Rockwool Handy 37?
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 17-10-08 22:08

hej ng,

Havde egentligt bestemt mig for Rockwools Flexi A-bats men kan se at
Rockwool Handy 37 med nogenlunde samme specs er billigere.

Jeg skal isolere loftet henover spærfoden, dvs. mellemspærrene er der
allerede fyldt op, så brede og flexibilitet er ikke vigtig for mig.

Varmeledningsevne er ens; lambda 37. Men varmemodstandsevne er for 100mm
Handy 2,70m2K/W
(<http://guiden.rockwool.dk/produkter/bygningsisolering/handy-37>) og for
95mm Flexi A-batts er varmemodstandsevnen 2,57m2K/W.

Hvad er så bedst af de 2? Og er der andre vigtige ting at tage med i
overvejlserne i valget?

--
vh, Erik BH

Fra : Michael Hansen

Dato : 18-10-08 10:20

> [...]
> 95mm Flexi A-batts er varmemodstandsevnen 2,57m2K/W.
>
> Hvad er så bedst af de 2? Og er der andre vigtige ting at tage med i

Ved ikke hvad der er bedst. Men synes at flexi er rimelig formstabile, når
kan skal skære lidt og flytte lidt rundt under arbejdet. Har før arbejdet
med nogle, kan ikke huske mærket. Men de gik i stykker for et godt ord.

Michael

Fra : Carsten

Dato : 18-10-08 18:45

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal isolere loftet henover spærfoden, dvs. mellemspærrene er der
> allerede fyldt op, så brede og flexibilitet er ikke vigtig for mig.

hvis det er lange lige stræk så skulle du måske overveje ruller ? noget
nemmere at rulle ud end at lægge batts i forlængelse af hinanden.

Carsten

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 18-10-08 19:14

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in

> hvis det er lange lige stræk så skulle du måske overveje ruller ?
> noget nemmere at rulle ud end at lægge batts i forlængelse af
> hinanden.

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan styre rullerne? Der er gitterspær, så der

Dernæst er jeg lidt ked af hvis jeg ikke kan komme ned til loftet i
forbindelse med evt. renovering og reperation. Det bliver lidt omstændigt
hvis man skal rulle en lang måtte af for at komme ned.. og hvis der så
ligger to på tværs!

--
vh, Erik BH