MS Windows
briani 27239
Word gemmer ikke ændringer i mail
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 17-10-08 15:17

Modtager en email i Windows Mail med et vedhæftet Word dokument.
Klikker på vedhæftede og det åbner i Word.
Herefter skriver jeg i dokumentet og gemmer med control-s, det gemmes
tilsyneladende, men hvor? Næste gang jeg starter computeren er alle
ændringerne væk!

Hvorfor? Og hvordan kan det rettes?
(Vista + Office 2007)

- Mikael

Fra : Holst

Dato : 17-10-08 15:21

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> [...]
> Herefter skriver jeg i dokumentet og gemmer med control-s, det gemmes
> tilsyneladende, men hvor? Næste gang jeg starter computeren er alle

Du skal gemme dokumentet lokalt.

Når du blot dobbeltklikker på dokumentet, gemmes dokumentet som en
midlertidig fil. Det er nu i denne midlertidige fil, du laver alle din
ændringer, og det er i denne midlertidige fil, du også gemmer ændringerne.

Så gem dokumentet et passende sted på din computer, og åben så det gemte
dokument og ikke det vedhæftede dokument, når du skal lave ændringer.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-10-08 15:34

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> [...]
> Herefter skriver jeg i dokumentet og gemmer med control-s, det gemmes
> tilsyneladende, men hvor? Næste gang jeg starter computeren er alle

Når du åbner et vedhæftet dokument direkte fra email, lægges det som en
midlertidig fil, som bliver slettet når du lukker Word igen.
Du er nødt til at gemme det et andet sted, hvis du vil beholde ændringerne.

Eller ville du have Word til at ændre i den email du modtog, således at
det oprindelige vedhæftede dokument slettes, og det ændrede dokument
vedhæftes istedet? - dét tror jeg ikke kan lade sig gøre, i hvert fald
ikke uden at man skriver et program til at gøre det.

Fra : John T.

Dato : 17-10-08 22:14

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gda7pa$11dk$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> vedhæftes istedet? - dét tror jeg ikke kan lade sig gøre, i hvert fald
> ikke uden at man skriver et program til at gøre det.
Som Holst siger, gem det et andet sted ved at trykke "Gem som"
John T.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 22:33

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> [...]
> Herefter skriver jeg i dokumentet og gemmer med control-s, det gemmes
> tilsyneladende, men hvor? Næste gang jeg starter computeren er alle

Hvorfor og hvordan:

Fra : Holst

Dato : 17-10-08 22:39

Just wrote:

> Hvorfor og hvordan:

Når du nu skal henvise ham til en anden gruppe, ville det egentlig være
bedre at henvise ham til news:dk.edb.internet.software.mail+news, idet
hans problem jo ikke er med MS Word, men derimod med hans forståelse af
hans mailklient.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 22:45

Holst wrote:

> [...]
> news:dk.edb.internet.software.mail+news, idet hans problem jo ikke er
> med MS Word, men derimod med hans forståelse af hans mailklient.

No han fatter ikke word

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-10-08 23:15

Just skrev:

> No han fatter ikke word

Det gør du jo heller ikke. Dokumentet bliver faktisk gemt lokalt i en
skjult mappe.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 07:59

Niels P Sønderskov wrote:

> Det gør du jo heller ikke. Dokumentet bliver faktisk gemt lokalt i en
> skjult mappe.

Det var nu hvilken ng mit svar gik på, så du fatter ik
hvad det handler om :)

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-10-08 10:47

Just skrev:

> Det var nu hvilken ng mit svar gik på, så du fatter ik
> hvad det handler om :)

Hovsa. Det var jo heller ikke dig, men Jens, der urigtigt hævdede at
rettelser i et dokument åbnet og gemt fra en mail blev tabt når Word
blev lukket. Man må hellere nøjes med at diskutere Windows her

--
Niels

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 18-10-08 11:19

> No han fatter ikke word

Korrekt, jeg fatter ikke at Word nederst i dokumentvinduet skriver, at det
gemmer dokumentet, når jeg taster control+s. Og derefter tillader at jeg
lukker Word/Mail uden advarsel om at mine ændringer ikke er gemt. Det kalder
jeg tåbeligt dårlig integration af programmer.
- Mikael