidt op på det og fundet ud af at det muligvis kan være noget

Det er 99% en driverfejl. Skriver den ikke driveren der fejler?

Fra : Anders

Dato : 19-10-08 12:30

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rammenen som skulle være i orden, men fejlen popper frem igen.
>
> Kan jeg komme tættere på hvad fejlen kan være?

Det er med stor sansnylighed en driverfejl.
Hvilket måske kan løses ved at installere en ældre driver end den du har
installeret pt.

Det kan selvfølgelig være selve kortet den er galt med.
Har du et andet du kan sætte el. har du onboard ?

Fra : Thomsen

Dato : 19-10-08 14:13

> [...]
> installeret pt.
>
> Det kan selvfølgelig være selve kortet den er galt med.
> Har du et andet du kan sætte el. har du onboard ?

Jeg har et ATI Radeon 9250 kort og har ikke umiddelbart noget andet jeg kan
prøve.
Når fejlen indtræffer, med blå skærm, mener jeg ikke at der står noget
specifikt om at det er skærmdriveren.

Kunne godt prøve en ældre driver, men er der ikke noget software der kan
hjælpe med at finde fejlen?

mvh Ole

Fra : Anders

Dato : 19-10-08 14:52

> [...]
> specifikt om at det er skærmdriveren.
>
> Kunne godt prøve en ældre driver, men er der ikke noget software der kan

Du har vel ikke fået installeret den forkerte driver til kortet ?

Fra : Thomsen

Dato : 19-10-08 15:22

> Du har vel ikke fået installeret den forkerte driver til kortet ?

Måske, det må jeg da lige dobbelt-tjekke.
Men ville en forkert driver ikke lave problemer konstant? Og ikke sådan hver
anden dag?

mvh Ole

Fra : Anders

Dato : 19-10-08 15:55

> Måske, det må jeg da lige dobbelt-tjekke.
> Men ville en forkert driver ikke lave problemer konstant? Og ikke sådan
> hver anden dag?
>
> mvh Ole

Jo, det kan godt være.
Så er det måske alligevel kortet der er problemet...

Fra : hcma

Dato : 19-10-08 15:53

> [...]
> rammenen som skulle være i orden, men fejlen popper frem igen.
>
> Kan jeg komme tættere på hvad fejlen kan være?

Hviklet langt nummer har stopkoden ??
m v h
HC

Fra : Thomsen

Dato : 19-10-08 16:10

> Hviklet langt nummer har stopkoden ??
> m v h
> HC

Ja, det er et godt spørgsmål. Det har jeg ikke fået noteret de gange den blå
skærm er poppet frem.
Skal huske det næste gang.

mvh Ole