Gamle valnødder
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 15-10-08 17:22

I går var dagens gode gerning at knuse tiloversblevne valnødder fra sidste
års høst, hente fuglebrædtet frem og op med materialet.
Jeg må sige, at der lige siden har været en "byge" af diverse mejsearter,
som har kæmpet om at få del i goderne.
Mvh
Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-08 18:43

Aksel Pedersen wrote:
> [...]
> Jeg må sige, at der lige siden har været en "byge" af diverse
> mejsearter, som har kæmpet om at få del i goderne.

Og

Fra : Armand

Dato : 15-10-08 18:48

Just skrev:

> Og

"OG"?
Det må være fordi at du personligt ikke er i stand til at fremlægge en
relevant god gerning, at du svarer så intetsigende :-|

--
Armand.
(der i weekenden så en isfugl i fri natur for første gang nogensinde)

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-08 18:54

Armand wrote:

> "OG"?
> Det må være fordi at du personligt ikke er i stand til at fremlægge en
> relevant god gerning, at du svarer så intetsigende :-|

Jo, jeg smider da tit æbler og andet frugt ud til pipperne
men det er både de og jeg enige om det behøver man
da ikkke at belemre omverdenen med at blære sig med

Fra : Inge

Dato : 15-10-08 18:53

ikke er i stand til at fremlægge en

> Jo, jeg smider da tit æbler og andet frugt ud til pipperne
> men det er både de og jeg enige om det behøver man
> da ikkke at belemre omverdenen med at blære sig med
sure gamle fjols

Fra : Armand

Dato : 15-10-08 19:13

Just skrev:

> Jo, jeg smider da tit æbler og andet frugt ud til pipperne
> men det er både de og jeg enige om det behøver man
> da ikkke at belemre omverdenen med at blære sig med

Tjah :-/
Det er din opfattelse at det er blær; imens jeg ser det som en passende
praktisk oplysning der kunne få mig til ikke at gøre den fejl at smide
slige sager i skraldespanden hvis jeg finder dem dybt i skabene!

--
Armand.

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 15-10-08 19:33

On Wed, 15 Oct 2008 19:53:48 +0200, Just wrote:

> Jo, jeg smider da tit æbler og andet frugt ud til pipperne
> men det er både de og jeg enige om

Hvad nu hvis det kun var dig der var enig, eller måske kun pipperne ...
hva' så?

Sure opstød som dit er ikke konstruktive. Aksels indlæg var da relevant og
fungerer glimrende som eksempel: "har du nogle gamle valnødder liggende,
vil fuglene elske dem".
--
/ Mikkel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-10-08 20:28

Mikkel Mikkelsen wrote:

> Aksels indlæg var da
> relevant og fungerer glimrende som eksempel: "har du nogle gamle
> valnødder liggende, vil fuglene elske dem".

Eller: Husk nu, at det er ved at være tid til at tænke på de små fjerede
venner, der hele sommeren har holdt haven fri for diverse utøj.

Erik Ginnerskov

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 15-10-08 21:27

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> fungerer glimrende som eksempel: "har du nogle gamle valnødder liggende,

Man kunne så indvende at det ikke var noget at prale med at give sådan nogen
gamle bitre nødder væk.
Kun en spøg, jeg giver også alle de dårlige æbler til fuglene.

Steen.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-10-08 19:47

<Just> writes:

> Og

Tja, jeg smilede og tænkte at det da lød rigtig hyggeligt. De gamle
nødder bliver brugt, fuglene får noget godt at spise og Aksel har
sikkert hygget sig med at se på fuglene. Det ville jeg i hvert fald
gøre.

Det er lidt synd for dig, at du ikke kan glæde dig over den slags.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-08 10:22

In news:uzll5d7cn.fsf@trinekc.dk,
Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> typed:

> [...]
> gøre.
>
> Det er lidt synd for dig, at du ikke kan glæde dig over den slags.

Også lige mine ord. Axel er en stor dyreelsker, så hvorfor skal han klandres
for at fortælle hvad man kan gøre for at glæde de små pipper. Det er da en
både positiv og dejlig indstilling at have. Jeg glæder mig også hver dag
over de søde små fugle, der synes at vores have er et paradis, fordi vi
sørger godt for dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus Ankerstjerne E~

Dato : 16-10-08 20:46

Aksel Pedersen skrev:
> [...]
> års høst, hente fuglebrædtet frem og op med materialet.
> Jeg må sige, at der lige siden har været en "byge" af diverse mejsearter,

Ja naturen er herlig og skøn. Rart at høre, at du kan fryde dig over de
oplevelser, du kan få i naturen.

mvh.
Klaus Ankerstjerne Eriksen