Bygning af en Access database ?
Fra : Stig Johansen

Dato : 06-10-08 15:41

Hej alle.

Jeg kom til at tænke på, at hvis man har et Webhotel, der understøtter
Access, men ikke har MS Office/Access, hvad gør man så ?

Jeg har selv værktøjerne - så det er mere hvad gør 'man' ?

Stig Johansen

Fra : Hygge ved sydens pal~

Dato : 06-10-08 16:29

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Access, men ikke har MS Office/Access, hvad gør man så ?
>
> Jeg har selv værktøjerne - så det er mere hvad gør 'man' ?

Man betaler vel hvad det koster for at få Access?
Man betaler jo også for at have et Webhotel.
Mvh knud

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 06-10-08 18:47

Stig Johansen wrote:
> [...]
> Access, men ikke har MS Office/Access, hvad gør man så ?
>
> Jeg har selv værktøjerne - så det er mere hvad gør 'man' ?

Ellers kan du få en tom Access fil af en eller anden og så bruge et af
de ASP-baserede DB administrationsmoduler hvor du kan oprette tabeller etc.
Jeg har ikke lige nogen navne i hovedet, men jeg har set et par stykker
gennem tiden, så måske Google?

Venligste hilsener - Jakob

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-10-08 01:38

Jakob Lund Krarup wrote:

> Jeg har ikke lige nogen navne i hovedet, men jeg har set et par
> stykker gennem tiden, så måske Google?

Det var noget lignende jeg tænke på.
Måske findes noget analogt med phpmyadmin, blot til ASP.

Jeg skal ikke bruge det til andet end et link til noget jeg måske finder på
at lave.

Hvis det bliver aktuelt, tager jeg en sludder med Google.

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-10-08 22:54

On Mon, 06 Oct 2008 16:40:44 +0200, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

>Jeg kom til at tænke på, at hvis man har et Webhotel, der understøtter
>Access, men ikke har MS Office/Access, hvad gør man så ?
>
>Jeg har selv værktøjerne - så det er mere hvad gør 'man' ?

Bruger ADOX.
Se fx:
<url: http://www.4guysfromrolla.com/webtech/013101-1.shtml>
- eller søg hos MS.

Det virker - hvis webhotellet har ADOX installeret, men det "bør" det
have.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-10-08 01:33

Jørn Andersen wrote:

> Bruger ADOX.
> Se fx:
> <url: http://www.4guysfromrolla.com/webtech/013101-1.shtml>

Tak.

> Det virker - hvis webhotellet har ADOX installeret, men det "bør" det
> have.

Det har du ret i, det ser ud som den indført fra MDAC 2.1 og fremefter -
selv min gamle Win2K har 2.7

Stig Johansen