Lave smykke med sten?
Fra : Filip

Dato : 05-10-08 18:44

Jeg vil gerne lave en halskæde til min kærste hvori der skal være en
lille hjerteformet strandsten på ca 1x1x1cm. Hvordan kan kan det laves
hvis jeg selv går igang, og vil det evt være en fordel at få en
smykkehandler til at lave det? I så fald hvor lang tid kan det tage
hvis man går til en forhandler?

Filip

Fra : Kaj

Dato : 06-10-08 11:50

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Medmindre du har noget særligt udstyr til stenslibning, er det ikke noget du
skal regne med at kunne gøre selv. Det kræver særlige slibesten, der skal
slibes i vand, og der skal bruges et specielt poleremiddel.
Hvis du kan finde en amatørstensliber, kunne det måske være løsningen.

Mvh.
Kaj

Fra : Filip

Dato : 06-10-08 15:21

On 6 Okt., 07:50, "Kaj" <kasenxklat...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> slibes i vand, og der skal bruges et specielt poleremiddel.
> Hvis du kan finde en amatørstensliber, kunne det måske være løsningen.

Stenen skal slet ikke slibes, men blot gøres istand til at kunne blive
sat i en halskæde - evt skal der blot sættes et øje på den af en eller
anden slags

Filip

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-10-08 21:08

>Stenen skal slet ikke slibes, men blot gøres istand til at kunne blive
>sat i en halskæde - evt skal der blot sættes et øje på den af en eller
>anden slags

>Filip

Det kan da ikke tage ret lang tid for en guldsmed. (hvis du vel at mærke kan
finde en butik der stadig har egen "smed")

Ellers en kanon idé... med forlov, kunne det da være, at man skulle score
nogle gode points ved den næste bryllupsdag ved at "låne" din idé.

/Jasper

Fra : Filip

Dato : 08-10-08 15:12

On 8 Okt., 17:08, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jas...@FJERNESahrensbach.com> wrote:

> [...]
>
> Ellers en kanon idé... med forlov, kunne det da være, at man skulle score
> nogle gode points ved den næste bryllupsdag ved at "låne" din idé.

Jeg tænkte faktisk på om jeg ikke selv skulle gøre det, da hun faktisk
allerede har fået stenen da vi blev kærster, så kunne jeg jo imponere
hende ved at lave det selv...
Hvad vil I anbefale - at lime et "øje" på, eller at bore et lille hul
i stenen for at kunne sætte øjet bedre fast. Hvad skal jeg i så fald
benytte til at bore med for at det ikke går i smadder for mig?

Filip

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 08-10-08 16:58

On 8 Okt., 23:12, Filip <filipr...@gmail.com> wrote:

> [...]
> i stenen for at kunne sætte øjet bedre fast. Hvad skal jeg i så fald
> benytte til at bore med for at det ikke går i smadder for mig?

17-083, 20-545 og 36-2400 fra biltema.dk ?

bor et hul og lim et øje i

-Lasse

Fra : Kaj

Dato : 09-10-08 10:26

<langwadt@fonz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benytte til at bore med for at det ikke går i smadder for mig?
>
> Filip

17-083, 20-545 og 36-2400 fra biltema.dk ?

Det er lettest at lime. Du kan sikkert hos en guldsmed købe et øje, som kan
limes på. Brug 2-komponentlim, så skal det nok holde.
Du kan ikke bore i sten med et almindeligt bor. Det skal være et
diamantbesat bor, og det kan du ikke få alle vegne.

Mvh
Kaj

Fra : Filip

Dato : 12-10-08 14:48

> [...]
> Du kan ikke bore i sten med et almindeligt bor. Det skal være et
> diamantbesat bor, og det kan du ikke få alle vegne.

Kan 2-komponent lim holde selvom der ikke er boret hul? Hvis ikke er
der nogen som har en ide om hvor jeg finder et sådanne bor? Det skal
jo være en ret lille størrelse...

Filip

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-10-08 08:42

"Filip" <filipravn@gmail.com> wrote in message

Kan 2-komponent lim holde selvom der ikke er boret hul? Hvis ikke er
der nogen som har en ide om hvor jeg finder et sådanne bor? Det skal
jo være en ret lille størrelse...

---

Lasse gav dig nogle varenumre til biltema.dk lidt længere oppe i tråden, mon
ikke de kan bruges?

Keller