/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bytte tandremt på commonrail diesel motor
Fra : Eg Egemarke


Dato : 13-10-08 15:19

Kan man "bare" hive remmen af og sætte den nye på ?
Altså knast mm skal jo stilles og alt det der..
Men hvad med pumpen, i gamle dage var det umuligt ikke osse at stille
den ind, da økonomi mm ellers gik fløjten hvis man overhovedet fik
motoren igang. Men Commonrail betyder jo at alle dyserne deler den samme
linje, og som jeg har forstået er det hernæst dyserne der styrer
indsprøjtnings tidspunktet.
det drejer sig om en Lancia Kappa 2,4 JTD 10V 1998

 
 
alexbo (13-10-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-10-08 16:38


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev

> Kan man "bare" hive remmen af og sætte den nye på ?

Det er ikke anderledes end det altid har været, kommer den nye rem på med
samme tandstilling om den gamle er det ikke helt forkert.
Hvis man ikke har kunnet starte en diesel efter tandremsskift, har man ikke
sat tandremmen som den gamle.

Hvis pumpeindstilling eller for den sags skyld tændingsindstilling skal
rykke sig, i de tilfælde hvor de er styret af remmen, skal det skyldes en
forskel på afstanden mellem tænderne på den gamle og den nye rem, det er
bagateller der kan være tale om.
Det er endda mest sandsynligt at man kommer tilbage til den "rigtige"
indstilling fra da den gamle rem var ny.

mvh
Alex Christensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste