T8 TORX Screwdriver
Fra : nina.storm@forum.dk

Dato : 10-10-08 14:07

Hej - er der nogen der kan sige hvor jeg kan købe en T8 TORX
Screwdriver i kbh-området (ikke på nettet) - for ellers kan jeg vist
ikke skifte harddisken i min PowerBook

Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-08 21:13

<nina.storm@forum.dk> wrote:

> Hej - er der nogen der kan sige hvor jeg kan købe en T8 TORX
> Screwdriver i kbh-området (ikke på nettet) - for ellers kan jeg vist
> ikke skifte harddisken i min PowerBook

nok ethvert byggemarked med respekt for sig selv ...

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-10-08 21:33

Thomas von Hassel wrote:
> nok ethvert byggemarked med respekt for sig selv ...

Torx 8 er da vist ikke en af de gængse Torx-typer, man bruger i
byggebranchen?

Ellers kan Nina prøve i den Rømerdal Værktøj, Vester Voldgade 110
(næsten nede ved havnen). De har før solgt mig en Torx 6.

--
Lars Kongshøj
Oracle- og Unix-konsulent søger opgaver

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-10-08 22:54

Lars Kongshøj wrote:

> [...]
>
> Ellers kan Nina prøve i den Rømerdal Værktøj, Vester Voldgade 110
> (næsten nede ved havnen). De har før solgt mig en Torx 6.

Nej, 8'eren er ikke normal. Det er en decideret computer skruetrækker.
Men Nina, hvis du bor i nærheden af en af de helt store ALDI, så er det
muligt, de stadig har et lille finmekaniker- og computerværktøjssæt
liggende til 39,95kr.. Det sæt har alt, hvad der er nødvendig for selv
en PB..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-08 06:57

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Torx 8 er da vist ikke en af de gængse Torx-typer, man bruger i
> byggebranchen?

både Bauhaus og Harald Nyborg har sæt med små philips og torx ... men
det er jo i Jylland ;)

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 11-10-08 21:17

Thomas von Hassel skrev:
> både Bauhaus og Harald Nyborg har sæt med små philips og torx ... men
> det er jo i Jylland ;)
I følge harald-nyborg.dk, så har Harald Nyborg ikke Torx i den
størrelse. Og Harald Nyborgs hjemmeside plejer vel at være dækkende for
udvalget i butikkerne?

--

Kent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-10-08 21:30

KentBM wrote:
> I følge harald-nyborg.dk, så har Harald Nyborg ikke Torx i den
> størrelse. Og Harald Nyborgs hjemmeside plejer vel at være dækkende for
> udvalget i butikkerne?

Det burde det være, men det véd jeg så af erfaring ikke stemmer helt...
Jeg har da købt ting derude (Tilst), som ikke var på deres hjemmesider -
bl.a. bitsæt o.l. til min skruetrækker...

mvh. Erik Richard

Fra : nina.storm.jensen@gm~

Dato : 10-10-08 14:27

Ok - Tak og undskyld - det skilter de så ikke lige med på nettet...

Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : nina.storm.jensen@gm~

Dato : 10-10-08 14:44

Ellers kan Nina prøve i den Rømerdal Værktøj, Vester Voldgade 110
> (næsten nede ved havnen). De har før solgt mig en Torx 6.

Det kan jeg jo prøve.

Jeg var blevet udstyret med et byggemarkeds skruesæt - og Philips
skruerne kan den klare, men så gik jeg i stå ved T8 Torx... øv.

Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Jesper

Dato : 10-10-08 22:46

<nina.storm@forum.dk> wrote:

> Hej - er der nogen der kan sige hvor jeg kan købe en T8 TORX
> Screwdriver i kbh-området (ikke på nettet) - for ellers kan jeg vist
> [...]

Brinck Elektronik
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Jon

Dato : 11-10-08 01:47

<nina.storm@forum.dk> wrote:

> Hej - er der nogen der kan sige hvor jeg kan købe en T8 TORX
> Screwdriver i kbh-området (ikke på nettet) - for ellers kan jeg vist
> ikke skifte harddisken i min PowerBook

En hvilken som helst gjør-det-selv som har elektronikkdeler og -verktøy.
Torx 8 er helt standard i de deler av verden. Du bør også skaffe deg
Philips 0 og 00 (små stjernetrekkere), små unbraco (sekskant) samt et
par små rette skrutrekkere. Er du heldig får du et sett med skrutrekker
og alle relevante løse bits for en lille hundrelapp. I Norge og Sverige
ville jeg startet hos Claes Ohlsson, men de finnes muligens ikke i
Danmark?
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : KentBM

Dato : 11-10-08 21:08

nina.storm@forum.dk skrev:
> Hej - er der nogen der kan sige hvor jeg kan købe en T8 TORX
> Screwdriver i kbh-området (ikke på nettet) - for ellers kan jeg vist
> ikke skifte harddisken i min PowerBook
Jeg købte et sæt i Bauhaus i Glostrup, hvilket i mine øjne også er
København Mærket er Wera. Jeg husker ikke prisen, men der var flere
forskellige mærker.

--

Kent

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 12-10-08 12:44

On Fri, 10 Oct 2008 13:07:06 -0700 (PDT), nina.storm@forum.dk wrote:
> Hej - er der nogen der kan sige hvor jeg kan købe en T8 TORX
> Screwdriver i kbh-området (ikke på nettet) - for ellers kan jeg vist
> ikke skifte harddisken i min PowerBook

Jeg har købt et sæt beregnet til at åbne mobiltelefoner hos T.Hansen.
Der var bl. a. T5, T6, T8.
/hjj

Fra : nina.storm.jensen@gm~

Dato : 12-10-08 13:26

Tak for alle forslag - et Millarco prof sæt fra Silvan havde også en
T8 Torx.
Det gik godt med at skifte harddisken lige indtil jeg nu skal sætte
ram klodserne i igen, så kan jeg se at "trackpad ribbon cable" ikke
stikker op nedefra, så jeg er vist nødt til at gå steps'ne tilbage
igen.

Jeg har elles slavisk og omhyggeligt fulgt:
<http://www.ifixit.com/Guide/Mac/PowerBook-G4-Al-17-Inch/Hard-Drive/
55/5/Page-1#s904>

Jeg er bange for at trække det op, det kan sikkert let beskadiges...

Tak for hjælpen ellers.

Venlig hilsen
Nina Storm