/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
32KM/l
Fra : Nicolai


Dato : 04-10-08 12:05

Nu er dette jo nok ikke helt nyt da fdm fik en Toyota avensis til at køre
50% længere per liter, men der er alligevel gode tips imellem:

http://www.fyens.dk/article/1086518:Bil--baad--camping--32-km--paa-en-liter-diesel

Tricksene gik blandt andet ud følgende:

Skift gear i tide.

Skift ned ved 1000 omdrejninger i minuttet.

Skift op ved cirka 2000 omdrejninger i dieselbiler og 2400 i benzinbiler.

Ved 50 km/t skal du allerede være i fjerde eller femte gear.

Kør blødt.

Hold konstant fart, når det er muligt (fra 40 km/t), brug motorbremsen og
anvend fodbremsen så lidt som muligt.

Tænk på hvordan du accelererer. Op til 50 km/t skal du accelerere så hurtigt
som muligt, over 50 km/t skal der accelereres blødt.

Anvend motoren korrekt.

Sluk motoren ved stop på over et minut. Start ikke motoren, før du skal
køre - heller ikke om vinteren.

Pas på bilen. Tjek dæktrykket hver måned.

Bruger du aircondition, må forskellen mellem inde- og udetemperaturen ikke
overstige 5°C.

Kør ikke med unødig last i bilen. Tag tagbøjler og -boks af, når de ikke
bruges.




 
 
Martin [TMM] (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 04-10-08 14:16

Hej
Nicolai wrote:
> Nu er dette jo nok ikke helt nyt da fdm fik en Toyota avensis til at
> køre 50% længere per liter, men der er alligevel gode tips imellem:

... Og så kan folk ikke forstå hvordan myldretidstrafikken kan være så sløv.
Jammer og kanel.

Dermed ikke sagt at man bare skal høvle afsted, men en vis fremadrettet syn
i trafikken kan være med til at det hele kommer til at køre lidt mere
glidende.

Det er samme princip som når folk holder i lange køer, med motoren
*startet*, for at tanke benzin/diesel til 5 øre mindre end tanken på den
anden side af vejen.

Mvh
Martin



Nicolai (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 04-10-08 14:55

>> Nu er dette jo nok ikke helt nyt da fdm fik en Toyota avensis til at
>> køre 50% længere per liter, men der er alligevel gode tips imellem:
>
> .. Og så kan folk ikke forstå hvordan myldretidstrafikken kan være så
> sløv.
> Jammer og kanel.

Har intet med hinanden at gøre. I myldretidstrafikken er chancen for
økonomisk kørsel lig nul anyway.

> Dermed ikke sagt at man bare skal høvle afsted, men en vis fremadrettet
> syn i trafikken kan være med til at det hele kommer til at køre lidt mere
> glidende.

Korrekt - indtil der simpelthen ikke kan være flere biler på vejen...




Ukendt (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-10-08 18:45


"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
news:48e76cab$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Nicolai wrote:
>> Nu er dette jo nok ikke helt nyt da fdm fik en Toyota avensis til at
>> køre 50% længere per liter, men der er alligevel gode tips imellem:
>
> .. Og så kan folk ikke forstå hvordan myldretidstrafikken kan være så
> sløv.
> Jammer og kanel.
>
> Dermed ikke sagt at man bare skal høvle afsted, men en vis fremadrettet
> syn i trafikken kan være med til at det hele kommer til at køre lidt mere
> glidende.
>
> Det er samme princip som når folk holder i lange køer, med motoren
> *startet*, for at tanke benzin/diesel til 5 øre mindre end tanken på den
> anden side af vejen.
>
> Mvh
> Martin

Helt enig.
Meget af denne grønne bølge
handler altså kun om folks dårlige
samvittighed som der skal rettes op på.
Se nu Paris biludstillingen. Alle luxusmærker
har blue dit og dat modeller på programmet
for at være politiske korrekte.
Når det skinner igennem for alvor
blir' det virkelig kvalmt.



Klaus D. Mikkelsen (04-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-10-08 19:54

Nicolai skriver:
>
> Skift op ved cirka 2000 omdrejninger i dieselbiler og 2400 i benzinbiler.
>
> Ved 50 km/t skal du allerede være i fjerde eller femte gear.

Damn, det kan man ikke i en 1,6 Megane Scenic....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fly Christensen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 05-10-08 11:03

On Sat, 04 Oct 2008 20:53:39 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Nicolai skriver:
>>
>> Skift op ved cirka 2000 omdrejninger i dieselbiler og 2400 i benzinbiler.
>>
>> Ved 50 km/t skal du allerede være i fjerde eller femte gear.
>
>Damn, det kan man ikke i en 1,6 Megane Scenic....

Jojo, bilen skal jo bare kunne holde sig i gang. Der behøver ikke at ske
en bjælde, når du træder på speederen. Det skal først komme 10-20
sekunder senere...

Fly

Klaus D. Mikkelsen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-10-08 11:06

Fly Christensen skriver:
>
> Jojo, bilen skal jo bare kunne holde sig i gang. Der behøver ikke at ske
> en bjælde, når du træder på speederen. Det skal først komme 10-20
> sekunder senere...

Minutter.....prøv bilen, så finder du ud af det....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fly Christensen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 05-10-08 11:11

On Sun, 05 Oct 2008 12:05:54 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Fly Christensen skriver:
>>
>> Jojo, bilen skal jo bare kunne holde sig i gang. Der behøver ikke at ske
>> en bjælde, når du træder på speederen. Det skal først komme 10-20
>> sekunder senere...
>
>Minutter.....prøv bilen, så finder du ud af det....

LOL

Så har du den helt rigtige miljøbil! Det er dem, som får københavnerne
og sjællænderne over i toget. Så bliver de miljørigtige glade og vi
andre får ro.

Fly

Klaus D. Mikkelsen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-10-08 11:17

Fly Christensen skriver:
>
> Så har du den helt rigtige miljøbil! Det er dem, som får københavnerne
> og sjællænderne over i toget. Så bliver de miljørigtige glade og vi
> andre får ro.

ROFL....

Ellers får man bare folk til at skifte ned i 4. eller 3. ved
accelreation....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin [TMM] (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 05-10-08 21:29

Hej
Fly Christensen wrote:
> Jojo, bilen skal jo bare kunne holde sig i gang. Der behøver ikke at
> ske en bjælde, når du træder på speederen. Det skal først komme 10-20
> sekunder senere...

Så er det jo netop der at bilen bruger brændstof i temmelig store mængder,
uden at man får en bjælde ud af det.
Hvad er det sjovt ved det?

Mvh
Martin



Klaus D. Mikkelsen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-10-08 21:39

"Martin [TMM]" skriver:
>
> Så er det jo netop der at bilen bruger brændstof i temmelig store mængder,
> uden at man får en bjælde ud af det.

Gør den ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian Lund (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 06-10-08 06:28

>> Så er det jo netop der at bilen bruger brændstof i temmelig store
>> mængder,
>> uden at man får en bjælde ud af det.
>
> Gør den ?

Gør den ikke? Eller har jeg misforstået noget?

Hvis jeg skifter til 5. ved 40 km/t og træder speederen i bund vil jeg da
mene den bruger lige så meget benzin som hvis jeg skiftede til 3. og trådte
speederen i bund, ikke? Men forskellen fra 40 til 100 km/t i femte og tredje
med speederen i bund er temmeligt markant!


Brian



Per Henneberg Kriste~ (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-08 07:19


"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen
news:48e9a1e0$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> Gør den ikke? Eller har jeg misforstået noget?
>
> Hvis jeg skifter til 5. ved 40 km/t og træder speederen i bund vil jeg da
> mene den bruger lige så meget benzin som hvis jeg skiftede til 3. og
> trådte speederen i bund, ikke? Men forskellen fra 40 til 100 km/t i femte
> og tredje med speederen i bund er temmeligt markant!

Nu kan jeg kun sammenligne med min egen dieselforbrugsmåler. Jeg bruger ca.
50% mere brændstof ved at gå et gear ned end ved at blive i højeste. Bliver
jeg i højeste gear, kan jeg på ingen måde få den op på det forbrug jeg har i
et lavere gear.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Klaus D. Mikkelsen (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-10-08 13:32

Brian Lund skriver:
>
> >> Så er det jo netop der at bilen bruger brændstof i temmelig store
> >> mængder,
> >> uden at man får en bjælde ud af det.
> >
> > Gør den ?
>
> Gør den ikke? Eller har jeg misforstået noget?
Du får en langsom acceleration, der ike koster så meget som når du
gearer ned i 3. På en moderne benzinmotor vil der ikke lukkes "kaskader
af benzin" ind, da kat'en måler og indsprøjtningen regulerer ned



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Per Henneberg Kriste~ (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-08 07:17


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
news:48e74dfa$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu er dette jo nok ikke helt nyt da fdm fik en Toyota avensis til at køre
> 50% længere per liter, men der er alligevel gode tips imellem:

Nogle biler er mere taknemlige end andre - derfor er der også favoritter
imellem, når man kæmper om at forbedre det opgivne forbrug ved
økonomikørsel(konkurrencer).

>
> http://www.fyens.dk/article/1086518:Bil--baad--camping--32-km--paa-en-liter-diesel
>
> Tricksene gik blandt andet ud følgende:
>
> Skift gear i tide.

Hvad dét så end betyder ;)

> Skift ned ved 1000 omdrejninger i minuttet.

Ned ... i gear? Ja, hvis der skal bremses. Ellers frigear.

> Skift op ved cirka 2000 omdrejninger i dieselbiler og 2400 i benzinbiler.

2.000 omdrejninger ... og jeg der normalt aldrig kører over 1.500
omdrejninger!

> Ved 50 km/t skal du allerede være i fjerde eller femte gear.

Dér går jeg i 6. gear! :)

> Kør blødt.

Bob bob - op i fart så hurtigt som muligt uden at give fuld gas
(turbomotorer).

> Hold konstant fart, når det er muligt (fra 40 km/t), brug motorbremsen og
> anvend fodbremsen så lidt som muligt.

Rent faktisk kører man længere på literen ved at sætte i frigear frem for at
motorbremse.

> Tænk på hvordan du accelererer. Op til 50 km/t skal du accelerere så
> hurtigt som muligt, over 50 km/t skal der accelereres blødt.

Over 50 km/t skal der helst ikke accellereres :)

> Anvend motoren korrekt.

Ja ... ?? :)

> Sluk motoren ved stop på over et minut. Start ikke motoren, før du skal
> køre - heller ikke om vinteren.

Altså ikke noget med at starte den aftenen før så den er varm når man kommer
ud i den :)

> Pas på bilen.

Kan man andet med de priser?

> Bruger du aircondition, må forskellen mellem inde- og udetemperaturen ikke
> overstige 5°C.

Rimelig umuligt at overholde. 38 grader udenfor ... så står min på 23
indeni. Det gjorde den hvert fald i sommers :)

> Kør ikke med unødig last i bilen. Tag tagbøjler og -boks af, når de ikke
> bruges.

Nemlig. Og når du kører hjemmefra - så lad bilen stå og tag cyklen. Godt nok
kører man ikke længere på literen af det - men det virker på økonomien :)

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Nicolai (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 06-10-08 12:30

>> Skift ned ved 1000 omdrejninger i minuttet.
>
> Ned ... i gear? Ja, hvis der skal bremses. Ellers frigear.

Korrekt :)

>> Skift op ved cirka 2000 omdrejninger i dieselbiler og 2400 i benzinbiler.
>
> 2.000 omdrejninger ... og jeg der normalt aldrig kører over 1.500
> omdrejninger!

Så når du vel ikke optimal NM?


>> Hold konstant fart, når det er muligt (fra 40 km/t), brug motorbremsen og
>> anvend fodbremsen så lidt som muligt.
>
> Rent faktisk kører man længere på literen ved at sætte i frigear frem for
> at motorbremse.

Det er jo lidt både og. Kan du tåle at miste en anelse fart eller går det
lidt ned af bakke bruger den jo mindre ved motorbremse end ved frigear

>> Pas på bilen.
>
> Kan man andet med de priser?

Enig ;)


>> Bruger du aircondition, må forskellen mellem inde- og udetemperaturen
>> ikke overstige 5°C.
>
> Rimelig umuligt at overholde. 38 grader udenfor ... så står min på 23
> indeni. Det gjorde den hvert fald i sommers :)

Jeg bruger ikke AC hvis jeg kan slippe. Ergo bruger jeg ikke AC hvis der er
under 18 grader ude eller ej fugtigt inde ;)




Per Henneberg Kriste~ (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-08 21:12


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
news:48e9f6c9$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Skift op ved cirka 2000 omdrejninger i dieselbiler og 2400 i
>>> benzinbiler.
>>
>> 2.000 omdrejninger ... og jeg der normalt aldrig kører over 1.500
>> omdrejninger!
>
> Så når du vel ikke optimal NM?

Nej - det skal man bestemt heller ikke. Nogle biler har Højeste
drejningsmoment ved 4000+ omdrejninger ;)

>>> Hold konstant fart, når det er muligt (fra 40 km/t), brug motorbremsen
>>> og anvend fodbremsen så lidt som muligt.
>>
>> Rent faktisk kører man længere på literen ved at sætte i frigear frem for
>> at motorbremse.
>
> Det er jo lidt både og. Kan du tåle at miste en anelse fart eller går det
> lidt ned af bakke bruger den jo mindre ved motorbremse end ved frigear

Korrekt. Men ved nedsættelse af hastigheden, f.eks. fordi man skal dreje
eller lignende, så er det billigere at sætte i frigear end at bruge
motorbremsen, fordi man skal køre et længere stykke i gear med tilsvarende
højt forbrug.

>>> Bruger du aircondition, må forskellen mellem inde- og udetemperaturen
>>> ikke overstige 5°C.
>>
>> Rimelig umuligt at overholde. 38 grader udenfor ... så står min på 23
>> indeni. Det gjorde den hvert fald i sommers :)
>
> Jeg bruger ikke AC hvis jeg kan slippe. Ergo bruger jeg ikke AC hvis der
> er under 18 grader ude eller ej fugtigt inde ;)

Heller ikke her. Undtagen de sædvanlige 10 minutter om ugen for at holde
pakningerne våde.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Martin [TMM] (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 06-10-08 15:10

Hej
Per Henneberg Kristensen wrote:

8<8<8<
En masse, som jeg ved gud håber er skrevet med meget ironi i tankerne.

Jeg kan høre på dig at du altid kører udenfor myldretid, og ALDRIG inde i en
bare nogenlunde størrelse by ?

/Martin



Per Henneberg Kriste~ (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-08 21:15


"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:48ea1c3b$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>
> 8<8<8<
> En masse, som jeg ved gud håber er skrevet med meget ironi i tankerne.
>
> Jeg kan høre på dig at du altid kører udenfor myldretid, og ALDRIG inde i
> en bare nogenlunde størrelse by ?

Jeg kan høre du aldrig har kørt i en bil der har 55+ HK ved 1.500
omdrejninger, så jeg følger sagtens med alt hvad der bevæger sig ;)

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Martin [TMM] (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 06-10-08 21:42

Hej
Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg kan høre du aldrig har kørt i en bil der har 55+ HK ved 1.500
> omdrejninger, så jeg følger sagtens med alt hvad der bevæger sig ;)

Jeg kørte for ikke så længe siden i en bil der havde 68hk ved 4000+ omdr. og
et moment på 100Nm ved 3750 omdr.
For tiden triller jeg lidt i en diesel 1.6'er med 115hk og 355Nm.

Jeg har endnu til gode at prøve noget med over 130 hk.
Om det ændrer ved at en motor der skal accelerere ved meget lave omdr-tal
bruger meget brændstof kan jeg ikke lige se nogen logik i, men til højre med
det.

Mvh
Martin



Per Henneberg Kriste~ (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-10-08 11:39


"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:48ea780c$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>> Jeg kan høre du aldrig har kørt i en bil der har 55+ HK ved 1.500
>> omdrejninger, så jeg følger sagtens med alt hvad der bevæger sig ;)
>
> Jeg kørte for ikke så længe siden i en bil der havde 68hk ved 4000+ omdr.
> og et moment på 100Nm ved 3750 omdr.

Så har den jo nok 55 HK ved 3.500 omdrejninger (gider ikke finde formlen for
drejningsmoment).

> For tiden triller jeg lidt i en diesel 1.6'er med 115hk og 355Nm.

Og så ser du ironien i mine udtalelser fordi .... ?????

> Jeg har endnu til gode at prøve noget med over 130 hk.
> Om det ændrer ved at en motor der skal accelerere ved meget lave omdr-tal
> bruger meget brændstof kan jeg ikke lige se nogen logik i, men til højre
> med det.

Jeg forstår ikke hvad du mener. Mener du en bil bruger meget mere brændstof
ved lave omdrejningstal når den accellerer - så er du helt forkert på den.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Martin [TMM] (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 07-10-08 15:36

Hej
Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg forstår ikke hvad du mener. Mener du en bil bruger meget mere
> brændstof ved lave omdrejningstal når den accellerer - så er du helt
> forkert på den.

Jeg aflæser blot på kørecomputeren der udlæser hvor meget brændstof der
bruges... Kører jeg i lavt gear og vil accelerere, bruges der en del
brændstof, og der sker ikke rigtig noget. Skifter jeg derimod et gear ned,
inden jeg trykker lidt på den højre pedal, bruges der ganske vist også
brændstof, men i modsætning til før, sker der nu noget. Kan du se hvor jeg
vil hen ?

Mvh
Martin



Per Henneberg Kriste~ (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 08-10-08 07:54


"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:48eb73ef$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Per Henneberg Kristensen wrote:
>> Jeg forstår ikke hvad du mener. Mener du en bil bruger meget mere
>> brændstof ved lave omdrejningstal når den accellerer - så er du helt
>> forkert på den.
>
> Jeg aflæser blot på kørecomputeren der udlæser hvor meget brændstof der
> bruges... Kører jeg i lavt gear og vil accelerere, bruges der en del
> brændstof, og der sker ikke rigtig noget. Skifter jeg derimod et gear ned,
> inden jeg trykker lidt på den højre pedal, bruges der ganske vist også
> brændstof, men i modsætning til før, sker der nu noget. Kan du se hvor jeg
> vil hen ?

Hvilken bil og motor?

Det er godt nok modsat det jeg oplever..

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Per Henneberg Kriste~ (11-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 11-10-08 15:40


"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:48ec58ee$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
> news:48eb73ef$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej
>> Per Henneberg Kristensen wrote:
>>> Jeg forstår ikke hvad du mener. Mener du en bil bruger meget mere
>>> brændstof ved lave omdrejningstal når den accellerer - så er du helt
>>> forkert på den.
>>
>> Jeg aflæser blot på kørecomputeren der udlæser hvor meget brændstof der
>> bruges... Kører jeg i lavt gear og vil accelerere, bruges der en del
>> brændstof, og der sker ikke rigtig noget. Skifter jeg derimod et gear
>> ned, inden jeg trykker lidt på den højre pedal, bruges der ganske vist
>> også brændstof, men i modsætning til før, sker der nu noget. Kan du se
>> hvor jeg vil hen ?
>
> Hvilken bil og motor?
>
> Det er godt nok modsat det jeg oplever..

Hmm ... ingen svar!

:)

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Thore Jensen (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 06-10-08 16:31

Nicolai skrev:
>
> Bruger du aircondition, må forskellen mellem inde- og udetemperaturen ikke
> overstige 5°C.
>
?????
Hvorfor så overhovedet have aircon?

Thore

.°o.O Thomas O.o°. (06-10-2008)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 06-10-08 18:29

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
news:48e74dfa$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ved 50 km/t skal du allerede være i fjerde eller femte gear.
>
> Tænk på hvordan du accelererer. Op til 50 km/t skal du accelerere så
> hurtigt som muligt, over 50 km/t skal der accelereres blødt.

Op til 50 km/t skal accelereres så hurtigt som muligt, og ved 50 km/t skal
jeg allerede være i fjerde eller femte gear ... Modsiger de ikke hinanden?
Hvis jeg skal accelerere så hurtigt som muligt, så er jeg ikke i fjerde gear
ved 50 km/t.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS
http://www.pageview.dk - online 3D PDF til kun USD 199,- for et år!
http://www.central-stoevsugere.dk - få bedre indeklima billigere end du tror


Per Henneberg Kriste~ (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-08 21:15


".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
news:gcdhtk$6it$1@aioe.org...
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
> news:48e74dfa$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ved 50 km/t skal du allerede være i fjerde eller femte gear.
>>
>> Tænk på hvordan du accelererer. Op til 50 km/t skal du accelerere så
>> hurtigt som muligt, over 50 km/t skal der accelereres blødt.
>
> Op til 50 km/t skal accelereres så hurtigt som muligt, og ved 50 km/t skal
> jeg allerede være i fjerde eller femte gear ... Modsiger de ikke hinanden?
> Hvis jeg skal accelerere så hurtigt som muligt, så er jeg ikke i fjerde
> gear ved 50 km/t.

Så hurtigt som muligt ved så lave omdrejninger som muligt...

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Finn Guldmann (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 08-10-08 16:10

..°o.O Thomas O.o°. skrev:
>> Ved 50 km/t skal du allerede være i fjerde eller femte gear.
>> Tænk på hvordan du accelererer. Op til 50 km/t skal du accelerere så
>> hurtigt som muligt, over 50 km/t skal der accelereres blødt.
> Op til 50 km/t skal accelereres så hurtigt som muligt, og ved 50 km/t
> skal jeg allerede være i fjerde eller femte gear ... Modsiger de ikke
> hinanden? Hvis jeg skal accelerere så hurtigt som muligt, så er jeg ikke
> i fjerde gear ved 50 km/t.
>
Det klarer du da nemt.

Op på 50 km/t i det laveste gear du har der kan nå derop, og så klasker
du den direkte derfra og i 4. eller 5. gear.

Jeg ved så ikke hvor økonomisk det er.

Jeg tillader mig at bruge den min erfaring siger mig er bedst. Og det er
op til begrænseren så hurtig som mulig, og så ligge og flyde deroppe.

--
MVH Finn Guldmann (Åstorp)
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste