Itunes cd eksport problemer
Fra : jagge

Dato : 07-10-08 08:42

Mit problem er at hvis jeg har importeret en cd, kan jeg ikke
efterfølgende smide musikken tilbage på en cd. De kan ikke være der.

Hvordan kommer jeg udenom det problem.

Hygge

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 07-10-08 08:46

jagge skrev:
> Mit problem er at hvis jeg har importeret en cd, kan jeg ikke
> efterfølgende smide musikken tilbage på en cd. De kan ikke være der.
>
> Hvordan kommer jeg udenom det problem.

Købe 80 minutters CD-medier?

Der kan iøvrigt være RIGTIGT meget MP3-musik på en DVD, men det kan din
cd-afspiller nok ikke lide

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 07-10-08 12:23

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Købe 80 minutters CD-medier?
>
> Der kan iøvrigt være RIGTIGT meget MP3-musik på en DVD, men det kan din
> cd-afspiller nok ikke lide

Problemet kan også være, at den oprindelige CD indholder musik i et
delvist komprimeret format. - Det bruges nogle gange for at gøre en
musik CD 'bedre' - forstået på den måde, at der bliver plads til korrekt
plads mellem de enkelte numre. - Og så kan der jo puttes lidt mere end
80 min på en 80-mintters CD. - Jeg har fx. to stk. med hhv. 83 min. og
85:30 min. spilletid.

Import af sådanne musik CD'ere vil give den korrekte spilletid i alle
formater i iTunes, Finder kan ikke brænde mere end 59:59 min.. Toast
6.x, 7.x, 8.x og 9.x kan brænde op til 83:46 min.. - Om de kan gå højere
véd jeg ikke, da jeg ikke har prøvet med mere musik end det.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 12:47

Erik Richard Sørensen skrev den 07-10-2008 13:23:

> [...]
> plads mellem de enkelte numre. - Og så kan der jo puttes lidt mere end
> 80 min på en 80-mintters CD. - Jeg har fx. to stk. med hhv. 83 min. og

Det tror jeg ikke er sket ved at komprimere, men bare ved at fylde mere
på mediet som så skal kunde komme derop. Som jeg har forstået det er
lydstrømmen på en CD _altid_ 44100 Hz stereo, og der er ingen
komprimering (men masser af fejlkorrektion) indblandet.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 07-10-08 13:03

> [...]
> lydstrømmen på en CD _altid_ 44100 Hz stereo, og der er ingen
> komprimering (men masser af fejlkorrektion) indblandet.

Nja, det er for såvidt rigtig nok, men ikke desto mindre, så findes de
altså alligevel. - Hvis du konverterer sådanne musik CD'ere med fx.
Amadeus, vil du ikke få formatet AIFF, men AIFC. og man skal for alt i
verden huske at fjerne komprimeringen, inden man gemmer igen, hvis man
har en ældre ver. af Toast 6.x-8.x. Det er først med ver. 9.x, at Toast
kan brænde det format. Ingen andre af de brænderprogrammer, jeg kender
til, - bortset fra Easy Media Creator 9.x for windows (Roxio) - kan
brænde AIFC. - Men gemmer du sådanne filer i ren AIFF, vil Toast heller
ikke kunne fylde mere end de godt 83 min. på et 80-minutters medie...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 07-10-08 16:22

> [...]
> altså alligevel. - Hvis du konverterer sådanne musik CD'ere med fx.
> Amadeus, vil du ikke få formatet AIFF, men AIFC. og man skal for alt i

Ubetinget, men det format tror jeg ikke min CD-afspiller vil afspille.
Og det er vel alt andet lige det vi taler om?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 07-10-08 16:51

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Ubetinget, men det format tror jeg ikke min CD-afspiller vil afspille.
> Og det er vel alt andet lige det vi taler om?

Joda. AIFC komprimerede filer opfører sig helt som ganske alm. audio
filer ved afspilning på en CD afspiller.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 07-10-08 16:53

Erik Richard Sørensen skrev:

> Joda. AIFC komprimerede filer opfører sig helt som ganske alm. audio
> filer ved afspilning på en CD afspiller.

Det kan jeg ikke få til at hænge sammen, med mindre at AIFC filerne
bliver pakket ud når de brændes til den der audiostrøm der ligger på en
lyd-CD.

Nå, hvis det virker for dig, må du lave en til mig engang, som er så
komprimeret at der er over 90 minutter på. Så æder jeg gerne alle
udtalelserne offentligt :D

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 07-10-08 18:20

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det kan jeg ikke få til at hænge sammen, med mindre at AIFC filerne
> bliver pakket ud når de brændes til den der audiostrøm der ligger på en
> lyd-CD.

Det er ihvertfald det, der sker i praksis, så filerne kan genkendes af
en CD afspiller...

> Nå, hvis det virker for dig, må du lave en til mig engang, som er så
> komprimeret at der er over 90 minutter på. Så æder jeg gerne alle
> udtalelserne offentligt :D

Det vil blive svært..-) - Jeg har som skrevet ikke været højrere end de
ca. 86 min.. - De sidste 4 min. vil være svære komprimere yderligere, da
AIFC arbejder ud fra et bestemt komprimeringsmønster, der ikke kan ændres...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-08 17:41

> Joda. AIFC komprimerede filer opfører sig helt som ganske alm. audio
> filer ved afspilning på en CD afspiller.

Kun fordi den bliver dekomprimeret inden den bliver brændt på cd'en ..
der er ikke noget der hedder komprimering hvis cd'en ellers overholder
red book standard ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-10-08 02:48

> Der kan iøvrigt være RIGTIGT meget MP3-musik på en DVD, men det kan din
> cd-afspiller nok ikke lide

Det er korrekt.

Derudover er det ikke CD'en der gør det. Jeg kan ikke engang have
halvdelen af de originale numre på en alm cd.

Venlig hilsen

jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 08-10-08 07:08

jagge skrev:

> Det er korrekt.
>
> Derudover er det ikke CD'en der gør det. Jeg kan ikke engang have
> halvdelen af de originale numre på en alm cd.

Hvor lang tid tager de originale numre og hvor meget vil iTunes proppe
på een almindelig cd?