MS Windows
briani 27239
Afvikle batchfil
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 10:07

Hej NG

Jeg har et gammelt økonomisystem, som kører i DOS...

Mit problem er, at når jeg klikker på ikonet til økosys, skal der eksekveres
en batch fil...
Der er jo et felt i Egenskaber på ikonet, som kan eksekvere batchfiler...

Hvor skal jeg placere batchfilen (sti), for at den bliver eksekveret...???

Har prøvet mappen C:\Windows\System og C:\Windows\System32 uden held...

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-10-08 10:15

bsn skrev:

> [...]
>
> Hvor skal jeg placere batchfilen (sti), for at den bliver eksekveret...???

Samme sted som den eksekverbare fil til din applikation.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 10:28

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev

> Samme sted som den eksekverbare fil til din applikation.

Tak for hurtigt svar...
Det virker ikke...

Bjarne

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-10-08 12:19

bsn skrev:

> Tak for hurtigt svar...
> Det virker ikke...

Kan du poste indholdet af batch-filen?

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 15:04

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev

> Kan du poste indholdet af batch-filen?

C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe
Hvis jeg klikker umiddelbart på bat filen - starter programmet...
Bjarne

Fra : Max

Dato : 08-10-08 15:46

Hej Bjarne

> C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe
> Hvis jeg klikker umiddelbart på bat filen - starter programmet...

Kan du ikke bare oprette en genvej til DOS2USB.exe og
så glemme bat filen ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 07:18

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Kan du ikke bare oprette en genvej til DOS2USB.exe og
> så glemme bat filen ?

Som jeg skrev i tidligere indlæg...filen skal startes, når jeg klikker på
mit ikon til økonomisystemet...
Bjarne

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-10-08 09:06

bsn skrev:

> Som jeg skrev i tidligere indlæg...filen skal startes, når jeg klikker på
> mit ikon til økonomisystemet...

Det er jo et rent skinproblem så. Det ikon du taler om er jo en genvej,
hvor du bare skal ændre destination til den korrekte fil, som lige så
godt kan være den eksekverbare fil som den batch-fil der ikke udretter
andet end at starte programmet.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 22:42

> [...]
> kan være den eksekverbare fil som den batch-fil der ikke udretter andet

Jeg fjols - har skrevet ikon - mente genvej sorry...
Løsningen lå ligefor - )

echo off
D:\Dokumenter\PCPLUS\PCPLUS.COM
C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe
quit

Bjarne

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-10-08 23:18

bsn skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev
>
> Jeg fjols - har skrevet ikon - mente genvej sorry...
> [...]

Yeps, og så var det endda gode gamle PCPlus!

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-10-08 16:22

bsn skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev
>>
> C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe
> Hvis jeg klikker umiddelbart på bat filen - starter programmet...

Altså

C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe

er det eneste indhold i din batch-fil?

Hvis det er tilfældet kan du bare lave en genvej til filen
C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe

Elles til batchfilen, som hvis ovenstående ikke er korrekt, i hvert fald
indeholder et kald til exe-filen.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 07:19

> Altså
>
> C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe
>
> er det eneste indhold i din batch-fil?

Ja...

> Hvis det er tilfældet kan du bare lave en genvej til filen
> C:\Programmer\DOS2USB\DOS2USB.exe

Se svar til Max...

Bjarne

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 09-10-08 07:53

on 08-10-2008, bsn supposed :
> [...]
> Har prøvet mappen C:\Windows\System og C:\Windows\System32 uden held...

Hvorfor "skal" der eksekveres en batchfil for at starte
økonomisystemet?

Er der da andre ting skal startes samtidigt?
I et andet svar nævner du DOS2USB hvilket jo nok ikke er
økonomisystemet, men snarere et program der gør det muligt at lave
udskrifter fra økonomisystemet til en USB-printer?!?!

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 08:29

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev

> Hvorfor "skal" der eksekveres en batchfil for at starte økonomisystemet?

Der "skal" ikke eksekveres en batchfil for at "starte" økonomisystemet...
Men - der skal ekseveres DOS2USB, for at systemet er klar til at udskrive på
USB printer,
og dette skulle jo være muligt at lægge ind i genvejen til
økonomisystemet...

> Er der da andre ting skal startes samtidigt?

Ja, se ovenstående...

> I et andet svar nævner du DOS2USB hvilket jo nok ikke er økonomisystemet,
> men snarere et program der gør det muligt at lave udskrifter fra
> økonomisystemet til en USB-printer?!?!

Korrekt...

Bjarne

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 09-10-08 08:56

bsn submitted this idea :
> "Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev
>
> Korrekt...

XP kan selv klare dette:
Gå ind i printeroversigten i Windows, højreklik på din USB-printer og
vælg Egenskaber. Under fanebladet Porte markeres Aktiver
Printergruppering, marker LPT1 samtidig med USB-porten. Klik Ok, og alt
hvad der så sendes til LPT1 vil blive kopieret til USB-porten.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-10-08 09:11

bsn skrev:

> [...]
> USB printer,
> og dette skulle jo være muligt at lægge ind i genvejen til

He, he, det kunne du måske have afsløret straks.

--
Niels