MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med rettigheder til dokumenter
Fra : Ole Toft

Dato : 03-10-08 18:55

Bundkortet i min XP computer "døede", og jeg er nu i gang med opstart af en
ny Vista maskine. Jeg har sat den gamle XP bootdisk i computeren for at
kopiere data til den nye harddisk Alt går fint indtil jeg prøver at kopiere
mine gamle dokumenter - jeg har ikke længere rettigheder til de enkelte
mapper under dokumenter. Ved at gå igennem et hav af vinduer, kan jeg ændre
rettighederne, så jeg får adgang til mappen. Ændringen gælder dog desværre
kun den aktuelle mappe (selvom jeg har klikket undermapper af). Så hvis jeg
skal have dokumenterne over, er jeg nødt til at gå igennem dem mappe for
mappe. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan komme omkring dette
problem?

Det skal lige nævnes at jeg selvfølgelig er logget på som administartor på
maskinen, og at jeg har prøvet at sætte harddisken til via USB med samme
resultat.

Med venlig hilsen
Ole

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-10-08 19:15

"Ole Toft" <ole@toft-online.dk> skrev :

> [...]
>mine gamle dokumenter - jeg har ikke længere rettigheder til de enkelte

Prøv om
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/31ad4562-aee7-4fed-8316-89114dc973031030.mspx#EUH
hjælper, eller måske
http://vistaguide.dk/?Tweaks/Tilfoej%e2%80%9dTakeOwnership%e2%80%9dTilStifinderensHoejreKlikMenuIVista/644
--
Kerim

Fra : Ole Toft

Dato : 04-10-08 09:41

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Prøv om
> [...]

Perfekt Kerim tusinde tak for hjælpen - jeg manglede bare et enkelt flueben

Ole