[Opera] Hvad hedder den kommando der slår ~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-08 14:23

Hej alle

Hvad hedder den kommando der slår title til og fra? altså den der
skal bruges når jeg vil lave mig en genvej.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-10-08 19:03

On Tue, 07 Oct 2008 15:23:03 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad hedder den kommando der slår title til og fra? altså den der
> skal bruges når jeg vil lave mig en genvej.

I Opera? Tror ikke helt, jeg er med på, hvad du tænker på.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-08 23:24

Christian Bohr-Halling skrev:

> I Opera? Tror ikke helt, jeg er med på, hvad du tænker på.

Jeg troede at jeg havde løst mit problem fra for et par dage
siden, men det har jeg ikke.

Jerg har nu Opera 9.6.

Normalt lader jeg Opera vise title og link-tekster på selve
siden, Men somme tider står det oven i noget som jeg gerne vil
se, og så vil jeg gerne kunne slå det fra.

Jeg har en tastaturgenvej til at slå satuslinjen til (i bunden)
hvilket bevirker at link-teksten kun står dernede. Men title
vises stadigvæk på billedet og kan kun fjernes ved i de
avancerede indstillinger at slå hjælpetekster fra.

Jeg vil gerne kunne gøre begge dele, så jeg savner en genvej der
svarer til at fjerne hakket ved "Vis hjælpetekster" i Surfing
under Avanceret.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-10-08 18:35

On Fri, 10 Oct 2008 00:23:55 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg vil gerne kunne gøre begge dele, så jeg savner en genvej der
> svarer til at fjerne hakket ved "Vis hjælpetekster" i Surfing
> under Avanceret.

Du kan prøve at lave en genvej med følgende handling:

Set preference, "User prefs|Popup Button Help=1" | Set preference, "User
prefs|Popup Button Help=0"

Kan evt. i stedet for Popup Button Help se på Display Link Title

Man kan i øvrigt gøre det samme med alle Operas indstillinger, jf.
opera:config og http://www.opera.com/support/usingopera/operaini/ for alle
mulighederne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-08 20:17

Christian Bohr-Halling skrev:

> Du kan prøve at lave en genvej med følgende handling:

> Set preference, "User prefs|Popup Button Help=1" | Set preference, "User
> prefs|Popup Button Help=0"

Det kan jeg ikke få til at virke.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 11-10-08 08:48

On Fri, 10 Oct 2008 21:17:25 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det kan jeg ikke få til at virke.

Det virker OK her.

Jeg har oprettet en ny tastaturgenvej med samme handling, ctrl+i
(http://div.softwolves.dk/temp/Opera-ny-genvej-hjaelpetekster.png). Når jeg
anvender den, slås Funktioner>Indstillinger>Avanceret>Surfing>Vis
hjælpetekster fra eller til.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-08 11:28

Christian Bohr-Halling skrev:

> Det virker OK her.

Desværre kan jeg ikke få det til at virke, men tak for hjælpen.

--
Bertel