MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Forbindelse til WLAN-router gennem VISTA
Fra : Morten Christiansen

Dato : 14-10-08 18:53

Hej!

Vi har her i huset fået vores PC'er "opgraderet" til VISTA. Det er som
sådan også gået ret smertefrit. Men jeg kan ikke komme i forbindelse
med min WLAN-router efter at VISTA er blevet styresystem på PC'erne.
Det går fint med en arbejdslaptop der kører XP.

Er der nogen der ved hvilken parameter der skal indstilles for at jeg
gennem min VISTA Internet Explorer kan få forbindelse til routeren og
dennes web-applikation?

Mvh
Morten

Fra : Bo

Dato : 15-10-08 02:28

On 14 Okt., 20:52, Morten Christiansen
<mor...@HBI44christiansen.mail.dk> (slet HBI44) wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvilken parameter der skal indstilles for at jeg
> gennem min VISTA Internet Explorer kan få forbindelse til routeren og

dk.edb.netvaerk eller traadloes vil være passende, men din Router
skal være tilsluttet din Vista PC og i Kontrolpanel->Netværk skal du
kunne se alle PCér når de er tændte. MSIE7.0 har ingen parameter der
skal indstilles. Prøv igen tilslut ny netværk, evt koble det hele
fra. Luk PC og tænd start igen, tilslut derefter Router og kabler, så
finder Vista med garanti dit netværk vh Bo
dit

Fra : Morten Christiansen

Dato : 15-10-08 10:02

Bo <solfranz47@gmail.com> skrev:
>Prøv igen tilslut
> [...]

Hej Bo,

Jeg har ingen problemer med at se mit netværk, være på
internettet og se andre computere på netværket.

Men det er et problem at jeg ikke kan komme ind i routeren og
denne web-applikation/konfigurerings software for eks. at åbne
en port og lave andre administrative ting.

Men tak for rådene. Jeg vil prøve at rejse problemet ovre på en
af de andre mailinglister der er mere netværks-orienteret.

Mvh
Morten