FW800 hastighed i target mode
Fra : Esben

Dato : 09-10-08 10:51

Har lige sat min Dual G5 i taget mode og koblet et FW800 kabel på for at
smide data over, men jeg synes ikke det foregår i FW800 hastighed.

Er der nogen der ved om det er korrekt observeret?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-08 10:57

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Har lige sat min Dual G5 i taget mode og koblet et FW800 kabel på for at
> smide data over, men jeg synes ikke det foregår i FW800 hastighed.
>
> Er der nogen der ved om det er korrekt observeret?

hvilken hastighed får du ?

/thomas

Fra : Esben

Dato : 09-10-08 13:11

> hvilken hastighed får du ?

lad os sige en en fil på 10 GB ville tage over 20 minutter måske nærmere
25... fra en langsommere disk til en hurtig ny disk i G5'en

VH

esben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-10-08 13:29

Esben wrote:

> lad os sige en en fil på 10 GB ville tage over 20 minutter måske nærmere
> 25... fra en langsommere disk til en hurtig ny disk i G5'en

Det er ret usædvanlig... FW400 = 50mb/sek. - FW800 = 100mb/sek....

Hvis det er én stor fil, bør det ikke tage mere end 10000:50 = 200sek.
på FW400 og 400sek. på FW800 (idealtider)

Men hvis det er en 10gb mappe med - lad os sige 6-7000 mindre filer -
vil det tage noget længere tid, fordi filerne jo bliver sorteret og
ordnet, så de lægges på samme måde i den nye mappe på modtagermediet.
Typisk har jeg lagt mærke til, at hvis man flytter mapper med mange
filer, tager det ca. dobbelt så lang tid som en enkelt fil på samme
størrelse.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 08:42

On 2008-10-09 14:11:07 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> lad os sige en en fil på 10 GB ville tage over 20 minutter måske nærmere
> 25... fra en langsommere disk til en hurtig ny disk i G5'en

iostat 1.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-10-08 12:59

Esben wrote:
> Har lige sat min Dual G5 i taget mode og koblet et FW800 kabel på for at
> smide data over, men jeg synes ikke det foregår i FW800 hastighed.
>
> Er der nogen der ved om det er korrekt observeret?

Både og... Jeg har ihvertfald bemærket, at booter jeg min MacPro på en
ekstern FW800, går det ikke hurtigere end på en FW400. Men 'almindelig'
datatransmission går absolut hurtigere med FW800...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 08:41

On 2008-10-09 11:51:13 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Har lige sat min Dual G5 i taget mode og koblet et FW800 kabel på for at
> smide data over, men jeg synes ikke det foregår i FW800 hastighed.
>
> Er der nogen der ved om det er korrekt observeret?

OS'et der driver host'en skal kunne håndtere i/o, det kan OF på en G5
ikke. Jeg har aldrig set mere en 10MB/sek på en G5'ers FW buser ved
blockkopiering fra target mode.

Netboot over Gigabit ethernet er vejen frem når du skal have et image
på en Mac. Det er nemmere og hurtigere.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Esben

Dato : 12-10-08 20:03

> [...]
> blockkopiering fra target mode.
>
> Netboot over Gigabit ethernet er vejen frem når du skal have et image

Tak for forklaringen! Vil det så sige at en almindelig file sharing over
gigabit med em begge kørende også vil være hurtigere?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 22:51

On 2008-10-12 21:02:51 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Tak for forklaringen! Vil det så sige at en almindelig file sharing over
> gigabit med em begge kørende også vil være hurtigere?

> [...]

formegenlig ikke, du får ikke 10MB/sek kontinuerligt hvis du vil
kopirer mange små filer over gigabit ethernet (eller for den sags skyld
hvis du kopierer mellem to lokale sata diske).

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen