/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vinterforberedelse m.m.
Fra : John Quist


Dato : 15-10-08 12:33

Er netop blevet indehaver af mc-kortet og en super dejlig Suzuki
Bandit 600 fra '98 med 32000 km på bagen. Jubii En 20 år gammel
drøm,der endelig er gået i opfyldelse!

Nu vil jeg jo gerne passe så godt på den som muligt. Både hvad angår
den forestående vinter men også almindelig service.

Er der en venlig sjæl, som kan give nogle gode hints (eller links)
til, hvordan den klargøres til vinteren?

Og derudover vil jeg mægtig gerne læse ´noget om, hvordan jeg
forholder mig med service. Altså noget med hvor lang tid der må gå
eller hvor mange km der må køres, før der skal skiftes olie og
lignende. Så jeg vil blive rigtig glad for vejledning herom også.

Og sluttelig vil jeg høre, om der findes et forum / site specifikt for
Bandit 600 - maskiner. Gerne på dansk, men ikke et must...

Ja - det er altså en helt grøn mc'ist, der spørger om gode råd.

Kh. John

 
 
Ulvir (15-10-2008)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 15-10-08 20:02

"John Quist" <gertbent@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:d9145e94-e58d-42a4-907e-338306e6d0cf@u28g2000hsc.googlegroups.com...
Er netop blevet indehaver af mc-kortet og en super dejlig Suzuki
Bandit 600 fra '98 med 32000 km på bagen. Jubii En 20 år gammel
drøm,der endelig er gået i opfyldelse!

Nu vil jeg jo gerne passe så godt på den som muligt. Både hvad angår
den forestående vinter men også almindelig service.

Til lykke med cyklen!

Batterier er dyre- og skal passes på under vinter opbevaringen:
http://www.mcinternet.dk/asp/batteri.asp

Udover det...
http://www.tenere.dk/Artikler/vinteropbevaring/vinteropbevaring.htm

Mvh- Ulvir. (der er blevet helårsforsikret for sjov..)



Armand (15-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-08 20:55

Ulvir skrev:
> "John Quist" <gertbent@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:d9145e94-e58d-42a4-907e-338306e6d0cf@u28g2000hsc.googlegroups.com...
> Er netop blevet indehaver af mc-kortet og en super dejlig Suzuki
> Bandit 600 fra '98 med 32000 km på bagen. Jubii En 20 år gammel
> drøm,der endelig er gået i opfyldelse!
>
> Nu vil jeg jo gerne passe så godt på den som muligt. Både hvad angår
> den forestående vinter men også almindelig service.
>
> Til lykke med cyklen!
>
> Batterier er dyre- og skal passes på under vinter opbevaringen:
> http://www.mcinternet.dk/asp/batteri.asp
>
Tjaeh :-/
Barbien har et 300,-kr's T-Hansen batteri der har klaret foreløbigt tre
lavsæsoner uden nogen form for forberedelse eller vedligeholdelse - Hvis
det ikke klarer næste vinter på samme måde er det IMO som sådan en
sliddel der er billig at fornye for de næste fire sæsoner!

--
Armand.

Ukendt (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-10-08 16:19

> Udover det...
> http://www.tenere.dk/Artikler/vinteropbevaring/vinteropbevaring.htm

Min version af "Hvis den skal stå i onkel Børges opvarmede garage":

Vask cyklen, smør kæden og tøm tanken.
Lad lidt på batteriet 1 gang om måneden, og skub den 10 cm frem eller
tilbage så den ikke står samme sted.
Når foråret kommer hælder du benzin på og kører.

End of story.

Jeg har været på den der med tømme kaburator, hælde olie i cylindre osv.
Giver bare en masse bøvl, og så kan den ikke starte når foråret kommer fordi
tændrørene er sovset ind i olie.

Det første år lavede jeg hele baduljen inc. stillede den på egeparket og alt
muligt andet unødvendigt.
Første maskine - uha - sådan en MC er nok konstrueret således at den falder
fra hinanden når man ikke kører på den.
Siden har jeg brugt ovenstående model på 4 forskellige cykler. Uden
problemer.

Hvis man så har lyst kan man jo pudse og polere osv. når den nu står stille
alligevel.

Kig ind hos en der handler med brugte MC'er. Tror i han hælder olie i
cylindrene, tømmer kaburatorer osv. Nix. Og deres cykler står ofte længere
end en vinteropbevaring.

/Allan



John Quist (15-10-2008)
Kommentar
Fra : John Quist


Dato : 15-10-08 13:47

> Til lykke med cyklen!
>
> Batterier er dyre- og skal passes på under vinter opbevaringen:http://www.mcinternet.dk/asp/batteri.asp
>
> Udover det...http://www.tenere.dk/Artikler/vinteropbevaring/vinteropbevaring.htm
>
> Mvh-  Ulvir.  (der er blevet helårsforsikret for sjov..)

Hej Ulvir.

Tak for et hurtigt svar.

Jeg skal lige spørge, hvordan man lukker bezin ud af karburatoren?

Kh. John

Torben Scheel (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-10-08 06:55

John Quist wrote:
>
> Jeg skal lige spørge, hvordan man lukker bezin ud af karburatoren?
>
Der sidder en skrue på skrå i bunden af hver karburator - de 2 kan nås
med en lang skruetrækker fra højre - de 2 andre.. nå ja.

Sæt benzinhanen på OFF hvis den har sådan en stilling - ellers på alt
andet end "PRI" der betyder prime (*1).

Hold et glas eller en frysepose under karburatoren - luk op med en
skruetrækker der PASSER. Spænd ikke for hårdt når du skruer den i - det
er messing (blødt materiale!), og den tætnes med en o-ring. Gentag for
de 4 andre.


(*1) Det er bare en åben stilling når benzinen skal flyde frit til
karburatorerne (når de skal fyldes efter tørløb eller til foråret). ON
åbner først når motoren skaber vacuum - og det dur ikke at skabe det med
startermotoren til karburatorerne er fyldt.

--
vh
Torben

N/A (16-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-10-08 08:13



Glavind (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Glavind


Dato : 16-10-08 22:02

John Quist skrev:
>> Til lykke med cyklen!
>>
>> Batterier er dyre- og skal passes på under vinter opbevaringen:http://www.mcinternet.dk/asp/batteri.asp
>>
>> Udover det...http://www.tenere.dk/Artikler/vinteropbevaring/vinteropbevaring.htm
>>
>> Mvh- Ulvir. (der er blevet helårsforsikret for sjov..)
>
> Hej Ulvir.
>
> Tak for et hurtigt svar.
>
> Jeg skal lige spørge, hvordan man lukker bezin ud af karburatoren?
>
> Kh. John


Hejsa og tillykke med cyklen.

Jeg har 3 motorcykler og tømmer aldrig benzin af tank eller
karburatorer. På den sidste tur fylder jeg ½ liter karburatorvæske på og
fylder tanken op. Dette forhindre kondens i tank / karburatorer og jeg
har aldrig problemer med at starte til foråret.
Hvis tanken er tom (uden oliebahandling)kommer der ilt til og den vil
begynde at ruste. Dette undgår du med en fyldt tang.
Mvh
Glavind
Triumph Thunderbird 1996
BSA Lightning 1970
Suzuki GS450L 1987

Steen E. (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 16-10-08 22:41

> Jeg har 3 motorcykler og tømmer aldrig benzin af tank eller karburatorer.
> På den sidste tur fylder jeg ½ liter karburatorvæske på og fylder tanken
> op. Dette forhindre kondens i tank / karburatorer og jeg har aldrig
> problemer med at starte til foråret.

ja, jeg er så autoritetstro at jeg tapper benzinen af karburatorerne som
servicehåndbogen foreskriver

Efter 4 mdr. er det hele jo alligevel fordampet i dem, og så er det kun et
spørgsmål om hvor fri benzinen er for fordampningsrester, og om de sidder på
bunden af svømmerhusene som belægning eller hvor ?

Og da det kun ta'r 5 minutter så synes jeg ikke det er risikoen værd for
belægninger i de små kanaler og dyser.

Derudover er jeg enig i et skvæt karburatorvæske på sidste tur og fuld tank,
samt olie- og filterskift.

Men jeg hører også til dem som tager batteriet ind og sætter det til en
vedligeholdelseslader hele vinteren

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Niels Pein (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 17-10-08 21:51

"Steen E." skrev ...
>
> Men jeg hører også til dem som tager batteriet ind og sætter det til en
> vedligeholdelseslader hele vinteren
>
Er der noget i vejen for at vedligeholdelseslade det mens det sidder på?
Jeg købte en CTEK XS 800 lader sidste efterår, og den virker tilsyneladende
fint for dovne folk som mig.
--
Niels
Bandit 1250 SA



Gimbal (17-10-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 17-10-08 22:41


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> wrote in message
news:48f8fab5$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Steen E." skrev ...
>>
>> Men jeg hører også til dem som tager batteriet ind og sætter det til en
>> vedligeholdelseslader hele vinteren
>>
> Er der noget i vejen for at vedligeholdelseslade det mens det sidder på?
> Jeg købte en CTEK XS 800 lader sidste efterår, og den virker
> tilsyneladende fint for dovne folk som mig.
> --
> Niels
> Bandit 1250 SA
>
Det handler vel bare om at undgå frost. Hvis din garage er lun, er det vel
lige meget om batteriet sidder på, står på en stol eller ligger under
hovedpuden.



N/A (18-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-10-08 07:41



N/A (18-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-10-08 07:41



N/A (16-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-10-08 06:55



John Quist (16-10-2008)
Kommentar
Fra : John Quist


Dato : 16-10-08 00:44

On 16 Okt., 07:54, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> John Quist wrote:
>
> > Jeg skal lige spørge, hvordan man lukker bezin ud af karburatoren?
>
> Der sidder en skrue på skrå i bunden af hver karburator - de 2 kan nås
> med en lang skruetrækker fra højre - de 2 andre.. nå ja.
>
> Sæt benzinhanen på OFF hvis den har sådan en stilling - ellers på alt
> andet end "PRI" der betyder prime (*1).
>
> Hold et glas eller en frysepose under karburatoren - luk op med en
> skruetrækker der PASSER. Spænd ikke for hårdt når du skruer den i - det
> er messing (blødt materiale!), og den tætnes med en o-ring. Gentag for
> de 4 andre.
>
> (*1) Det er bare en åben stilling når benzinen skal flyde frit til
> karburatorerne (når de skal fyldes efter tørløb eller til foråret). ON
> åbner først når motoren skaber vacuum - og det dur ikke at skabe det med
> startermotoren til karburatorerne er fyldt.
>
> --
> vh
> Torben

Hej Torben.

Tak for detaljen!

Kh. John

Torben Scheel (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-10-08 08:13

John Quist wrote:
>> er messing (blødt materiale!), og den tætnes med en o-ring. Gentag for
>> de 4 andre.
>
> Tak for detaljen!
>
Velbekomme - og beklager fejlen - en Bandit er vist ikke en R5'er

--
vh
Torben

Armand (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-10-08 14:48

Torben Scheel skrev:
> John Quist wrote:
>>> er messing (blødt materiale!), og den tætnes med en o-ring. Gentag for
>>> de 4 andre.
>>
>> Tak for detaljen!
>>
> Velbekomme - og beklager fejlen - en Bandit er vist ikke en R5'er
>
Nej, for dé er fandeme sjældne sådan nogle 5'ere!

--
Armand.

Gimbal (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 16-10-08 11:02

"John Quist" <gertbent@gmail.com> wrote in message
news:f8b67491-6dc6-49a5-b482-ac92b2462583@w39g2000prb.googlegroups.com...
On 16 Okt., 07:54, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>
> - luk op med en
> skruetrækker der PASSER. Spænd ikke for hårdt når du skruer den i - det
> er messing (blødt materiale!), og den tætnes med en o-ring. Gentag for
> de 4 andre.
>
>
Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så meget med
mekanik før).



Arne Lorenzen (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 16-10-08 12:16

Gimbal skrev den 16 okt 2008 i
news:48f710f5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så
> meget med mekanik før).

Hvorfor?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Gimbal (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 16-10-08 14:31

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:Xns9B3986FCF548Aalonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> Gimbal skrev den 16 okt 2008 i
> news:48f710f5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så
>> meget med mekanik før).
>
> Hvorfor?
>
>
>
For at minimere slid på bløde gevind.

Havde for mange år siden en Yamaha 4 gears knallert. Min, og alle mine
venners havde næsten ingen gevind tilbage i motorblok og lignende, p.g.a.
slitage, uens spænding, etc.



Torben Scheel (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 16-10-08 14:41

Gimbal wrote:
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> news:Xns9B3986FCF548Aalonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
>> Gimbal skrev den 16 okt 2008 i
>> news:48f710f5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>
>>> Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så
>>> meget med mekanik før).
>> Hvorfor?
>>
>>
>>
> For at minimere slid på bløde gevind.
>
> Havde for mange år siden en Yamaha 4 gears knallert. Min, og alle mine
> venners havde næsten ingen gevind tilbage i motorblok og lignende, p.g.a.
> slitage, uens spænding, etc.
>
>
Det er bundskruen vi taler om.

--
vh
Torben

Gimbal (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 16-10-08 14:54


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:48f74503$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Gimbal wrote:
>> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
>> news:Xns9B3986FCF548Aalonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
>>> Gimbal skrev den 16 okt 2008 i
>>> news:48f710f5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>>
>>>> Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så
>>>> meget med mekanik før).
>>> Hvorfor?
>>>
>>>
>>>
>> For at minimere slid på bløde gevind.
>>
>> Havde for mange år siden en Yamaha 4 gears knallert. Min, og alle mine
>> venners havde næsten ingen gevind tilbage i motorblok og lignende, p.g.a.
>> slitage, uens spænding, etc.
> Det er bundskruen vi taler om.
>
>
>
Mange gange sorry. Troede der var 4 skruer.



Grunnet (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 16-10-08 15:53


"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:48f7478c$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> news:48f74503$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Gimbal wrote:
>>> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
>>> news:Xns9B3986FCF548Aalonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
>>>> Gimbal skrev den 16 okt 2008 i
>>>> news:48f710f5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>>>
>>>>> Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så
>>>>> meget med mekanik før).
>>>> Hvorfor?
>>>>
>>>>
>>>>
>>> For at minimere slid på bløde gevind.
>>>
>>> Havde for mange år siden en Yamaha 4 gears knallert. Min, og alle mine
>>> venners havde næsten ingen gevind tilbage i motorblok og lignende,
>>> p.g.a. slitage, uens spænding, etc.
>> Det er bundskruen vi taler om.
>>
>>
>>
> Mange gange sorry. Troede der var 4 skruer.
Det er der også - en i hver karburator

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)


Gimbal (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 16-10-08 21:51


"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote in message
news:48f75530$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> news:48f7478c$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
>> news:48f74503$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Gimbal wrote:
>>>> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
>>>> news:Xns9B3986FCF548Aalonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
>>>>> Gimbal skrev den 16 okt 2008 i
>>>>> news:48f710f5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>>>>
>>>>>> Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så
>>>>>> meget med mekanik før).
>>>>> Hvorfor?
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>> For at minimere slid på bløde gevind.
>>>>
>>>> Havde for mange år siden en Yamaha 4 gears knallert. Min, og alle mine
>>>> venners havde næsten ingen gevind tilbage i motorblok og lignende,
>>>> p.g.a. slitage, uens spænding, etc.
>>> Det er bundskruen vi taler om.
>>>
>>>
>>>
>> Mange gange sorry. Troede der var 4 skruer.
> Det er der også - en i hver karburator
>
>
>
D'oh. Jeg har elektronisk indsprøjtning, så jeg aner ikke en pind om
karburatorer. Kender bare bløde gevind, og troede det jeg sagde var
væsenligt ;)



Michael Dahlberg (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 16-10-08 20:07


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48f74503$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Gimbal wrote:
>> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
>> news:Xns9B3986FCF548Aalonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
>>> Gimbal skrev den 16 okt 2008 i
>>> news:48f710f5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>>
>>>> Husk at kryds-spænde (bare i tilfælde af, at du ikke har rodet så
>>>> meget med mekanik før).
>>> Hvorfor?
>>>
>>>
>>>
>> For at minimere slid på bløde gevind.
>>
>> Havde for mange år siden en Yamaha 4 gears knallert. Min, og alle
>> mine venners havde næsten ingen gevind tilbage i motorblok og
>> lignende, p.g.a. slitage, uens spænding, etc.
> Det er bundskruen vi taler om.
>
Hvis det er en phillips- eller en pozidriveskrue, kan man med god vilje
krydsspænde !

--
Michael D
(Der undskylder, men altså........)



Jacob Bunk Nielsen (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 16-10-08 12:29

John Quist <gertbent@gmail.com> writes:

> Er netop blevet indehaver af mc-kortet og en super dejlig Suzuki
> Bandit 600 fra '98 med 32000 km på bagen. Jubii En 20 år gammel
> drøm,der endelig er gået i opfyldelse!

Tillykke. Sådan en kørte jeg lidt over 3 sæsoner og 33.000 km på. Jeg
var rigtig glad for den.

> Er der en venlig sjæl, som kan give nogle gode hints (eller links)
> til, hvordan den klargøres til vinteren?

Jeg skiftede de originale bremseslanger ud med nogle stålarmerede. Det
gav meget bedre føling med bremserne.

Jeg skiftede også fjedrene i forgaflen og bagdæmperen. Det gjorde rigtig
gode ting for køreegenskaberne. Den originale affjedring (særligt
bagdæmperen) er alt for blød på sådan en Bandit.

> Og derudover vil jeg mægtig gerne læse ´noget om, hvordan jeg
> forholder mig med service. Altså noget med hvor lang tid der må gå
> eller hvor mange km der må køres, før der skal skiftes olie og
> lignende. Så jeg vil blive rigtig glad for vejledning herom også.

Den skal have service for hver 6.000 km. Særligt besværligt er det at
den også skal have checket ventilspillerum ved hvert service. Den gode
ting er så at det til gengæld er med stilleskruer, så det tager ikke så
lang tid.

Første gang jeg gjorde det var jeg ret grøn i at skrue på motorcykler,
og fik lidt hjælp af nogle klub-kammerater, men det tog alligevel det
meste af en dag.

Sidste gang jeg stillede ventiler på den tog det ikke mere end et par
timer. Man bliver hurtigt øvet.

Men spring over den del der står i den originale service-bog om at løsne
og krydsspænde topstykket for hvert service. Det får du formentlig flere
problemer ud af end du løser. Enten med ødelagte bolte/møtrikker eller
en utæt toppakning.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

TWL (16-10-2008)
Kommentar
Fra : TWL


Dato : 16-10-08 18:14

John Quist wrote:
> Er netop blevet indehaver af mc-kortet og en super dejlig Suzuki
> Bandit 600 fra '98 med 32000 km på bagen. Jubii En 20 år gammel
> drøm,der endelig er gået i opfyldelse!
>
> Og sluttelig vil jeg høre, om der findes et forum / site specifikt for
> Bandit 600 - maskiner. Gerne på dansk, men ikke et must...

> Kh. John

Det er nok her du hører til :

http://www.banditforum.de/

mvh Thomas

John Quist (17-10-2008)
Kommentar
Fra : John Quist


Dato : 17-10-08 17:05

Hej Alle...

Hold da helt op... Har været på efterårsferie i et par dage og har her
til aften (fredag) tjekket tråden igen - og tak for alle indlæggene!

Maskinen skal stå i en garage, hvor der sikkert ikke kommer frost
(stor garage i Århus indre i kælder i stor bygning), men den er heller
ikke opvarmet.

Tror jeg vil gøre som følgende:

- vaske og vokse og tørre cyklen i en klud med WD40. (Dog ikke
skiverne. Hvad skal jeg egentlig gøre ved disse for at de ikke skal
ruste?!?)
- på sidste tur fyldes tanken inkl. ½ liter karburatorvæske
- tage batteriet med ind i varmen og klatlade lidt på den. (Kan jeg
lade batteriet sidde på, hvis cyklen blev tændt 5 - 10 min. hver 14.
dag?!? Er det nok til at holde batteriet opladet?!?)
- inden første tur skal køres tappes benzinen ud af karburatorerne

Jeg glæder mig allerede til foråret! Synes jeg har fået kørt for lidt
i dette våde efterår...

Tak igen for alle indlæggene...

Kh. John Quist

"J.C.Kløve" (18-10-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 18-10-08 07:41

John Quist skrev:
> - tage batteriet med ind i varmen og klatlade lidt på den. (Kan jeg
> lade batteriet sidde på, hvis cyklen blev tændt 5 - 10 min. hver 14.
> dag?!? Er det nok til at holde batteriet opladet?!?)

Du kan for nærmest ingen penge få en lille MC lader (eller lave en selv
af en gammel mobiltelefonlader)

Lad være med at starte motorcyklen, det er unødigt slid a koldstart, til
ingen verdens nytte.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Armand (18-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-10-08 13:40

J.C.Kløve skrev:
> John Quist skrev:
>> - tage batteriet med ind i varmen og klatlade lidt på den. (Kan jeg
>> lade batteriet sidde på, hvis cyklen blev tændt 5 - 10 min. hver 14.
>> dag?!? Er det nok til at holde batteriet opladet?!?)
>
> Du kan for nærmest ingen penge få en lille MC lader (eller lave en selv
> af en gammel mobiltelefonlader)
>
> Lad være med at starte motorcyklen, det er unødigt slid a koldstart, til
> ingen verdens nytte.
>
.. . . . . Endsamt medfører kun dannelse af kondensvand i såvel motorens
indre som udstødningen :-|

--
Armand.

Ukendt (18-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-10-08 08:21

> vaske og vokse og tørre cyklen i en klud med WD40.

Vær OBS på, at hvis du sprøfter motor/udstødning i WD 40, så sker der det
når du starter til foråret, at du står i en stor blå røgsky 5 minutter efter
du har starter op.
Bare så du ikke bliver forskrækket. Det kan faktisk ryge ret meget.

> inden første tur skal køres tappes benzinen ud af karburatorerne

Det behøver du ikke - det er fordampet af sig selv i løbet af vinteren.

/Allan



Gimbal (18-10-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 18-10-08 10:26

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote in message
news:48f98e41$0$15008$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> vaske og vokse og tørre cyklen i en klud med WD40.
>
> Vær OBS på, at hvis du sprøfter motor/udstødning i WD 40, så sker der det
> når du starter til foråret, at du står i en stor blå røgsky 5 minutter
> efter du har starter op.
> Bare så du ikke bliver forskrækket. Det kan faktisk ryge ret meget.
>
>
>
Gimbal havde WD40 på sin undstødning, efter at ha gjort klar til
efterårsvejret. Meget imponerende røgsky. Troede motorcykel var ved at
brænde op.



Niels Pein (18-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 18-10-08 15:51

"Gimbal" skrev ...
> "AW" wrote ...
>>
>> Vær OBS på, at hvis du sprøfter motor/udstødning i WD 40, så sker der det
>> når du starter til foråret, at du står i en stor blå røgsky 5 minutter
>> efter du har starter op.
>> Bare så du ikke bliver forskrækket. Det kan faktisk ryge ret meget.
>>
> Gimbal havde WD40 på sin undstødning, efter at ha gjort klar til
> efterårsvejret. Meget imponerende røgsky. Troede motorcykel var ved at
> brænde op.

"I just love the smell of WD40 in the morning!"
--
Niels
Bandit 1250 SA



N/A (20-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-10-08 07:37



N/A (20-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-10-08 07:37



John Quist (18-10-2008)
Kommentar
Fra : John Quist


Dato : 18-10-08 12:56


> "I just love the smell of WD40 in the morning!"

Har sågar hørt efterlysninger af WD40 på deo...

Når jeg skal skifte olie+filter her til vinter, er det så ligegyldigt
om jeg køber ProCycle 10W-40 (kortlink.dk/5w46) eller Castrols 10W-40
(kortlink.dk/5w45)?

Der er jo en ret stor prisforskel...

Kh. John

Ukendt (18-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-10-08 23:50

> Når jeg skal skifte olie+filter her til vinter, er det så ligegyldigt
> om jeg køber ProCycle 10W-40 (kortlink.dk/5w46) eller Castrols 10W-40
> (kortlink.dk/5w45)?

Hvis den har været til 30.000 km service inden for det sidste halve år, så
ville jeg ikke bøvle med at skifte olien.
Men det er min holdning, andre har en anden.

/Allan



Torben Scheel (20-10-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-10-08 07:37

John Quist wrote:
>> "I just love the smell of WD40 in the morning!"
>
> Har sågar hørt efterlysninger af WD40 på deo...
>
Er det ikke deo? Den kan også fås som Eau de Toilette i 5 liters dunke
hos Harald Nyborg, hvis man er bekymret for drivgasserne

--
vh
Torben

John Quist (20-10-2008)
Kommentar
Fra : John Quist


Dato : 20-10-08 03:02

On 20 Okt., 08:36, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> John Quist wrote:
> >> "I just love the smell of WD40 in the morning!"
>
> > Har sågar hørt efterlysninger af WD40 på deo...
>
> Er det ikke deo? Den kan også fås som Eau de Toilette i 5 liters dunke
> hos Harald Nyborg, hvis man er bekymret for drivgasserne
>
> --
> vh
> Torben

LOL

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste