Laaaaangsom Firefox
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 01-10-08 16:11

Kører nyeste version af FF (3.0.3) på XP. I nogen tid og så vidt jeg husker
også FØR den seneste opdatering, har FF været urimeligt langsom

Søger efter www.xxx.dk
Tilslutter til www.xxx.dk
Venter på www.xxx.dk
Indlæse data fra www.xxx.dk

- alt tager en krig; op til flere minutter for at komme ind på en
almindelig hjemmeside.

hvis jeg taster samme adresse ind i IE7, siger det bare smut.

Jeg mener ikke at jeg har ændret noget i Firefox, men husker det ikke.
Hvilke indstillinger kan forårsage så dramatisk hastighedsnedsættelse?

P.S. har for nyligt installeret Kaspersky Internet Security, men problemet
var der også før det.
--
/ Mikkel

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 02-10-08 20:31

On Wed, 1 Oct 2008 17:11:05 +0200, Mikkel Mikkelsen wrote:

> [...]
> Hvilke indstillinger kan forårsage så dramatisk hastighedsnedsættelse?
>
> P.S. har for nyligt installeret Kaspersky Internet Security, men problemet

Slet ingen der har et bud?
Mangler der nogle oplysninger?
Spørger jeg i den forkerte gruppe?
--
/ Mikkel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-08 22:53

Mikkel Mikkelsen skrev:

> Slet ingen der har et bud?
> Mangler der nogle oplysninger?
> Spørger jeg i den forkerte gruppe?

Hmnnn...har lige formateret en XP i weekenden, der hele tiden stod og
opdaterede min startside (iGoogle med en masse avisoverskrifter); de stod og
blinkede hele tiden, og jeg overvejede om det var på grund af de maximalt
256 kb som TDC kan levere på stedet at den gjorde sådan.

Men efter formateringen var den frisk som en fisk
Hans
http://sites.google.com/site/zofiaoghans/Home

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 03-10-08 15:50

On Thu, 2 Oct 2008 23:52:41 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> 256 kb som TDC kan levere på stedet at den gjorde sådan.
>
> Men efter formateringen var den frisk som en fisk

Æhhhh jow, men en formattering med alt hvad det indebærer af forudgående
sikkerhedskopiering og efterfølgende hentning af SP1, 2 og 3, installering
af programmer, konfigurering af internetforbindelse og ...

Nej, tak. jeg har prøvet det to gange og jeg gør det ALDRIG mere
--
/ Mikkel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-08 17:30

Mikkel Mikkelsen skrev:

> [...]
> internetforbindelse og ...
>
> Nej, tak. jeg har prøvet det to gange og jeg gør det ALDRIG mere

Nå!

Dét er nu ellers én af mine yndlingsperversioner!

Har osse en rimelig netforbindelse samt SP3 liggende på en skive (tak, Rado!
)

En eftermiddag gør meget ved det - du laver bare en klon aka "Guiden:
overførsel af filer og indstillinger" (i XP) eller den mere smarte med en
ghost (som jeg ikke er nået til endnu, men som tar 20 min. )

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-10-08 21:49

Hans Paulin (6310) wrote:

> En eftermiddag gør meget ved det - du laver bare en klon aka "Guiden:

En eftermiddag hvor man ikke kan lave andet end at installere Windows.
Jeg forstår godt Mikkels aversioner imod konceptet.

Jesper Poulsen

Fra : Pico

Dato : 03-10-08 20:31

Mikkel Mikkelsen wrote:

> [...]
> internetforbindelse og ...
>
> Nej, tak. jeg har prøvet det to gange og jeg gør det ALDRIG mere

Har du prøvet at afinstalere FF og så installere den igen ?
--
MVH
Pico

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-10-08 21:47

Mikkel Mikkelsen wrote:

> sikkerhedskopiering og efterfølgende hentning af SP1, 2 og 3, installering

Hvad?
Du henter ikke alle 3 service packs, vel?
- De er akkumulerende, dvs. SP3 indeholder alt fra SP1 og SP2 også.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 03-10-08 22:54

Mikkel Mikkelsen skrev blandt andet:

> Æhhhh jow, men en formattering med alt hvad det indebærer af
> forudgående sikkerhedskopiering og efterfølgende hentning af SP1, 2
> og 3

Det er nok at hente SP3 - den indeholder det hele.

> Nej, tak. jeg har prøvet det to gange og jeg gør det ALDRIG mere

Øh - kan jo være nødvendigt, men det er bedre at have et image af en
velfungerende installation....

--
vh
Ole C

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 15-11-08 21:01

Mikkel Mikkelsen skrev:

> [...]
> af programmer, konfigurering af internetforbindelse og ...
>
> Nej, tak. jeg har prøvet det to gange og jeg gør det ALDRIG mere

Selvfølgelig gør du det. Det er kun et spørgsmål om tid

Mvh
Benjamin R. Giversen

--
Nu med hjemmeside: www.brgiversen.dk
Ja tak til frivillig organdonation.

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 17-10-08 18:21

> [...]

> Hvilke indstillinger kan forårsage så dramatisk hastighedsnedsættelse?
>
> P.S. har for nyligt installeret Kaspersky Internet Security, men problemet

Nu har jeg afinstalleret og geninstalleret FF 3.0.3, men det har ikke
ændret noget. FF er ekstremt langsom. Ved afinstallering sagde jeg ja til
at gemme mine personlige indstilinger og disse kom da også med, da jeg
havde geninstalleret.

Det kan altså nu udelukkes, at det er selve FF der skulle være problemet,
men må skyldes en eller flere indstillinger, eller en af følgende plugins:

Adblock Plus
Dansk ordbog
Foxmark Synchronizer
Remove It Permanently
Skype extension
Zippee Extension
--
/ Mikkel

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-10-08 18:59

On Wed, 01 Oct 2008 17:11:05 +0200, Mikkel Mikkelsen wrote:

> Jeg mener ikke at jeg har ændret noget i Firefox, men husker det ikke.
> Hvilke indstillinger kan forårsage så dramatisk hastighedsnedsættelse?

Først og fremmest kører min Firefox glimrende. Men jeg tænkte på om det
måske var en eller anden af de tredieparts forbindelser firefox laver som
er skyld i at din er langsom:

http://support.mozilla.com/en-US/kb/Firefox+makes+unrequested+connections

PS: Generelt er det dumt at slå dem fra, specielt de funktioner der
checker efter "uartige" websider, men du kan evt. prøve dig frem om det
er en af de funktioner der er skyld i det.

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 18-10-08 15:19

On 17 Oct 2008 17:59:17 GMT, Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> checker efter "uartige" websider, men du kan evt. prøve dig frem om det
> er en af de funktioner der er skyld i det.

Det kan jeg da godt, men disse er jo slået til som default og sikkert langt
de fleste FF-brugere kører derfor med dem. Det forklarer således IKKE
hvorfor netop MIN FF er langsom.
--
/ Mikkel

Fra : Klaus G.

Dato : 17-10-08 23:09

> Kører nyeste version af FF (3.0.3) på XP. I nogen tid og så vidt jeg
> husker
> også FØR den seneste opdatering, har FF været urimeligt langsom
Min var mega langsom pga. noget virus af en art. Hentede Malwarebytes'
Anti-Malware og så kørte det bare fint igen. Kan findes her:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 18-10-08 15:21

On Sat, 18 Oct 2008 00:08:35 +0200, Klaus G. wrote:

> Min var mega langsom pga. noget virus af en art. Hentede Malwarebytes'
> Anti-Malware og så kørte det bare fint igen. Kan findes her:
> http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Den har jeg kørt nogle gange, ligesom jeg har kørt diverse
oprydningsprogrammer, optimizere og jeg er dagligt beskyttet af Kaspersky.
mon ikke jeg er så tæt på at være spy- og malwarefri og uden virus som det
er muligt i dagens Danmark? jeg tror det.
--
/ Mikkel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-10-08 18:41

Mikkel Mikkelsen wrote:

> mon ikke jeg er så tæt på at være spy- og malwarefri og uden virus som det
> er muligt i dagens Danmark? jeg tror det.

Jeg _er_ så fri for det snask som det overhovedet er muligt

Jesper Poulsen