Isopal Shingles
Fra : tp

Dato : 17-10-08 06:33

Hejsa

Skal have lavet rejsning ca 25 grader på min garage. Hertil skal jeg jo
bruge noget tag og budgettet er stramt.
Egenligt havde jeg tænkt at finde nogle brugte decra plader, men nu ser jeg
at Silvan har 40% på isopal denne uge, og så tænkte jeg at købe nogle af de
her tagpap shingles. Der kræves ikke undertag, så de ville så komme ovenpå
noget tag-krydsfiner

Er det en ok produkt? Er der noget jeg skal være opmærksom på (gds job) ?

Mvh TP

Fra : Claria

Dato : 17-10-08 07:16

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ovenpå noget tag-krydsfiner
>
> Er det en ok produkt? Er der noget jeg skal være opmærksom på (gds job) ?

Hejsa TP

Shingles er meget ment at arbejde med - jeg har haft med dem at gøre i 26 år
på Icopal's R & D afdeling her i DK.

Du lægger dem ovenpå vandfast x-finer / tag x-finer.
Jeg vil råde dig til at bruge galvaniseret papsøm.

Til sidst dette råd - Husk at starte med oplægningen ved tagfod...........
)
Og læg dem i forbandt - altså start med en hel plade, og i næste række en
halv plade.

Mvh
Claudia

Fra : tp

Dato : 17-10-08 08:06

> [...]
> )
> Og læg dem i forbandt - altså start med en hel plade, og i næste række en

Tak for input. Når jeg nu har en ekspert med på tråden, tillader jeg mig
lige at stille et ekstra spørgsmål

Vejledning til lægning har jeg fra isopal, så den er jeg ret tryg ved, dog
er der en gråzone der siger at der ikke kræves undertage over et eller andet
grader som jeg jo kommer over. Underpap kan jeg næppe selv lægge, og derfor
vil jeg jo gerne ligge uden dette. Holder det tæt uden underpap (25 grader)
?

Fra : Claria

Dato : 17-10-08 10:20

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i meddelelsen

SNIP

> [...]
> andet grader som jeg jo kommer over. Underpap kan jeg næppe selv lægge,
> og derfor vil jeg jo gerne ligge uden dette. Holder det tæt uden underpap

Hvis du følger vejledningen slavisk, så skulle du ikke få problemer.
Shingles kan bruges uden brug af underpap Icopal Base, hvis hældingen er
større end 1:2 og det er din taghælding.

Underpap kan du selv lægge meget nemt hvis du mener at have brug for det.
Du skal bruge Icopal Base 300G, den svejse på med en gasbrænder - det er
virkelig nemt at gøre selv.

Mvh
Claudia

Fra : Claria

Dato : 17-10-08 10:21

Glemte noget

Kik på denne pdf her
http://icopal.dk/upload/Products/5DA2BD364921BBA9C12571EF003FC4BD/Icopal%20Shingles_12.pdf

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-10-08 10:35

> [...]
> Shingles kan bruges uden brug af underpap Icopal Base, hvis hældingen er
> større end 1:2 og det er din taghælding.

1:2 er ca. 27 gr...

- Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 17-10-08 11:22

"Claria" <ccmnnn@jjj.dk> writes:

> Hvis du følger vejledningen slavisk, så skulle du ikke få problemer.
> Shingles kan bruges uden brug af underpap Icopal Base, hvis
> hældingen er større end 1:2 og det er din taghælding.

1:2 er nu 26,6 grader.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.