nogen må kunne hjælpe en novice som mig me~
Fra : cuandersen@gmail.com

Dato : 03-10-08 13:04

Jeg har købt en iPod 80GB til min datter. Den kører fint via iTune på
min pc'er, men nu har jeg forsøgt i flere timer at få den til at køre
på min datters rebuildede pc'er.
Der kører flere ting på USB på pc'en uden fejl - de har alle været
pillet fra uden held. Hver gang jeg kobler iPod'en på melder den at
den har fundet iPod'en men med det samme siger den at der er fejl på
driveren "Enheden kan ikke starte. (Kode 10) - er der nogen som kan
hjælpe. Jeg har forsøgt med APPLE men jeg kommer ikke ind hos dem og
deres support.

mvh og på forhånd tak
Søren

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-08 21:03

cuandersen@gmail.com wrote:
> [...]
> driveren "Enheden kan ikke starte. (Kode 10) - er der nogen som kan
> hjælpe. Jeg har forsøgt med APPLE men jeg kommer ikke ind hos dem og

Har du installeret seneste itunes og QuickTime på hendes PC?
iTunes 8 for windows
http://www.apple.com/support/downloads/itunes8forwindows.html
QuickTime 7.5.5 for Windows
http://www.apple.com/support/downloads/quicktime755forwindows.html
iTunes Classic support sider til Windows compuetere
http://support.apple.com/kb/index?page=search&src=support_site.kbase&fac=Downloads&q=ipod%20classic%20%2B%20windows
http://support.apple.com/kb/index?page=answerlink&url=http%3A%2F%2Fwww.apple.com%2Fsupport%2Fipodclassic%2F&iqaction=1028&answerid=134217728&src=support_site.results.search

Og prøv også dette.
- Sørg for at iPod'en er fuldt opladet
- Tilslut den til PC'en og tænd den.
- Gå ind på dette link og følg vejledningen
http://www.apple.com/support/ipod/five_rs/classic/
Du vil så blive guied igennem ved at trykke på 'Begin'

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-08 14:12

On Oct 3, 9:03 pm, cuander...@gmail.com wrote:
> [...]
> driveren "Enheden kan ikke starte. (Kode 10) - er der nogen som kan
> hjælpe. Jeg har forsøgt med APPLE men jeg kommer ikke ind hos dem og

Du siger at USB virker ellers, hvad er det for enheder ? Er der
harddiske imellem ?

/Thomas

Fra : skand

Dato : 04-10-08 09:36

On 3 Okt., 22:12, Thomas von Hassel <darx...@gmail.com> wrote:

> Du siger at USB virker ellers, hvad er det for enheder ? Er der
> harddiske imellem ?
>
> /Thomas

tak for jeres hurtige svar - nej der er ingen extern HD på PC'en.
Der er mus/keyboard og webcam/headset - det virker altsammen fint, men
når jeg så sætter iPod'en i USB'en meldes der som ovenfornævnt fejl på
USB'en.
Jeg har været fejlfindingen igennem uden held. Den kører fint på mine
PC'er og naboens.
Jeg har måske selv en mistanke pt. kan det være fordi den ikke kører
USB2? hvordan kan man kontrollere om det er USB1 eller USB2 på PC'en?
mvh
Søren