Nyt navn.
Fra : Erik Larsen

Dato : 24-07-01 17:58

På gårsdagens TV-nyheder vad der den melding
at flere og flere skifter navn, fordi de vil have et
navn hvor boksteverne har de rigtige talværdier
Vist noget med Astrologi.

Det er ikke kun de ikke kristne der skifter navn fordi
det gamle har en forkert betydning.

I trosbevægelsen var de er dansk/norsk kristen ved
navnet Thor, men det hedenske navn bragte ulykke
og blev forandret til Thommas

Jeg mener at Erik betyder "enehersker" kan nogen
hjælpe mig.

Med venlig hilsen
---- ?

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-07-01 18:16

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>På gårsdagens TV-nyheder vad der den melding
>at flere og flere skifter navn, fordi de vil have et
>navn hvor boksteverne har de rigtige talværdier
>Vist noget med Astrologi.

Numerologi, læren om tal og deres ("mystiske") betydning. Kan også
bruges i henseende til navne, da bogstaver har bestemte talværdier.

>Jeg mener at Erik betyder "enehersker" kan nogen
>hjælpe mig.

Ja, Erik kommer fra olddansk "Æinrikr", der betyder "enehersker". Første
led "æin" er ordet "én", som vi kender. Andet led "rikr" er beslægtet
med ordet "rige" og betyder "en hersker", "en øvrighedsperson". Det er i
øvrigt indlånt fra keltisk.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-07-01 19:34

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

> Numerologi, læren om tal og deres ("mystiske") betydning. Kan også
> bruges i henseende til navne, da bogstaver har bestemte talværdier.

lige som dette der 666 fra bibelen ???

erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-07-01 20:22

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>lige som dette der 666 fra bibelen ???

Ja - det er i hvert fald lignende tankegange, der ligger bag.

Venlig hilsen,

Fra : Live4Him

Dato : 24-07-01 21:41

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
>
> lige som dette der 666 fra bibelen ???
~~~~~~~~~~~~
Sådan at A=1, B=2, E=5 osv ? Hvad så med ø som kun findes på dansk ?

jørgen.

Fra : Havmand

Dato : 25-07-01 04:56

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Kan også

> ~~~~~~~~~~~~
> Sådan at A=1, B=2, E=5 osv ? Hvad så med ø som kun findes på

Øøeeh....!

mvh. Havmand

Fra : Erik Larsen

Dato : 25-07-01 07:00

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ~~~~~~~~~~~~
> Sådan at A=1, B=2, E=5 osv ? Hvad så med ø som kun findes på dansk ?

Den har sikkert værdien 1, fordi det hedder "1 Ø, 2 Øer"

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 24-07-01 19:03

> På gårsdagens TV-nyheder vad der den melding
> at flere og flere skifter navn, fordi de vil have et
> navn hvor boksteverne har de rigtige talværdier
> Vist noget med Astrologi.
~~~~~~~~~~~~
Numerologi. Læren om tal.

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-01 03:31

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> I trosbevægelsen var de er dansk/norsk kristen ved
> navnet Thor, men det hedenske navn bragte ulykke
> og blev forandret til Thommas

Jeg har det godt med at have et solidt bibelsk navn som Peter
sammenstillet med et solidt skandinavisk navn som Bjarke (lille
bjoern). Navne har den vaerdi man laegger i dem. Ganske som symboler.